Ga naar inhoud

Winterbanden


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Meneer Rutte vond het nodig om ook dit jaar weer de zgn te veel gekregen kindertoeslag en zorgtoeslag te vorderen......320.- naast natuurlijk eigen risico 340.- ...... :bewusteloos:

Een grote beurt is voordeliger.....

Eh... Maar das toch logisch? Dat vind mijnheer Rutte niet nodig, dat is de consequentie van geld krijgen waar je geen recht op hebt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijne zitten er sinds het weekend ook onder, ook meteen de eerste avond onder de 4 graden op de BC. 

 

<te veel offtopic, maar je kan het wel lezen als je wilt :P >

Meteen de wagen weer helemaal uitgezogen tot in de kleinste kiertjes, ramen gewassen, cockpit spray behandeling (zonder siliconen), winter matten d'r weer in, auto gewassen, flink in de wax gezet, en 1 zomerband in de daarvoor bestemde kuip in de kofferbak.

 

Is nog altijd als nieuw. Blijft me sowieso verbazen hoeveel mensen denken dat de auto nieuw-nieuw is, hij ruikt nog zo nieuw zeggen ze dan. Weet je weer waarvoor je het doet.

 

Al waren de buren toch wel verrast dat er in mijn auto niet gegeten of gedronken mag worden. Keelsnoepjes en water ok, maar snoepgoed, cola, broodjes, etc, etc. Echt niet. maargoed, ik ga helemaal offtopic....

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

En ook hier de winterbanden er weer op.

Ging niet zonder slag of stoot, linksachter zat echt vast, met enige brute kracht gelukt. Het was degene waar ik mee begon, gelukkig ging de rest gewoon makkelijk. :) 

 

Gelijk een nieuw setje ruitenwissers, ruitensproeier bijgevuld en bandenspanning gecontroleerd.

Ik ben er klaar voor. B) 

De zomerbanden in de schuur nog even gecontroleerd, zien er nog goed uit na bijna 4 jaar en 40000 km.

Alle hebben nog 5 mm profiel dus die kunnen nog wel even mee. :duimomhoog:  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Ik zag een klein foutje voorbij komen in een oudere post. Het gaat hier om de DOT codering. Mensen vergissen zich hier nog wel eens in. (Ook ik had me erin vergist.)

De volgende DOT codering: 0210 wordt veelal gelezen als: februari 2010. Helaas is dit onjuist. Het gaat hier om een DOT codering van de TWEEDE WEEK in 2010. Dus +/- 8 januari tot 15 januari 2010

De DOT codering 5113 bestaat namelijk ook. En dit betekend niet dat de band geproduceerd is op 5 januari 2013, of 1 mei 2013. Maar in week 51 van 2013. Dus eind december 2013.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Zo de winterbanden zitten erop en moet zeggen dat deze veeeel stiller zijn dan de zomersloffen. Het sturen gaat nog makkelijker 205 ipv 225 en de 16" zijn ook stukken comfortabeler dan de 17" maat.

17" mag dan wel mooier zijn maar ze geven toch minder comfort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo na twee jaren van in de schuur staan , vandaag weer den winterbanden geplaatst dus het kan gaan sneeuwen en vriezen.

 

Meteen de zomerbanden even in de velgenreiniger gezet en met den spons even lekker vertroeteld zodat ze schoon straks als ze gedroogd zijn de velgenboom op kunnen.

 

Straks nog even de bandenspanning meten en eventueel nog van wat lucht voorzien indien daar om gevraagd word..

Zijn wel 2 jaar terug met een 2 tiende bar extra op de velgenboom gegaan , maar goed zal evengoed wel wat druk in die tijd kwijt geraakt zijn...... probeer jij maar eens 2 jaar je adem in te houden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee Kees de dag dat ik het zou gaan doen , werd er de avond ervoor op het nieuws gezegd dat het weer veel te warm werd.

Sneeuw is er alleen gevallen in Friesland en Greuningen dus uiteindelijk heb ik de gehele afgelopen winter op zomersloffen doorgereden.

 

Maar goed wees eens eerlijk, wat voor winter hebben we afgelopen keer gehad ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sneeuw is er alleen gevallen in Friesland en Greuningen dus uiteindelijk heb ik de gehele afgelopen winter op zomersloffen doorgereden???

Echt? Jij was gewoon een gevaar voor je medeweggebruikers! Ik heb toch wel een paar maanden met winterbanden gereden hoor afgelopen winter!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach joh wat was jij dan een gevaar op de weg met al die hoge temperaturen toendertijd....

 

Verleden jaar half december gingen me kozijnen er allemaal uit ter vervanging voor nieuwe en rond die dagen was het gewoon lente weer.....

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar goed wees eens eerlijk, wat voor winter hebben we afgelopen keer gehad ????

 

En nu denk je dat het weer een echte winter wordt?

Ik niet, daarom nog steeds geen winterbanden aangeschaft, nooit gehad ook.

Maar ik denk de auto ook te kunnen laten staan, die ene keer per jaar dat het zonder winterbanden niet zou gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, tot die conclusie ben ik ook gekomen na een kort uitstapje naar de winterbanden. Best lekker om door de sneeuw te crossen in Friesland, maar om voor die paar dagen nu elk jaar die hele routine te doorlopen, is het me niet waard. Heb ook eigenlijk nauwelijks of nooit de auto moeten laten staan, behalve bij ijzel, maar dan zou ik ook met winterbanden niet de weg op gaan. Nu met de 4 seizoenen banden, verwacht ik dat nog minder aanleiding zal zijn om niet de weg op te gaan.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik denk de auto ook te kunnen laten staan, die ene keer per jaar dat het zonder winterbanden niet zou gaan.

Tja, dit is het allerbeste natuurlijk! Als je het je kunt permitteren natuurlijk om de auto te laten staan.

Ach joh wat was jij dan een gevaar op de weg met al die hoge temperaturen toendertijd....

Ik? Mwah, niet anders dan anders hoor. aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 jaren later...

Opgelet nieuwe wetgeving voor winterbanden in Duitsland.

 

Nieuw pictogram "Alpine" wordt verplicht

Als u nu winterbanden koopt, moet u niet alleen letten op kwaliteit, individuele rijeigenschappen en de prijs, maar ook op het zogenaamde "Alpine" -symbool.

Alpine-symbool

Het drievoudige bergpictogram met de sneeuwvlok in het midden is verplicht voor alle winterbanden die vanaf 1 januari 2018 zijn vervaardigd. Het vorige M + S-merkteken is niet langer voldoende voor nieuw geproduceerde winterbanden. Transitional (tot 30 september 2024) voldoen aan reeds geproduceerde banden met M + S-markering en ook niet aan winterbanden. Consumenten hoeven hun bestaande winterbanden niet onmiddellijk te vervangen. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag in Duitsland geweest, op de parkeerplaats valt op dat er behoorlijk wat Duitsers zijn die geen winterbanden gemonteerd hebben. Gewoon op zomerbanden rijden. Nou is het maar een paar kilometers over de grens Heinsberg) maar toch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe