Ga naar inhoud

Columbus infotainment connect


Joote
 Delen

Aanbevolen berichten

Sinds 2018 trotse eigenaar van een Kodiaq.
Ik heb wel problemen met de internetverbinding eens ik de landsgrens oversteek.

Ik heb een data simkaart zitten in de wagen die gebruik maakt van mijn mobiele databundel op het GSM abonnement.

Qua datavolume moet ik mij geen zorgen maken, ik heb onbeperkt data volume.

Wanneer ik wagen start krijg ik op het scherm in de middenconsole een wit wereldbolletje en wagen én 4G LTE te zien.

Als ik de grens oversteek en op het Franse netwerk terecht kom, dan verdwijnt 4G LTE  van de middenconsole waardoor eventuele vertragingen, wegenwerken enzo meer niet meer worden weergegeven.

De roaming voor data staat aangevinkt dus dat zou niet het probleem mogen zijn.

Reeds contact opgenomen met Skoda België maar hebben geen oplossing.

Iemand een idee hoe ik in het buitenland die connectie met 4G kan behouden?

Alvast bedankt!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorgen dat er op je route meer 4G palen komen te staan !

We zijn hier in NL en BE wat dat betreft een beetje verpest met een goed dekkend 4G netwerk
Maar zijn vele landen die dat niet hebben
Mij ook al eens opgevallen als ik via france naar wales (UK) rij dat ik meer 3G op de smartfeun zie staan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide wel de zelfde provider ?? ( GSM en Kodiaq sim )
Want ook daar kan nog wel eens verschil in zitten met ontvangst
Zie dat met me dual toestel waar een AH Sim en een Voiceworks (KPN) sim inzitten
En dan denk je dat beide dus uiteindelijk KPN zijn maar ik zie een duidelijk ontvangst signaal vaak
En leuke is dat in buitenland ze connecten met verschillende buitenlandse providers...

En anders eens naar de dealer toe en vragen of er geen updates zijn voor de Unit
En dan bedoel ik geen kaart updates maar firmware !
Vaak is hun eerste reactie NEE omdat men het niet aandurft , maar gewoon je problemen uitleggen.
Mag aannemen dat je nog in garantie periode zit met je wagen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@EDK GSM en simkaart Kodiaq zelfde provider (Orange).
Sim in auto is extra surfkaart die gebruikmaakt van de databundel van het GSM abonnement.
Databundel moet volstaan want zit met onbeperkt dataverbruik binnen abonnement (=20 Gb, waar ik nog nooit in de buurt ben gekomen qua verbruik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe