Ga naar inhoud

Het "slimme" huis.


Snelle
 Delen

Aanbevolen berichten

De laatste tijd ziet men meer en meer producten verschijnen om uw huis slimmer te maken.

Binnenkort ligt onder de kerstboom de Google Nest mini om mij wat meer te verdiepen in deze materie.

En ook zijn er meer producten die met IFTTT kunnen aangestuurd worden.

 

download (1).jpeg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Draai nu al een denk bijna 2 jaar met de Nest v3 thermostaat naar volle tevredenheid
Toendertijd deze keuze gedaan omdat de thermostaat zowel aan/uit als modulerend aan kan naar de ketel.
De nest is dus nu modulerend aangesloten, maar doordat de gemeente geheel gasloos wil en daar ook een rijks subsidie voor heeft ontvangen, is de kans redelijk aanwezig dat ik over een tijdje ook aan de stadsverarming zit ! En tsja die werken met een aan/uit schakeling en niet modulerend dus.
En met de app erbij is het erg fijn , overdag staat hij dan ergens op de 15 graden en zodra ik van het bedrijf wegrijd richting huis dan gaat hij met de app alvast naar de 19,5 graden.
En zo kom ik in een redelijk op temperatuur gebrachte woning binnen.
Het hele zelflerende deel gebruik ik tot heden niet omdat ik geen 7-4 baan heb, maar zeer onregelmatig in tijd thuis kom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo een thermostaat kan hier ook zijn nut bewijzen maar jammer genoeg niet voor te moduleren aangezien mijn gasketel nog en oud toestel is en dat is enkel uit/aan kan.

Ga mijn experimenten starten met de robotstofzuiger en een slimme stekker die worden ondersteund door Google en IFTTT.

Met de stekker HS110S kan men ook het verbruik zien en tot 3680 Watt gaan.

 

9200000052816579.jpg

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant!  

Maaruh.....   Wat is modulerend?   

Wat ik na 2023 nodig heb is domotica die het weerbericht analyseert en dan zorgt dat de wasmachine, vaatwasser en nog wat van die dingen draaien als de zon schijnt. Op een zonnige dag pak ik ook nu in december nog voor een paar uur 1500 Watt, en dat zijn nog steeds genoeg dagen in de week om de was te doen.  De vaatwasser zal niet elk etmaal lukken, maar misschien toch een kwart van de keren? 

Verwarming timen boeit me niet zo, die airco is snel zat, en als het nog sneller zou moeten kan ik ook nog airco + CV aanzetten. 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Skoody Boo zei:

Wat is modulerend?   

https://www.kamerthermostaatkopen.nl/aan_uit_of_moduleren/?a=allow-tracking

 

16 minuten geleden, Skoody Boo zei:

en dan zorgt dat de wasmachine, vaatwasser en nog wat van die dingen draaien als de zon schijnt.

Volgens mij zijn er al enkele machines die jij noemt die met de app zijn aan te sturen
Heb je nu nog een wasmachine met een mechanische schakelaar dan zet je er een geschakelde wcd in zoals @Snelle laat zien en dan kan je het nu al beheren op afstand

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo de eerste slimme PLUG is geplaatst dit was heel simpel op 5 min was deze werkend.

Ziet er degelijk materiaal uit als men het toestel bediend hoort men een klik maar zeker niet storend eerder een extra bevestiging.

Heel duidelijke App toegankelijk voor iedereen.

Heb een account aangemaakt is niet nodig maar ik denk dat het zonder niet mogelijk is om buiten het wifi netwerk te schakelen.

Nu getest via de 4g verbinding en dit werkt.

Goed om te zien dat mijn verlichting van de kerstboom de volle 10 Watt verbruikt dus hier gaat de rem op. 😎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen wat zitten oefenen met de Google assistent op de tablet en dat verloopt prima moeten jullie ook eens uittesten.

Nu moet ik gewoon maar zeggen "ok Google, schakel de kerstboom uit of aan " en ik kan blijven liggen in de zetel.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje dat word overwerken om die rekening af te betalen...
Wel geen kerstverlichting voor mij !

Maar mooi dat hij  ook de lage verbruiken meet !
Op deze wijze kun je door met die stekker ( of meerdere  ) het hele huis door te gaan om te kijken wat het verbruik is per apparaat over bv een tijdsbestek van een week of maand.
De koelkast is hier ook altijd wel een leuk item voor !

Heb zelf wat dingen van klik aan en klik uit, en de HUB die heeft dus ook een P1 poortuitlezer  ( zit op de slimme meter )
Dus kan vanaf werk of hotel dus heel mooi monitoren wat er nog word verbruikt als ik weg ben.
En tsja bijna alles gaat dan zo'n beetje uit aan elektra , maar dan hield ik toch zo'n 100Watt per uur over aan verbruik.
En dat is dan toch de koelkast en een led buitenamp die 24uur brand en internetmodem en zo toch nog wat andere kleine dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf ben ik er nog niet uit welke unit ik ga nemen voor op de P1 aan te sluiten denk onderstaande.

https://www.energieverbruiksmanagers.nl/overzicht-energieverbruiksmanagers/iungo/?o=overzicht&page=2

Realtime meting is een must zijn zodat ik de airco (verwarmen) kan aanzetten wanneer er overschot aan stroom is.

Eens de kerstperiode achter de rug is zal de stekker het huis wel rondgaan om te zoeken naar energieverslindende toestellen, al kan men natuurlijk niet alles uitzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem deze ook eens in overweging
https://enelogic.com/nl/prijzen/youless-energiemeters

Ik heb in beginperiode deze gehad en naar volle tevredenheidKunt grootste deel gewoon gratis uitlezen en kunt ook met hun een abbo afsluiten voor meer infoMaar je hebt ook uitlezers die toch ook weer gebruik maken van de nutsleverancier met de verdere kosten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er inderdaad ook leuk uit
Alleen wat ik mis in hun verhaal is dat als jij je zonnepanelen apart wilt monitoren dan heb je een MOD bus nodig waar ze ook over spreken
Alleen wij werken veeel met dit soort KWh meters voor bemetering en hierdoor ook een financieel plaatje te kunnen maken aan het aantal verbruikte Kwh
Maar de pulsen die per 1Kwh worden afgegeven kunnnen 10 pulsen zijn maar ook 100 en zelfs 1000 pulsen per 1 Kwh
En dit staat ook in algemeen op de meter zelf

En nu zie ik dit niet terug in hun verhaal hoe dit in te stellen
Maar ook niet zo vlug zie ik dat je bv een 100 pulsen per 1KWh meter moet hebben.
Dus stel dat je een 100 pulsen moet hebben en je plaatst een 10 of 1000 Kwh dan zal je in de grafiek een geheel andere opbrengst ( te laag of hoog ) krijgen dan werkelijk.

Gevonden op hun webshop !

https://webshop.cedel.nl/1-Fase-kWh-meter-met-Modbus
 

Puls frequentie 1000 imp / kWh

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na gister al één en ander bekeken te hebben van die CEMM Basis, vandaag weer eens één en ander zitten lezen.
En is wel heel erg aantrekkelijk mbt de mogelijkheden !
Ook dat de watermeter erbij betrokken kan worden met een losse module die op watermeter word geplaatst.
Volgende week met die lange dagen van vreten toch maar eens verder alles doorlezen mbt alle mogelijkheden !
Maar moet zeggen dat het een zeer aantrekkelijk unit is , ook omdat hij de data zelf opslaat en je totaal niet afhankelijk bent van de nuts bedrijven wat bij anderen nog wel eens gebeurd.
En al heb ik nu ook info via de klik aan/klik uit module, maar dit is echt stukken uitgebreider..
Maar goed bij de klikaan klikuit is het een extratje ...

Dus Danny mocht jij deze aanschaffen en nog voor de jaarwisseling naar 2020 dan hoop ik dat je hier een review neerzet over jouw bevindingen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Snelle zei:

Natuurlijk met enkel de uitlezing bent u niets, men moet dan iets ondernemen om het verbruik te doen dalen.

Maar om dat te kunnen doen moet je wel eerst met je neus op de feiten gedrukt worden wat je verbruikt en wat de oorzaak is !
En aan de hand van tijden kun je misschien ook achterhalen wie het meest verspild !!??
Maar aan de hand van het aantal verbruikers dat jij wil monitoren ( gas / water / elektra / zonnepanelen ...... kom jij niet weg met de basic vermoed ik zo !?
Maar goed met de plus kun je wel in toekomst nog een extra verbruiker erbij prikken .... bv laadpaal voor je Superb Electriek over 5 jaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja Hybride , daar ga je toch niet in investeren als particulier...
Als je dan van de brandstof af moet dan ga je meteen fulll electric..

Dus tsja dan zal het toch nog ff 5 jaar wachten worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja alleen is het met hybride zo jammer dat als je boven bepaalde snelheid komt de brandstofmotor aanslaat|
Dus tsja rij je in je dorp elektrisch en kom je op de snelweg en dan ga je alsnog op brandstof
Dus je blijft brandstof kachelen of je gaat volledig over op elektrisch maar niet half om half wat uiteindelijk niet half is.
Prius werd ohhhzo van subsidie voorzien , maar die karren scheurde en scheuren me nu nog voorbij met een verbruik dat stukken hoger ligt dan ik verbruik met me brandstof karretje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe