Ga naar inhoud

Skoda Kamiq Press Kit


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

Zo af en toe dan krijg ik weer een nuttig mailtje van Skoda CZ met een press kit.
En een uurtje terug dus die van de Kamiq
Na de file bij ze gedownload te hebben en uitgepakt te hebben en alle foto's etc eens bekeken te hebben hier dus een deeltje van de press kit
Als ik alle foto's moet gaan posten motten de mods eerst een schijf er bij plaatsen.

Afijn geniet er van !!!
En niet meteen beginnen met vind m niet mooi , vind m tegenvallen etc
Gewoon wachten tot die in de showroom staat in het echt !!
3D is altijd anders dan 2D !

 

KAMIQ_EN_Body_colours.jpg

KAMIQ_EN_Connect.jpg

KAMIQ_EN_Dimensions.jpg

KAMIQ_EN_Engines_overview.jpg

KAMIQ_EN_Environment.jpg

KAMIQ_EN_Exterior.jpg

KAMIQ_EN_Interior.jpg

KAMIQ_EN_Lights.jpg

KAMIQ_EN_Material_Concept.jpg

KAMIQ_EN_Passive_safety.jpg

KAMIQ_EN_Sport_Chassis_Control.jpg

KAMIQ_EN_Storage_compartments.jpg

KAMIQ_EN_Third_SUV.jpg

KAMIQ_EN_Wheels.jpg

 

 

Hier nog wat Tekst bestanden in PDF formaat

TD-KAMIQ-diesel-en.pdf TD-KAMIQ-petrol-en.pdf Press_Kit_SKODA_KAMIQ.pdf

 

En dan wat plaatjes bij de praatjes.
Zal in loop van de week er nog wat plaatjes bijvoegen zodra ik deze heb verkleind van Mb naar Kb

KAMIQ_1_024.jpg

KAMIQ_1_029.jpg

KAMIQ_1_035.jpg

KAMIQ_1_077.jpg

KAMIQ_1_078.jpg

KAMIQ_1_080.jpg

KAMIQ_1_082.jpg

KAMIQ_1_083.jpg

KAMIQ_1_084.jpg

KAMIQ_1_087.jpg

KAMIQ_1_089.jpg

KAMIQ_1_090.jpg

KAMIQ_1_093.jpg

KAMIQ_1_095.jpg

KAMIQ_1_096.jpg

KAMIQ_1_099.jpg

KAMIQ_1_101.jpg

KAMIQ_1_102.jpg

KAMIQ_1_104.jpg

KAMIQ_1_106.jpg

KAMIQ_1_107.jpg

KAMIQ_1_108.jpg

KAMIQ_1_121.jpg

aangepast door EdK
één en ander aangepast kwa layout
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kees het zal geen Yeti hoogte instap zijn vermoed ik zo als ik de foto's bekijk
Maar de instap tov een Fabia of Rapid/Scala zal zeker hoger zijn.
Zoals al gezegd , denk dat je hem eerst in echt moet zien en moet passen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg de indruk dat Skoda langzamerhand een nieuwe ontwerplijn inslaat, met niet een paar duidelijke koplampen, maar een paar lampen van vergelijkbare grootte boven elkaar.

Blijkbaar is het controlelampje op het dash voor de richtingaanwijzer ook afgeschaft, en zit er nu een controlevenster aan de binnenkant van het spiegelhuis. In elk geval niet mijn auto: veel te hoog op de poten, dus valt makkelijk om.

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Cordoba zei:

veel te hoog op de poten, dus valt makkelijk om

Natuurlijk................

Elke Skoda staat hoog op zijn poten... dus wat dat betreft is dat met deze niet anders.
En wat betreft omvallen , daar heeft de breedte dus wielbasis ook nog wel iets mee te maken...
En tsja jij begint over de koplampen, wat ik jammer vind en wat volgens mij met de Scala is begonnen is het verhaal van de achterlichten
Het altijd herkenbare  C is ook helaas verdwenen en krijg de indruk laatst dat het door VW word overgenomen....😪

aangepast door EdK
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoelde niet zo zeer enkele cm's te hoog (vanwege het gapende gat vooral boven de achterwielen), maar meer de SUV/4x4 look, en dan ligt ook het zwaartepunt gelijk een stuk hoger. De combinatie van spoorbreedte en de hoogte van het zwaartepunt, bepaalt hoe snel een auto 'omvalt'.

aangepast door Cordoba
Link naar reactie
Delen op andere sites

https://driveaholic.nl/de-8-redenen-waarom-suvs-en-crossovers-zuigen/

Los van de gebruikelijke mij wel aansprekende ironische stijl, kan ik me hier inhoudelijk wel in vinden. 
Hoewel ik de Yeti op zich wel een fijne auto vond qua rijgedrag. Maar dat was ook een op zichzelf staand model ipv een bestaand model met een wat andere carrosserie

aangepast door Rosinfield
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Rosinfield zei:

https://driveaholic.nl/de-8-redenen-waarom-suvs-en-crossovers-zuigen/

Los van de gebruikelijke mij wel aansprekende ironische stijl, kan ik me hier inhoudelijk wel in vinden. 
Hoewel ik de Yeti op zich wel een fijne auto vond qua rijgedrag. Maar dat was ook een op zichzelf staand model ipv een bestaand model met een wat andere carrosserie

 

Ik kan me voorstellen dat een 'sportieve' rijder tot deze opsomming van nadelen komt. De meeste van genoemde argumenten gelden echter voor mij totaal niet. Zo heb ik nooit last van vervelend overhellen in bochten. En dat ze hard geveerd zouden zijn waardoor het comfort achteruit gaat snap ik dan niet: al die strak geveerde verlaagde sportieve auto's hobbelen volgens mij veel harder dan mijn comfortabele Yeti. En: gewoon lekker verkeersdrempels nemen, nooit meer bezorgd dat de bodem wordt geraakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat bedoel ik. Voor de Yeti geldt (gold) dat zeker niet. Reed fantastisch, comfortabel en prima rijgedrag in bochten etc. Van dat verbruik klopt wel. Mijn gemiddelde met de Yeti was 1 op 13.7 tegenover nu 1 op 15.4 met de Polo GTI. Puur een kwestie van aerodynamica.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, CaseyBasey zei:

Ik reken me dan altijd rijk door te bedenken dat al mijn vorige auto's nog veel meer verbruikten.

Tsja alleen was de brandstof prijs in die jaren een stukkk lager dan die van vandaag....
Dus dat rijk rekenen is zonde van je tijd Kees, kunt beter denken " een hobby kost geld " 🤗

En de Yeti is zonder meer een fijne wagen met een goede wegligging en mbt het overhellen in bochten.. ik heb dat nooit ervaren, ik haalde die hardrijders op rechte stukken altijd weer in bij bochten met de Yeti, en dan hing ik echt niet in mijn gordels hoor..

Dus zolang je geen redenen hebt om hem weg te doen, lekker mee blijven door rijden dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-8-2019 om 11:35, EdK zei:

Ik heb dat nooit ervaren, ik haalde die hardrijders op rechte stukken altijd weer in bij bochten met de Yeti, en dan hing ik echt niet in mijn gordels hoor..

😂😂😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niks mis met overhellen, zolang je maar niet uit de bocht vliegt. 🙂

Het wordt niet mijn auto. De Octavia kan ook nog wel even wachten. Met hondenrek afgelopen vakantie ging alles de Fabia in, met toch nog net een uiterst bruikbaar streepje zicht door de achterruit.  De Fabia is net over de 2 ton, maar zolang de ik de ruimte op vakantie niet te krap vindt rij ik er nog even mee door denk ik. Hij rijdt gewoon zo lekker. Ik heb ook nog lang niet het idee dat hij aan het einde van z'n latijn is.  

Één ding gaat hij niet overleven: de benen van de kids worden langer, en daarmee wordt het gewis een keer te krap om alles mee te nemen op vakantie. Volgend jaar gaat het zeker nog wel. Het jaar daar op de tent thuis laten.  En dan voor de zomer van 2022 denk ik dat er iets anders moet.  

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe