Ga naar inhoud

Het grote computer-topic


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

Veel fora hebben ergens in een stamtafel-hoek wel een computerforum. Ik heb zitten zoeken, maar heb 'm hier nog niet kunnen vinden. Dan maak ik er zelf wel één 😄
 
Ik heb zelf net weer eens een pc samen zitten stellen. Na 8 jaar was'tie wel aan vervanging toe. Zoals het er nu uitziet wordt het de onderstaande configuratie. Goede monitors en andere randapparatuur heb ik nog. Hier moet ik wel weer even mee vooruit kunnen 😉
 
  • 1 x Intel® Core i7-9700K, 3.6 GHz (4.9 GHz Turbo Boost) socket 1151 processor 
  • 1 x Seagate BarraCuda, 2 TB Harde schijf 
  • 1 x Microsoft Windows 10 Home 64bit software 
  • 1 x HLDS GH24NSD5 dvd-brander 
  • 1 x Corsair 32 GB DDR4-2666 Kit werkgeheugen 
  • 1 x be quiet! PURE BASE 600 Window tower-behuizing 
  • 1 x DeLOCK 5.25" USB 3.0 Card Reader 5 slot + 4 port USB 3.0 Hub kaartlezer 
  • 1 x ASUS PCE-AC51 wlan adapter 
  • 1 x be quiet! Pure Power 11 700W CM voeding 
  • 1 x ASRock Z390 Pro4, socket 1151 moederbord 
  • 1 x be quiet! Pure Rock Slim cpu-koeler 
  • 1 x Samsung 970 EVO Plus, 500 GB SSD 
  • 1 x GIGABYTE GeForce RTX 2060 WINDFORCE OC 6G grafische kaart 
  • 1 X Sharkoon Displayport 1.3 kabel, 2 m(Zwart, 4K)
  • 1 X Sharkoon Displayport 1.2 > HDMI kabel, 2 meter adapter(Zwart, 4K)
 
En waar draaien jullie het forum op? :lezen:
 
(van Ed weet ik het wel, gezien zijn bekende onderschrift 🤡
Link naar reactie
Delen op andere sites

MacBook Air (13-inch, Mid 2012)
1,8 GHz Intel Core i5
4 GB 1600 MHz DDR3

Oudje alweer, maar doet het nog prima. Verder op mijn telefoon Galaxy A70 (vond ik eigenlijk goed genoeg voor wat ik er mee doe en scheelde behoorlijk in abo kosten; alleen de camera is duidelijk minder dan die op de high end exemplaren)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Lenovo laptop met 16Gb RAM. De andere specs ben ik vergeten. Eigenlijk een beetje overkill. Een enkel keer bewerk ik een videootje, maar dat is maar zo zelden dat het niet een heel gedegen excuus is. 

Eigenlijk is het een beetje klaar, die periode dat computer specs maar bleven groeien. In ieder geval bij mij. De enige vooruitgang die hier nog mogelijk is is alles in een telefoon prutsen, en dan graag MET de mogelijkheid om comfortabele randapparatuur te connecten.  

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, MarcoO2 zei:

(van Ed weet ik het wel, gezien zijn bekende onderschrift 🤡

Weet je dat werkelijk ??
BTO is voor op de kamerstoel maar tevens staat er nog steeds een PC op de hobbykamer
En wat betreft de config hebben we dan zeker raakvlakken ...
Zal wel even nog straks een copy paste doen van mijn opmerking in forum.NL

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 
Quote

 

MarcoO2 schreef:
1 x be quiet! PURE BASE 600 Window tower-behuizing

 

 

Heb deze 2 jaar geleden ook genomen, maar zou nu de 601 nemen, iets duurder maar prijs waard
Nadeel is wel in jouw geval dan dat je de DVD brander niet kunt plaatsen.
Maar heb je die nog nodig ? Als ik voor mezelf kijk dan gebruik ik deze nagenoeg niet meer.
En mocht ik hem nodig hebben dan sluit ik hem wel extern aan
 

 
Quote

 

MarcoO2 schreef:
1 x be quiet! Pure Rock Slim cpu-koeler

 

 

Waarom niet een waterkoeler ? Bv de NZTX Kraken. minder gewicht op je MB en lekker stil en gewoon goed koelen
 

 
Quote

 

MarcoO2 schreef:
1 x Samsung 970 EVO Plus, 500 GB SSD

 

 

Neem aan de M2 ssd , als je plus eraf haalt heb je voor paar tientjes meer een 1Tb M2 ssd
Partitioneer je deze in twee partities en kun je de HD bijna achterwege laten....


Voor rest zou ik persoonlijk voor het ASUS bord gaat ondanks dat de Asrock uit zelfde fabriek komt
Maar dat is puur persoonlijke mening !

Onderstaand dus mijn eigen systeem..

Be quiet Silent Base 600 Window
Corsair RM750X,80+Gold, Modulair
Asus Maximus X Hero Z370,S1151,ATX4x
Intel Core I7-8700K, 3,7Ghz, 12Mb, S1151
Corsair Vengeance LPX 16Gb (2x8Gb) DDR4
Samsung 960 EVO SSD 500GB M.2
Sapphire Radeon RX580 4Gb Pulse
LG 29inch monitor HDMI IPS
Windows 10 Pro UK 64bit
Be quiet Silent Loop 240mm alleen is deze onlangs vervangen voor de NZTX Kraken X52 daar ik wat koelproblemen hield met de be quiet koeler

Maar goed dit systeem staat er nu ook alweer bijna een 2 jaar te draaien....

aangepast door EdK
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, EdK zei:

Weet je dat werkelijk ??
BTO is voor op de kamerstoel maar tevens staat er nog steeds een PC op de hobbykamer
En wat betreft de config hebben we dan zeker raakvlakken ...
Zal wel even nog straks een copy paste doen van mijn opmerking in forum.NL

Haha nee ik wist het dus duidelijk niet 😉 Die raakvlakken stellen me gerust, want jij hebt er meer verstand van dan ik!

1 uur terug, Skoody Boo zei:

Is er ook zoiets als warmte-CPU-koppeling?  Bij een echt zware PC kan je probleemloos van het gas af. 

Ik heb nu ook geen geld meer voor gas ;-), dus zou handig zijn 😄

@EdK multi-quote gaat niet lekker, dan maar even zo:: 

  • V: Waarom niet een waterkoeler ? Bv de NZTX Kraken. minder gewicht op je MB en lekker stil en gewoon goed koelen
  • A: Ik ben eigenlijk automatisch voor de gewone koeling gegaan. Heb ik nu ook en bevalt me prima. Voor- of nadelen van waterkoeling heb ik me niet eens in verdiept ;)
  • V: Neem aan de M2 ssd , als je plus eraf haalt heb je voor paar tientjes meer een 1Tb M2 ssd Partitioneer je deze in twee partities en kun je de HD bijna achterwege laten....
  • A: Inderdaad de M2 ;) de Plus leest en (vooral) schrijft toch wel een stukkie sneller dan de gewone versie. 500GB is voor mij op de c-schijf meer dan genoeg, de HDD is puur al "interne externe opslag", naast de diverse losse HDD's die er nog aan hangen.
  • V: Voor rest zou ik persoonlijk voor het ASUS bord gaat ondanks dat de Asrock uit zelfde fabriek komt. Maar dat is puur persoonlijke mening
  • A: Dit moederbord werd mij door Alternate geadviseerd bij de totale configuratie. Ik heb dat advies maar overgenomen, al was het maar omdat ik er geen verstand van heb ;)
aangepast door MarcoO2
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja las dat je het bij Alternate hebt gekocht...??
Wel ik heb het niet zo met die dozenschuiver ...
Had liever naar Informatique of Azerty gegaan
Alternate is nu niet echt de meest klantvriendelijke toko als je wat hebt en t garantie is..
 

aangepast door EdK
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een Samsung tablet Galaxy Tab S2 van een paar jaar oud deze wordt voor 98% gebruikt om het net te verkennen. (is prettig vanuit de zetel).

De vaste PC is de oude van zoonlief en wordt enkel gebruikt om technisch te tekenen voor de 3D printer.

En nog een oude Laptop van 2010 met SSD.

Ben nu van plan om een Galaxy Tab S6 met toetsenbord aan te kopen.

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je lijstje maar gekopieerd en hier even weer geplakt om wat opmerkingen te plaatsen
Van te voren wil ik wel zeggen dat in grote lijnen het geen slechte samenstelling is alleen bepaalde dingen zou ik anders gedaan hebben.

  • 1 x Intel® Core i7-9700K, 3.6 GHz (4.9 GHz Turbo Boost) socket 1151 processor 
    Processor is niets mis mee alleen dat 4.9 boost is bij overklokken en tsja dat is een keuze, of jij dat nodig hebt..? Denk het niet !
  • 1 x Seagate BarraCuda, 2 TB Harde schijf 
    Had hier zelf een Western Digital  blauw voor genomen, seagate draait op 7200 toeren en WD op 4500 en daardoor stiller en WD is bedrijfszekerder in algemeen
  • 1 x Microsoft Windows 10 Home 64bit software 
  • 1 x HLDS GH24NSD5 dvd-brander 
    Merk HDLS zei me weinig maar naar wat zoeken kwam ik er achter dat het een LG/Hitachi is. Ook is Alternate één van de weinige die hem verkoopt.
    Ik zelf zou geen brander meer inbouwen daar ik hem eigenlijk niet meer gebruik, derhalve wel zeggen dat ik een externe heb liggen, dus zou ik een DVD moeten branden dan is dit nog steeds mogelijk
  • 1 x Corsair 32 GB DDR4-2666 Kit werkgeheugen 
    Corsair geheugen is bedrijfszeker geheugen, alleen benieuwd welke serie dit is
  • 1 x be quiet! PURE BASE 600 Window tower-behuizing 
    Zelf deze kast ook, niets mis mee en bouwt lekker weg.Alleen zou ik nu gaan voor de 601 serie.  Maar daar zitten geen 5,25 sloten meer in en die heb jij nog wel nodig voor de brander en Kaartlezer
  • 1 x DeLOCK 5.25" USB 3.0 Card Reader 5 slot + 4 port USB 3.0 Hub kaartlezer 
    Ja leuke dingen, in verleden ook wel gehad ! Ben er uiteindelijk vanaf gestapt en ben op een externe overgegaan zodat ik hem ook kan gebruiken met de laptop
    En tsja 4 extra USB 3.0 is leuk maar je hebt er ook al op de kast 2 zitten
  • 1 x ASUS PCE-AC51 wlan adapter 
    Wil je hiermee bereiken dat je met je kast op het WIFI netwerk gaat internetten ?  Zelf hou ik me vaste PC nog lekker steeds bedraad en blijft momenteel nog steeds het snelst
  • 1 x be quiet! Pure Power 11 700W CM voeding 
    Goede stille en stabiele voeding zorg wel dat ze de overgebleven kabels meeleveren ! Je plugt nu alleen nog maar in wat je nodig hebt en rest blijft in de doos
  • 1 x ASRock Z390 Pro4, socket 1151 moederbord 
    Asrock komen als goed is nog steeds uit de ASUS fabriek, geen slechte borden maar iets uitgekleed. Z390 processor is op dit moment de nieuwste zelf de Z370 en dus de voorloper
  • 1 x be quiet! Pure Rock Slim cpu-koeler 
    Ja zoals al gezegd, jammer dat ze je geen waterkoeling aal in hebben aangeboden. Die luchtkoelers worden steeds groter en zwaarder en dat gewicht rust wel op je moederbord in een hefboom systeem. Heb al paar keer meegemaakt dat een moederbord scheuren vertoonde ! En prijsverschil tussen een waterkooler en gewone fan zijn niet meer zo groot.
  • 1 x Samsung 970 EVO Plus, 500 GB SSD 
    Prima M2 schijven al is het een printje , zelf waarschijnlijk voor de niet pro gekozen, in cijfertjes is de pro sneller maar in werkelijkheid merk je het niet !
    Heb 960 in mijn pc zitten en een 970pro in me BTO laptop, maar merk totaal niet het snelheidsverschil in gebruik. Maar goed je gaat deze gebruiken om je windows en je programma op te zetten en dan bestanden wegschrijven naar de HD.  Dus als je dat met installeren zo weet aan te houden dan hou je ook voor toekomst een snel schijfje
  • 1 x GIGABYTE GeForce RTX 2060 WINDFORCE OC 6G grafische kaart 
    Ben zelf een man van de AMD grafische kaarten, maar dat heeft ook met verleden te maken daar ik veel ellende had met Gforce
    Maar beide merken  (NVidea en AMD ) ontlopen mekaar niet veel hierin hoor
  • 1 X Sharkoon Displayport 1.3 kabel, 2 m(Zwart, 4K)
  • 1 X Sharkoon Displayport 1.2 > HDMI kabel, 2 meter adapter(Zwart, 4K)


    Alleen het geheel had ik persoonlijk niet bij een Alternate gekocht, ik heb erg vervelende ervaringen met ze gehad in het verleden en echt stennis moeten schoppen in de zaak om ze tot ommekeer te krijgen.
    1 voorbeeld is geweest dat ik een CD/DVD branderdaar kocht omdat ze goedkoopst waren, thuis gekomen en ingebouwd en niet willen draaien !
    Ging zelfs niet open , dus uitgebouwd en ik weer terug voor een andere !
    Kreeg te horen dat ik maar contact met fabrikant moest opnemen ( )(*)(&^ net een paar uur ervoor gekocht)  dus toen ben ik maar wat stennis gaan schoppen door klanten die systeem wilde kopen t zeggen dat ze dat beter niet konden doen want ......
    Binnen 5 minuten had ik een nieuwe speler, toen nog flink moeten praten dat ik hem spelend wilde zien voor ik hem meenam ! koste me nog een 10 min.
    Tsja ze waren niet blij met me , maar is één van de redenen geweest dat ik het geen fijne toko vind..
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-12-2019 om 19:34, Snelle zei:

Eigenlijk moet men eerst de vraag stellen voor welke programma's men de PC zal gebruiken.

Is het nodig om een dure top PC samen te stellen om Tetris te spelen?

Het probleem van die benadering is dat je eindigt in de Mediamarkt.  Alles is groot en snel genoeg.  Gamen en videobewerking zijn de laatste excuses. Moet je daar wel tijd voor hebben. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn laatste 4 pc's heb ik ook zelf in elkaar gezet, maar ik ga nooit voor de 'beste(=duurste)' processor, 1 of 2 stapjes lager scheelt zoveel geld. En eventueel upgrade ik 'm tussentijds, daar hou ik in de keuze van mobo al wel een beetje rekening mee.

De laatste 3 kwamen ook van Alternate, maar alles werkte meteen, dus geen klachten over garantie. En omdat ik zelf al wel weet wat ik wil, maakt het niet uit of er een 'dozenschuiver' achter de toonbank/balie/kassa staat.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 4-12-2019 om 17:11, EdK zei:

Tsja las dat je het bij Alternate hebt gekocht...?? Wel ik heb het niet zo met die dozenschuiver ... Had liever naar Informatique of Azerty gegaan Alternate is nu niet echt de meest klantvriendelijke toko als je wat hebt en t garantie is..

Ik heb mijn wensen kenbaar gemaakt bij Alternate, Informatique, pc-samenstellen.nl, Paradigit en Azerty. Alternate kwam met het beste advies en is me tot nu toe snel en goed van dienst geweest, ook bij vragen en wijzigingen in de configuratie. Want ik heb nog twee wijzigingen aangebracht ivm leveringsproblemen van de eerst gekozen onderdelen (zie hieronder). Ik hoop dat het goed blijft gaan 😉  

Op 5-12-2019 om 19:34, Snelle zei:

Eigenlijk moet men eerst de vraag stellen voor welke programma's men de PC zal gebruiken. Is het nodig om een dure top PC samen te stellen om Tetris te spelen?

Die vraag had ik natuurlijk al beantwoord voordat ik uberhaupt mijn wensen kenbaar maakte 😉 Het gebruik vormt de basis van de ontwerpeisen.

Op 6-12-2019 om 22:11, Skoody Boo zei:

Het probleem van die benadering is dat je eindigt in de Mediamarkt.  Alles is groot en snel genoeg.  

Eh nou nee, van dat probleem heb ik totaal geen "last". 😄

Op 7-12-2019 om 15:11, Peter-036 zei:

mijn laatste 4 pc's heb ik ook zelf in elkaar gezet, maar ik ga nooit voor de 'beste(=duurste)' processor, 1 of 2 stapjes lager scheelt zoveel geld. En eventueel upgrade ik 'm tussentijds, daar hou ik in de keuze van mobo al wel een beetje rekening mee.

De laatste 3 kwamen ook van Alternate, maar alles werkte meteen, dus geen klachten over garantie. En omdat ik zelf al wel weet wat ik wil, maakt het niet uit of er een 'dozenschuiver' achter de toonbank/balie/kassa staat.

Da's ook wel mijn benadering geweest. Tot nu toe zijn m'n ervaringen goed. 

Op 4-12-2019 om 20:06, EdK zei:

Heb je lijstje maar gekopieerd en hier even weer geplakt om wat opmerkingen te plaatsen. Ik gebruik wel even blauw voor de laatste paar opmerkingen 😉 Van te voren wil ik wel zeggen dat in grote lijnen het geen slechte samenstelling is alleen bepaalde dingen zou ik anders gedaan hebben. 

  • 1 x HLDS GH24NSD5 dvd-brander 
  • Merk HDLS zei me weinig maar naar wat zoeken kwam ik er achter dat het een LG/Hitachi is. Ook is Alternate één van de weinige die hem verkoopt.
    Ik zelf zou geen brander meer inbouwen daar ik hem eigenlijk niet meer gebruik, derhalve wel zeggen dat ik een externe heb liggen, dus zou ik een DVD moeten branden dan is dit nog steeds mogelijk
  • Ik werk het liefst zo min mogelijk met externe apparatuur. Een brnder voor muziek-CD's voor in de auto en af en toe een filmpje voor de kids vind ik nog steeds wel relax werken. 
  • 1 x Corsair 32 GB DDR4-2666 Kit werkgeheugen 
    Corsair geheugen is bedrijfszeker geheugen, alleen benieuwd welke serie dit is
  • Het is dit geheugen. 
  • 1 x DeLOCK 5.25" USB 3.0 Card Reader 5 slot + 4 port USB 3.0 Hub kaartlezer 
  • Ja leuke dingen, in verleden ook wel gehad ! Ben er uiteindelijk vanaf gestapt en ben op een externe overgegaan zodat ik hem ook kan gebruiken met de laptop
    En tsja 4 extra USB 3.0 is leuk maar je hebt er ook al op de kast 2 zitten
  • Idem als hierboven: ik heb graag alles ingebouwd, en een zootje USB's kan nooit kwaad 😉
  • 1 x ASUS PCE-AC51 wlan adapter 
    Wil je hiermee bereiken dat je met je kast op het WIFI netwerk gaat internetten ?  Zelf hou ik me vaste PC nog lekker steeds bedraad en blijft momenteel nog steeds het snelst
  • De PC is (gelukkig) ook gewoon via aan LAN-kabel bedraad. De wlan-adapter is voor noodgevallen: als Ziggo weer eens stoort, kan ik gewoon op m'n wifi-hotspot werken. 
  • 1 x ASRock Z390 Pro4, socket 1151 moederbord 
  • Asrock komen als goed is nog steeds uit de ASUS fabriek, geen slechte borden maar iets uitgekleed. Z390 processor is op dit moment de nieuwste zelf de Z370 en dus de voorloper
  • De ASRock had leveringsissues. Ik heb naar je geluisterd en hem vervangen door een Z390-P-versie van ASUS 😉 
  • 1 x Samsung 970 EVO Plus, 500 GB SSD 
  • Prima M2 schijven al is het een printje , zelf waarschijnlijk voor de niet pro gekozen, in cijfertjes is de pro sneller maar in werkelijkheid merk je het niet !
    Heb 960 in mijn pc zitten en een 970pro in me BTO laptop, maar merk totaal niet het snelheidsverschil in gebruik. Maar goed je gaat deze gebruiken om je windows en je programma op te zetten en dan bestanden wegschrijven naar de HD.  Dus als je dat met installeren zo weet aan te houden dan hou je ook voor toekomst een snel schijfje
  • Ook deze was niet leverbaar, dus ik heb 'm vervangen door... een Samsung 970 EVO 1 TB 😉 Die gewone Evo is, zoals jij al schreef, iets trager dan de Plus (lezen 3400MB/s vs. 3500 Mb/s, schrijven 2300MB/s vs. 3200MB/s). Maar toen keek ik even naar mijn huidige SSD en zag dat die een lees/ schrijfsnelheid van 500 MB/s had 😄 Dan vind ik de extra 500GB belangrijker dan dat verschil in snelheid. Ik ga er sowieso enorm op vooruit 😄 
     
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, MarcoO2 zei:

 Ik hoop dat het goed blijft gaan 😉  

Ik hoop het ook, en misschien reageer ik vanuit een vooroordeel hoor vanuit het verleden, maar het is en blijft mijn toko niet ! En zal er ook niemand naar toe  sturen !
Kennis van me zijn zoon wil PC van ze eerst verdiende centen kopen, en vroeg of ik hem wilde helpen !
Had al wat samengesteld op site, dus wilde me het laten zien !! gaat dus naar site van Alternate !
Hem verteld dat ik niets bouw voor hem als het bij hun vandaan komt, Zijn toen met Azerty en Informatique gaan samenstellen en hij is nu goedkoper uit en heeft uiteindelijk nog beter systeem  straks als die gaat bestellen.

Maar zoals gezegd redeneer ik misschien uit een vooroordeel en gaat jouw samengestelde Alternate PC jouw alleen plezier geven !

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja misschien dat Marco straks alleen maar positieve verhalen over zijn Alternate PC gaat posten hier en dat ik dan vanuit die positieve flow van hem de volgende keer anders ga redeneren......😎

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, tot nu toe ben ik positief hoor @EdK😉 

Zaterdag stond de postbode voor de deur met twee grote dozen. Eén met de geassembleerde computer, keurig ingepakt, en nog één met alle doosjes van de gemonteerde onderdelen incl. overgehouden materialen. Keurig. 

Moet zeggen dat het er prima uitziet. Mooie strakke kast, met een donker rookglazen zijkant. Ziet er erg chique uit. Heb 'm even opengemaakt natuurlijk, en ze hebben 'm keurig afgewerkt. Als ik dat vergelijk met de vorige... (zie foto's hieronder). 

Heb de hele oude bende afgekoppeld, schoongemaakt, opgeruimd en weer aangekoppeld. En dan komt het moment dat je de pc aanzet: spannend... 😉 Maar dat ging prima, natuurlijk: alles draaide als een zonnetje. Razendsnel; een aantal zaken waar mijn vorige PC echt door het ijs ging zakken zie ik nu niet eens meer gebeuren. Tijdens het opstarten hoor ik één korte zoem, daarna is'tie gewoon superstil. Heerlijk! 

Nu weer stukje bij beetje de hele bende opnieuw aan het installeren, alles wat ik wil overzetten van de oude PC naar de nieuwe aan 't kopiëren enzo. Gaat altijd een berg tijd in zitten! Maar gelijk een goede gelegenheid om weer even na te denken over wat ik wil, en wat niet, en hoe ik het wil. Ook wel eens goed 😄

Zo kwam ik erachter dat Dropbox tegenwoordig maximaal 3 devices ondersteunt - en ik heb er 4... Daar kom je pas achter als je er één uitgelogd hebt - en dan kan je niet meer terug. Ik moet dus óf met minder devices gaan werken, maar dan wil ik niet, of een andere keuze maken. Denk dat ik voor Stack van TransIP ga. Maar goed, dat zoek ik nog wel uit. 

Nou, de eerste indruk is in ieder geval goed, de komende dagen heb ik nog wat te spelen 😉

Oud: 

49299661356_3c5f2d1f39_b.jpg

IMG_0555 by marcoeoscanon, on Flickr

Nieuw:

49299661191_98be2e178b_b.jpg

IMG_0556 by marcoeoscanon, on Flickr

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, MarcoO2 zei:

Mooie strakke kast, met een donker rookglazen zijkant. Ziet er erg chique uit. Heb 'm even opengemaakt natuurlijk, en ze hebben 'm keurig afgewerkt. Als ik dat vergelijk met de vorige... (zie foto's hieronder). 

Tsja Marco alleen kun je de twee kasten niet met elkaar vergelijken !
De opbouw van de oude kast is totaal anders dan de nieuwe ( en kasten heden ten dagen )
Kasten vroeger kon je niet of met heel veel moeite de kabels achterlangs het moederbord leggen.
Tegenwoordig zijn ze zo opgebouwd dat alle kabels achterlangs gelegd kunnen worden.
Voedingen van vloegel hadden één grote bos draden met stekkers eraan en degene die je niet gebruikte moest je maar netjes zien weg te werken
Tegenwoordig stekker je alleen de draden in de voeding die je nodig hebt.

Heb toevallig dezelfde kast als dat jij hebt met verschil dat ik dan waterkoeling heb, en dus in het zicht de 2 slangen heb naar de radiator.

Maar je hebt nu de open glazen zijde geopend maar kijk maar eens aan de andere zijde ! Daar zit nu alle bedrading weggewurmd....

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, MarcoO2 zei:

Fair point 😀 de andere kant heb ik nog niet open gehad. 

Zou ik maar niet doen wie weet floepen de kabels eruit en kan men het deksel niet meer monteren.😁

Ziet er mooi uit wat software en bestanden betreft zo leeg mogelijk starten voor men het weet staat de PC weer vol "rotzooi".

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe