Ga naar inhoud

Goed bedrijf voor glascoating?


VAG-man
 Delen

Aanbevolen berichten

Mijn S2 zit rondom in de krasjes. Sommige zijn te diep om te polijsten.

Om nog meer te kunnen genieten van mijn S2 wil ik deze laten polijsten en voorzien van glascoating. 

 

Mijn vraag is kent iemand dit bedrijf en is het aan te bevelen?

https://www.stenzencleaningservices.nl/silver-polish-detail

Link naar reactie
Delen op andere sites

De hele behandeling ziet er op papier uit als van een matige hobbyist, of een bedrijf wat aan de ene kant op kleine kosten bespaard, en aan de andere kant het er met bakken uitgooit. Ik zal daar later dit weekend even dieper op in gaan (anders even opnieuw taggen), maar ik kan heel wat zaken aangeven die makkelijk beter kunnen. Het ontbreken van kleien had EdK trouwens goed opgemerkt, maar ik denk dat ik in de buurt van de 10 punten kom die op zijn minst discutabel zijn.

Edit: tot mijn verbazing is dit bedrijf een 'certified Gyeon dealer' ?

 

aangepast door Cordoba
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag dat je niet te ver wil rijden, hier een bedrijf dat op papier een goede detailservice biedt, alleen geen glasscoating, volgens hun side, hoewel ze wel certified Gyeon detailer zijn.

(dus misschien gewoon contact opnemen en vragen).

aangepast door Cordoba
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom ga je eerst kleien en daarna polijsten? Ik zou denken andersom.

Ik heb trouwens een klein stukje van de swirls/krassen met de hand gepolijst met verrassend resultaat. Je ziet het nog iets, maar heb ook niet mujn best gedaan. Maar om nou de hele auto met de hand te doen.

Ik ga vanwege de kosten denk ik toch afzien van glascoating. Ik laat het wel polijsten en dan zelf bijhouden. Ik heb niet voor niks detailspulletjes.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, VAG-man zei:

Maar om nou de hele auto met de hand te doen.

Tsja je kunt ook bv een DAB900 aanschaffen !?
https://www.carclean.com/nl/merken/polishing-power.html

Zelf anderhalf jaar terug een set aangeschaft en hiermee  me Yeti onderhanden genomen om krassen te verwijderen.En moet zeggen dat is me aardig gelukt toen met de machine, met de hand had ik dat nooit voor elkaar gekregenEn bij verkoop heeft dat gepoets zeker zijn voordelen gehad bij het bepalen van de inruilprijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@EdK ja daar denk ik eigenlijk nog steeds over na om zelf een polijstmachine te kopen, maar dan is het denk ik voor eenmalig gebruik en dat is zonde. Voor dat geld kan ik ook laten polijsten. Hoewel ik heb nu een zwarte S2 en daar zie je alles op.

Waarom DAB en geen Rupes of ander merk mocht ik toch tot aanschaf over gaan?

Ik heb hier nog een detailer die in de buurt zit. Eén van de weinigen die kleien in het stappenplan heeft staan.

Screenshot_20190220-000826_Chrome.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, VAG-man zei:

Waarom DAB en geen Rupes of ander merk mocht ik toch tot aanschaf over gaan? 

Puur prijstechnisch
Rupes is misschien beter maar ook stukken duurder
En de DAB voldoet voor prive doeleinden meer dan goed
En je praat nu over een enkele maal, en ik ben zelf ook niet een echte poetser , maar je pakt hem op mooie dag toch vlugger
En je krijgt er echt een hard plassertje van als de wagen naar je toe staat te glimmen na een 1/2 daggie van poetsen

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

EdK heeft het over DAB,  maar bedoelt DAP (Dual Action Polisher, oftewel een excentrische polijstmachine). Rupes werkt prettiger, maar is vaak 2 á 3 keer zo duur, en dat zie je echt niet terug in het resultaat. Toevallig een paar weken terug nog een detailer (met eigen bedrijfje) mijn Proxxon mini polijster laten proberen, mijn machientje van ruim 100 euro, vond hij dus nauwelijks onderdoen voor zijn Rupes Nano Ibrid van 600-700 euro.

Andere optie is om onder begeleiding zelf je auto een keer aan te pakken. Ik ken in elk geval een adres in Zoetermeer, waar je niet alleen de ruimte kunt huren, maar ook instructie kunt krijgen en spullen huren. Dan kun je zelf proberen of je het iets vind, en hoef je niet gelijk te investeren in machines en bijbehorende pads. Als ik het goed heb, heeft Carclean in augustus weer een Summer Detail Day, dat houdt in dat er de hele dag allerlei demo's zijn te zien, behoorlijk wat  fabrikanten met een stand aanwezig zijn, en er allerlei acties met forse kortingen zijn. Zo'n (gratis) dag is ideaal om je te orienteren, en van alles te leren/zien als nieuweling. EdK is op de vorige editie van bijna 2 jaar terug ook geweest, en heeft zich volgens mij prima vermaakt.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt gewoon een goede basis set, alleen ben ik geen fan van de Chemical guys hexlogic pads: op het oppervlak zit een honingraatpatroon aan groeven, waardoor de pad snel scheurt als er een puntje van de pad ergens tussenkomt. Ooit 2 pads gekocht, omdat de pads die ik eigenlijk wilde niet leverbaar waren, maar 1 pad was na 1 of 2 keer gebruik al fors beschadigd: bij zo'n 6-kant was er een randje tussen logo en lak gekomen, en een stukje pad losgescheurd. Diverse andere pads daarvoor en daarna op precies dezelfde plek en auto gebruikt en geen probleem.

Menzerna heb ik zelf nooit gebruikt als polijstpasta, maar schijnt (vrijwel) identiek te zijn aan de Monello polijstmiddelen die ik veel heb gebruikt. Voor de Colad tape: dat vind ik de prettigste tape (en meerderen met mij), maar het is wel prettig om 2 verschillende breedtes te hebben, dus als je bestelling nog niet gedaan is, doe er een 2e breedte bij (zodat je bijv. 19 en 25 mm breed hebt). Verder is het belangrijk om vóór het polijsten de auto te wassen én te kleien (bij voorkeur met een milde/zachte klei). Als je bij Waxworld gaat shoppen, zou je bijvoorbeeld de klei van Dodo Juice  kunnen pakken (hoor ik veel goede verhalen over) en pak daar dan ook de lube van hetzelfde merk bij (niet elk merk klei werkt goed met ieder merk lube).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie. Ik twijfelde tussen waxworld en carclean. Beide hebben zo'n starterspakket waarbij carclean pads van Raffini heeft.

Ik heb de bestelling maandag gedaan en zal deze morgen ontvangen.

Heb ook van Dodo Juice een fles lube gekocht, maar niet de klei. Daar had ik nog genoeg van. Die is van Monello. Ik hoop dat dit samen gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van die set ga je geen spijt krijgen, enne tip:  ga poetsen als iedereen in de straat naar het strand is oid.
Anders houden ze je allemaal aan de praat en red je zeker niet in één dag...8-)

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Monello klei is minder kritisch dan die van Dodo, volgens mij moet dat goed gaan. Zelf vind ik de Monello verde tot nu toe de prettigste klei, en die gebruik ik met Poorboys Spray & Wipe als lube, die ik daarvoor verdun (1 deel water op 1 deel Spray&wipe).

Carclean had naar mijn idee 1 voordeel gehad: zij hebben een hele goede service in geval van problemen, dus dat zou voor de machine een voordeel zijn. De Monello Raffini pads vind ik beter/prettiger dan die Hexlogics van Chemical Guys. Ik heb destijds een DAP900V2 gekocht bij Carclean, en na anderhalf jaar had ik ineens het probleem dat de machine niets meer deed. Contact gezocht met Carclean, ik mocht op afspraak langskomen met de machine na werktijd (voor Carclean na sluitingstijd, maar wel voordat het personeel naar huis ging), machine werd mee naar achteren genomen en opengehaald en ik meen een schakelaar vervangen. Machine werd getest op een testpaneel in de winkel, en geluid/trillingen waren bovenmatig naar oordeel van de medewerker, machine ging opnieuw open en koolstofborstels en lager vervangen. Dit alles zonder kosten, of gezeur. Nu is het voor mij iets makkelijker: ik woon op pakweg 20 km afstand van Carclean en mijn werk is er ook iets van 25-30 km vandaan, dus dat is goed te doen. Dit alles heeft me een uurtje tijd en pakweg 20 km extra rijden gekost, en ik had in feite weer een zo goed als nieuwe machine terug. Mijn ervaring daar is geen uitzondering, en je hoeft echt geen hoop herrie te maken om een probleem opgelost te krijgen (sommige zaken lossen alleen problemen op als zaken op internet gepubliceerd worden, of er consumentenprogramma's in actie komen met de dwang van een tv-camera ofzo).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach mijn dab (p) komt bij CC vandaan en hield er toendertijd opeens mee op terwijl ik zeer druk doende was
Dacht eerst nog dat de aardlek er uit lag, maar bleek niet het geval
Dus binnen eens ff open geschroefd en ja hoor bleek er één van de stroomdraden los te zitten
Na die weer er goed ingestoken te hebben in schakelaar en goed aangedraaid te hebben , draaide de DAB (P) weer als een tierelier
Ze naderhand wel een mailtje gestuurd met gebeurde en kreeg netjes een excuusbrief terug en dat ik ook bij ze langs had kunnen komen
Maar ja dat had ik wel gedaan als hij echt niets meer had gedaan...

En waxworld krijg ik geregeld een nieuwsbrief van binnen, en krijg ook van die toko een goede indruk !
Denk ook niet dat CC en WW veel voor elkaar onder doen..
Staat nog wel in de planning om WW eens een bezoekje te brengen als we in de buurt zijn of wat meer vrije tijd over hebben om er angs te gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag begonnen aan de klus. Ik heb alleen de voorkant van de auto kunnen doen. Ondanks goed wassen voelde het kleien als of ik de lak aan het schuren was. Wat een bruine drab kwam er af! Na vele keren kleien eindelijk glad gekregen en begonnen met polijsten. De waskrassen zijn verdwenen, maar sommige lakbeschadigingen krijg ik niet weg. Ik heb nu één gepolijst met de middelste gradatie polijstmiddel.

Morgen ga ik weer verder.

 

 

20190301_143603.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe