Ga naar inhoud

max 100 op alle snelwegen overdag, maar gaat het ook gehandhaafd worden?


Skoody Boo
 Delen

Aanbevolen berichten

Max 100 op alle snelwegen overdag tussen 6:00 en 19:00. Mij is het nog niet duidelijk wanneer het nou in gaat. Hamvraag: is dit regeltje een papieren tijger, of gaat het ook gehandhaafd worden? 

Afgelopen jaar is mijn flitsmeister slechts 1 keer afgegaan voor een mobiele flitser. Met het huidige handhavingsniveau verandert er dus niks. Daar waar trajectcontrole is was de situatie al zoals die nu overal gaat worden wat betreft tijden en max snelheden, of zelfs strenger. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Losers! De hele politiek is gewoon helemaal de weg kwijt. Wat een geld het ook allemaal weer gaat kosten om dit voor de zoveelste keer aan te passen. 

En dat allemaal om de uitstoot iets naar beneden te brengen zodat de aannemers weer wel kunnen gaan rijden? Ik ben voor nieuwbouw hoor want er is gewoon een woning tekort in NL.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat maar komen die 100Km/u
Maak vele kilometers het gehele jaar, maar echt 130 de gehele weg is me nog nooit gelukt
Tis altijd ff 2 ec 130 en dan kun je weer vol in de rem..

Dus tsja ik kan me er totaal niet druk om maken... laat maar komen hoor als ik daar eventueel een beroepstak mee vlot kan trekken...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, EdK zei:


Maak vele kilometers het gehele jaar, maar echt 130 de gehele weg is me nog nooit gelukt...

..mij wel hoor. Ik ben vaak in Rotterdam en ga ‘s-avonds dan terug naar huis, dat is na 19:00, en dan is het lekker 135 km/u op de cruise controle en dan ben ik in een uur thuis. Maar niet overal inderdaad. Soms is het ineens weer 100 en gaat iedereen in de ankers. 

Ik zit nu te rekenen over al die kilometers, en ik zit al boven een miljoen gereden kilometers. Jaja, 25 jaar op de weg met 40k km per jaar maakt dat 1.000.000 km totaal. Dit wordt een nieuw topic hier. Eerst een :bier:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatste tijd veel naar Kaatheuvel gereden om een neef te helpen met verbouwing van de keuken.
Vloer eruit en vanuit het zand zagen we de daknok , maw geheel  kaal>
Maar goed ging daar dan vaak weer rond 21.30 uur vandaan, en zodra ik op de A59 zat ging de cruise op 106Km ( real 100 ) en kachelde dan op het gemakkie naar huis.
één keer belde nicht die langs wilde komen om te blijven pitten (was in de buurt) wel ben ik met de max snelheden terug gereden rond 20.30 uur
Ach ik was 5 hele minuten eerder thuis................ jonge jonge wat een tijdswinst.......en verbruik...... juist fors omhoog...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het scheelt wel als je met je privé auto gaat of met lease auto. Tuurlijk, mijn auto zou ook zuiniger rijden als ik 100/u zou rijden maar dat zou voor mij alleen een overweging zijn als ik zelf benzine etc moet betalen. Mijn werkgever betaalt alles (behalve bekeuringen) en dan ben ik sneller geneigd om lekker de linkerbaan te pakken en daar in de slipstream van anderen mee jakkeren. 

Maar als ik met die Fiat op pad ga, dan pak ik lekker de rechterbaan hoor. Zo ben ik dan ook :vrezen:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Wasmachineman zei:

..mij wel hoor. Ik ben vaak in Rotterdam en ga ‘s-avonds dan terug naar huis, dat is na 19:00, en dan is het lekker 135 km/u op de cruise controle en dan ben ik in een uur thuis. Maar niet overal inderdaad. Soms is het ineens weer 100 en gaat iedereen in de ankers. 

 

Na 19:00 verandert er niks, dus dat kan straks nog steeds.  

14 uren geleden, Rosinfield zei:

Ik denk dat het ook een misvatting is dat hard rijden in alle gevallen is ingegeven door de wens tijd te winnen. Denk dat het in de meeste gevallen gewoon gaat om de lol en/of gebrek aan zelfbeheersing

Ja precies.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Wasmachineman zei:

Het scheelt wel als je met je privé auto gaat of met lease auto.

Zo jammer altijd !!
Ach tis maar een wagen van de baas... dus...

Doet me weer denken aan KLM tijd, afdeling materieel had op jaarbasis 8 miljoen GULDEN schade aan het rijdend materieel..
Kwamen aan met eigen auto en raakte met de banden de stoep nog niet met inparkeren !
Gingen naar binnen , namen een bak koffie, pakte de sleutel van t bord en ging de schakelaar om in de kop en presteerde ze het om met 2 wielen de bocht door te gaan......
Ach tis maar van de baas !!

Kwamen 3 nieuwe golfjes aan, moesten van SPL-Oost naar SPL-centrum rijden achter elkaar aan en op SPL-N zaten de heren tegen elkaar op, 3 golfjes met nog geen 10Km op teller totall loss.....
Ach joh tis van de baas en verzekering betaald wel.....

Tsja sorry, ik heb geleerd dat je op spullen van ander net zo zuinig moet zijn als dat van jezelf.... maar goed wie ben ik.....B)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar goed we motten dus naar de 100 overdag vanwege het milieu ?
Nu mijn volgende vraag, alssss ik nu een keer te hard rij en geflitst word, is de bekeuring dan nu ook een milieu delict en derhalve dus een nog duurdere bekeuring ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

't is nu ook al zo dat maximum snelheden gelden vanwege milieu (80 op de A10 Amsterdam), en die zijn dan ook niet hoger.  

Het lijkt mij het beste om op alle snelwegen trajectcontrole in te voeren. Lekker rustig. En sturen wordt zooooooo  zzzzzzzzzzzaai dat mensen vanzelf de trein gaan pakken.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe