Ga naar inhoud

Cruise control en parkeersensoren


Rabbit
 Delen

Aanbevolen berichten

Wellicht is het er elders al over gehad, excuses hiervoor indien dat het geval is en ik het gemist heb, maar middels de zoekfunctie kom ik niet veel verder dan een topic van zo'n 3-4 jaar oud waar ik ook niet heel veel beter van word. Graag stel ik u de volgende vraag:

Ik wil graag cruise control (niet adaptive) en eenvoudige parkeersensoren achter laten installeren in mijn Rapid Liftback (2e hands gekocht) en heb in principe 2 opties voorgelegd gekregen: 
1 Via de lokale Skoda dealer 699 euro voor cruise control met het bericht dat parkeersensoren niet mogelijk zouden zijn,
2 Via een bedrijf dat vaker accessoires inbouwt (John Gold cruise control systeem) voor 499 t/m 549 euro, afhankelijk van de uitvoering en parkeer sensoren voor 399 (wat ik erg prijzig vind omdat die sensors om en nabij 20 per stuk kosten).

Hebben jullie ervaring met dit John Gold CC systeem? Is dat een beetje betrouwbaar? Ik vind de bijna 200 euro verschil namelijk wel de moeite waard om even goed over na te denken. Op de vraag wat voor cruise control de dealer zou installeren is deze niet meer ingegaan (denk dat ze er niet zoveel zin in hebben) maar ik ga er even vanuit dat dit er uit zou gaan zien alsof het standaard door de fabriek zou zijn ingebouwd.  

Dat parkeersensoren achter niet mogelijk zouden zijn vind ik eigenlijk een raar verhaal, omdat bijna iedereen die een beetje handig is het kennelijk liever zelf installeert - ongeacht merk/type - om geld te besparen. Hoewel ik zelf in de techniek werk, ga ik liever niet lopen prutsen aan mijn eigen auto en heb ik liever dat iemand die weet waar hij mee bezig is er naar kijkt, om eigen knullige fouten tegen te gaan. Het bedrijf uit optie 2 gaf aan geen reden te zien waarom het niet zou kunnen (het gaat mij dus gewoon om sensoren met een simpele piep omdat het achter-stuk van mijn Rapid vanuit de cabine erg lastig te zien is: ik behoef geen camera's of sensoren-voor, oid.). 

Wat is jullie mening omtrent deze vragen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, EdK zei:

Tsja het is niet mogelijk op uw model, als hij nu een half jaar jonger was geweest dan had het geen probleem geweest..
Lees dit als " wij mogen dit niet van  Skoda/PON en daarom verkondigen we dat het niet gaat....

Dit was kort samengevat mijn verhaal met cruise inbouwen bij me bedrijfs caddy , maar ja ik kon geen genoegen nemen met dit antwoord en ben uiteindelijk bij VAG Techniek te Neunen terecht gekomen die orgineel VAG onderdelen heeft ingebouwd in een klein uurtje en ik reed daar weg uiteindelijk met cruise control voor een heel schappelijke prijs

https://www.vagtechniek.nl/garage/prijslijst/cruise-control/polo-6r/

En mbt je sensors , neem hierover ook maar eens contact op met hun !Als VAG Techniek zegt dat het niet kan dan mag je er bijna zeker van uitgaan dat het dan ook niet gaatMaar indien je een Amundsen Navi ( MIB) in je Rapid hebt zitten dan is de optie achteruit rij camera ook een redelijk simpele optie hoor...

Hmm... Ze doen alleen originele cruise control, wel voor een schappelijke prijs inderdaad: 499,- ipv 699,-, maar geen parkeersensoren voor mijn chassisnr. Jammer, ik ben toch benieuwd waarom daar zo veel weerstand tegen is (hetzij vanuit Skoda - hetzij vanuit technische kant), want juist de parkeersensoren vind ik erg belangrijk. Ik begin er zelfs naar te neigen dan maar van die oranje vlaggetjes van een kinderfiets op de achterbumber te plakken 😛 


Qua scherm: ik heb geen vooraf ingebouwde navigatie (ook geen behoefte aan), maar wel zo'n touch-screen scherm met daarop radio, media, telefoon, setup, technische aspecten en geluidsinstellingen. Maar dan nog heb ik eigenlijk alleen behoefte aan een simpel "piep, je-gaat-te-ver-parkeersysteem"..  

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Rabbit zei:

Qua scherm: ik heb geen vooraf ingebouwde navigatie (ook geen behoefte aan), maar wel zo'n touch-screen scherm met daarop radio, media, telefoon, setup, technische aspecten en geluidsinstellingen. Maar dan nog heb ik eigenlijk alleen behoefte aan een simpel "piep, je-gaat-te-ver-parkeersysteem".. 

Vraag mbt navi systeem wat je niet hebt lees ik nu is dat als dit een amundsen was geweest en sensoren niet mogelijk was geweest dan had je namelijk nog wel een camera in kunnen bouwen.

Maar als VAG Techniek het niet kan inbouwen dan vermoed ik zo dat het in OEM niet mogelijk zal zijn
Want die gasten doen heel veel met inbouwen
Dus vermoed dat het echt niet kan of dat er een prijskaartje aan zit dat zo hoog uit komt dat een ieder toch NEE zou zeggen.
Dus dan blijft er een optie over in de niet oem fabrikanten
Kijk / zoek maar eens bij Conrad die hebben volgens mij wel systemen die je kunt inbouwen en dan heb je alleen een los kastje die je ergens bij je dashboard moet monteren.
en die habben dan alleen een 12V voeding vanuit de wagen nodig

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kans is serieus aanwezig dat Vagtechniek zegt dat het niet kan omdat er bijvoorbeeld ook een andere comfortmodule (of andere module) nodig zou zijn, en dat daardoor én de prijs met minstens honderden euro's verhoogd zou worden, en de kans dat er door de andere module ook nog allerlei problemen optreden (bijv. iets andere software in de andere module waardoor bijvoorbeeld ook problemen in andere systemen kunnen optreden). Andere mogelijkheid is dat je (afhankelijk van het bouwjaar) ook nog te maken hebt met zogenaamde Komponentenschütz, waardoor het systeem het misschien een paar uur zou kunnen doen, maar dan buiten werking wordt gesteld door de ECU omdat deze componenten niet af-fabriek zijn geleverd (en dus ook niet in de ECU staan gekoppeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe