Sign in to follow this  
Rosinfield

spritmonitor id 7 cijfers

Recommended Posts

Ik kom er net achter dat ik mijn nieuwe SM id niet kan invoeren, omdat dit uit 7 cijfers bestaat

Dacht dat je je kenteken bedoelde maar je bedoeld je nieuwe nummer van SM 

Ik denk al, Rosinfield had zijn gegevens er toch al in staan, maar zie nu een ander merk staan. Blijkbaar heb ik een auto-wissel gemist.?

• Like 1

Er zit nog geen beweging in. Kan iemand onze administrator wellicht even hierop attenderen? Ik neem aan dat hij dit moet aanpassen.

zit me net te bedenken waarom je een nieuw account aanmaakt omdat je een nieuwe wagen hebt ?
Had gewoon je bestaande account aan kunnen houden en je fabia op non actief zetten en een nieuwe wagen aan kunnen maken
Ik heb dit ook gedaan en je ziet dus me Yeti staan en de Fabia ( althans ik zo en zo als ik ingelogd ben , of jij beide ziet weet ik niet !? )

Ja sorry dat bedoel ik ook. Heb gewoon de Polo toegevoegd. En ik dacht laat ik het nu meteen goed doen. Dus eerst tank van dealer leeggereden en daarna begonnen met 1e tankbeurt. Vooralsnog rond de 1 op 15 en daar doe ik het voor. Zuiniger dan mijn Yeti!

@EdK Ik heb ook gewoon een nieuwe wagen toegevoegd, maar het nummer van de auto in SM is waar het om gaat. Mijn SM-nummer van de F3 begint met een 9 als eerste van de 6 cijfers, maar Menno heeft dus een nummer van 7 cijfers, omdat er blijkbaar meer auto's zijn toegevoegd in die tussentijd.

@Cordoba ben er ook achter dat ik voor de Fab een ander nummer heb gekregen ondanks dat hij in mijn EdK account staat.
Was in veronderstelling dat nummer het zelfde zou blijven maar dus niet.
En tsja dat SM zo popie is geworden zal wel door de Skodafora komen......8-)

• Like 1

Heb nu dus wel mijn SM accountnummer van 7 cijfers kunnen invullen, maar zie nog niets. 
Of wil SM soms een minimaal aantal tankbeurten alvorens iets weer te geven?

Je meet tijd is nu van 1-5-2018 tot 1-5-2019.....misschien is dat 't? Want de link werkt wel.

Rechts staat dat.

Edit: Maar je tankbeurten zitten allebei binnen die periode, dus dat zal 't niet zijn.

rosinspmon.jpg

Edited by Peter-036
edit.

nee, daar kun je aanvinken of en welke zaken je niet wilt laten zien evt en daarbij een periode aangeven. Heb niets aangevinkt. Nee, ik denk dat het er in zit dat ik nog slechts waarde heb en dat SM pas iets van een gemiddelde gaat berekenen bij minimaal 2 waarden. We zullen het zien na de volgende tankbeurt

Of nu een fake-tankbeurt invoeren en daarna weer verwijderen of aanpassen aan de echte volgende tankbeurt.

• Like 1

ja, nou wacht het wel even af; in mijn account staat die ene waarde wel. Maar dus niet bij het icoon en ik sta ook nog niet bij de lijst van berijders van dezelfde auto. Zal dus nog wel komen de volgende keer vermoed ik

• Like 1

Standaard heeft SM een minimum van 1500 km voor ze een auto opnemen in de statistieken/overzichten, alleen als je handmatig het minimum van 1500 km aanpast komt ie terug in de statustieken van SM, en ik denk dat het forum automatisch die 1500 km als minimum voor een betrouwbaar gemiddelde overneemt. Als ik op SM ga kijken naar een Polo met niet de standaard 1500 km, maar met 400 km en meer, dan sta je er ook gewoon tussen Menno.

@RosinfieldJe zou het ook kunnen checken door je laatste tankbeurt aan te passen en bijvoorbeeld de km-stand met 2000 km op te hogen. (en daarna weer terug aanpassen als je het hebt getest).

Edited by Cordoba
  • Like 1

ik zie je verbruik hier van 15,5 gewoon staan hoor !
En klik ik er op dan kom ik gewoon op je site van de Polo

11 minuten geleden, EdK zei:

ik zie je verbruik hier van 15,5 gewoon staan hoor !
En klik ik er op dan kom ik gewoon op je site van de Polo

Ja, dat klopt. Maar op fora zie je het (gemiddelde) pas na 1500 km verschijnen begreep ik
O nee, verrek, het staat het nu wel hier

Edited by Rosinfield

Bij de buren staat het niet
Lees daar maar eens wat ik geschreven heb
Dat is mijn ervaring daar al een 6 a 12 maanden

Ja las het. Verschil is dat je hier gewoon je accountnummer kunt invullen en daar zo'n heel url verhaal in je handtekening moet kopieren en plakken. Daar zal het wel op één of andere manier in zitten dan

Zojuist, Rosinfield zei:

Daar zal het wel op één of andere manier in zitten dan

NEE
Want een lange tijd terug als ik mijn bonnetje invulde in SM dan was de verbetering meteen op beide fora te zien
En op bepaald moment kwam ik er achter dat dit niet meer bij NL gebeurde en hier nog steeds wel
Dusmijn inzien zit het in de Forumsoftware van NL
Die gebruiken een ander soort software dan wij hier !
Vandaar dat wij ook gewoon ons SM nummer alleen hoeven in te vullen

O ok. Wat ook raar is, is dat ik dus heb gekozen voor km/l, maar dat op het Poloforum desondanks l/100 km komt te staan

Ach ja dat is natuurlijk een VW fora en die sjoemelen natuurlijk eerder dan Skoda.....?

• Haha 1