Ga naar inhoud

Skoda Scala


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

Wielbasis is ook wel weer behoorlijk gegroeid: ik zie 2,67m waar volgens mij de Rapid ergens rond de 2,55 zit. Ook de breedte van bijna 1,80 (excl. spiegels) is fors, net als de spoorbreedte van 1.53.  Ik heb eerder het idee dat hiermee de O3 combi vervangen gaat worden dan de Rapid Spaceback

Link naar reactie
Delen op andere sites

Auto's groeien over de hele linie. Zie de nieuwe Polo die qua maten gelijk is aan de eerdere Golf. Voor ons meer dan ruim genoeg, deze Scala. 
Iets dat ik graag hier voorleg. Vrijdag j.l. bij de dealer geweest voor 30 000 beurt en meteen een gesprekje aangegaan met een verkoper. Aangegeven dat ik gevoelsmatig vind dat 2 jaar te vroeg is om in te ruilen, maar me tegelijkertijd afvraag of dat rationeel hout snijdt in geval van zo'n nieuw model. Hierop gaf hij aan dat er sprake is van introductie voordeel en nog wat extra's bij een first edition. "Die Scala wil men zsm de weg op hebben".  Zei ook eerlijk dat de inruilwaarde afhangt van de hoeveelheid Fabia 3's die ze op dat moment hebben. Klonk mij interessant genoeg in de oren om tzt eens te gaan buurten. Hebben jullie gedachten hierover?

aangepast door Rosinfield
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Rosinfield zei:

Hebben jullie gedachten hierover?

 

2 uren geleden, Rosinfield zei:

Voor ons meer dan ruim genoeg, deze Scala. 

Tsja de Fabia heeft al genoeg ruimte voor jullie nu ook zonder honden en als het bij twee kleinkinders blijft.
Dus met de Scala ga je er kwa ruimte alleen maar op vooruit !
Al zal dat vermoedelijk meer in achterbankruimte zijn dan kofferbakruimte , uitgaande van de Rapid.

 

2 uren geleden, Rosinfield zei:

Zei ook eerlijk dat de inruilwaarde afhangt van de hoeveelheid Fabia 3's die ze op dat moment hebben.

Tsja het is altijd een vraag / aanbod verhaal geweest
Vandaar dat ik altijd een bedrag neem wat ik maximaal wil bijleggen en zodra men hieraan niet voldoet dan kan het raadzaam zijn om bij een andere dealer te gaan praten , die misschien een tekort heeft aan Fabia's.

Maar mijn gevoel zegt dat je met minimaal 10K over de brug moet komen om het verschil te overbruggen om te kunnen overstappen van een redelijk luxe Fabia naar een kaal uitgeruste Scala.
Of ik hierin gelijk krijg ? we gaan het in 2019 ervaren.... nog max 3 maanden wachten..

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Rosinfield zei:

Auto's groeien over de hele linie. Zie de nieuwe Polo die qua maten gelijk is aan de eerdere Golf. Voor ons meer dan ruim genoeg, deze Scala. 
Iets dat ik graag hier voorleg. Vrijdag j.l. bij de dealer geweest voor 30 000 beurt en meteen een gesprekje aangegaan met een verkoper. Aangegeven dat ik gevoelsmatig vind dat 2 jaar te vroeg is om in te ruilen, maar me tegelijkertijd afvraag of dat rationeel hout snijdt in geval van zo'n nieuw model. Hierop gaf hij aan dat er sprake is van introductie voordeel en nog wat extra's bij een first edition. "Die Scala wil men zsm de weg op hebben".  Zei ook eerlijk dat de inruilwaarde afhangt van de hoeveelheid Fabia 3's die ze op dat moment hebben. Klonk mij interessant genoeg in de oren om tzt eens te gaan buurten. Hebben jullie gedachten hierover?

Rationeel hout snijden:  een Fabia brengt je ook van A naar B  

Maar waarom zou het rationeel hout moeten snijden? Volgens mij is die Scala gewoon een hele leuke auto!  

Ik zou wel voor de 1.5 tsi gaan, en anders niet (of later) doen.  Ook mét tuning:  Die 1.0 valt vast minder extra's uit te tunen dan die 1.5.   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het is inderdaad verdomd lastig dat vrouwen zo rationeel kunnen zijn......   

Wat je zou kunnen doen: een Scala halen als die ECU daadwerkelijk gekraakt is, en tot die tijd een beetje krediet opbouwen bij de wederhelft.  

Een argument wat ik zeker in stelling zou brengen is dat het ding achter sensoren heeft (toch? last ik vluchtig?), wat vast veel veiliger is. Veiligheid doet het altijd goed.  Verder wel een beetje uitkijken met gelegheidsargumenten: als de gelegenheid verandert krijg je ze weer terug......  Structurele argumenten bij het in de week leggen, en gelegenheidsargumenten bewaren voor de slotfase.   

 

 

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, wat is rationeel? Als de kosten het zwaarst wegen zou je volgens mij gewoon je auto moeten oprijden of in ieder geval veel langer berijden dan 2 jaar. Maar als je liever om de twee jaar een andere auto rijdt, gewoon omdat je dat leuk vindt, dan accepteer je de extra uitgaven aan autorijden.

De argumentatie van de verkoper kan ik niet goed beoordelen, maar (eventuele) introductievoordelen e.d. zou ik altijd sceptisch bekijken. Hoe groot is het voordeel, hoelang wordt het gehanteerd, blijkt het straks geen permanente 'korting' te zijn? Alleen als ik m'n zinnen sowieso op deze auto zou hebben gezet zou ik verdere gesprekken aangaan.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat laatste is wel het geval bij mij. Ik weet al lang dat mensen zich verre van rationeel gedragen. En zeker wat dit onderwerp betreft, ben ik geen uitzondering. 
En ja, de verkooppraatjes worden ook door mij met een skeptisch oor beluisterd. Maar met zo'n first edition heb je soms wel wat opties er bij om je lekker te maken. Enfin we zien wel tzt 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Rosinfield zei:

Ja dat laatste is wel het geval bij mij. Ik weet al lang dat mensen zich verre van rationeel gedragen. En zeker wat dit onderwerp betreft, ben ik geen uitzondering. 
En ja, de verkooppraatjes worden ook door mij met een skeptisch oor beluisterd. Maar met zo'n first edition heb je soms wel wat opties er bij om je lekker te maken. Enfin we zien wel tzt 

Een klein beetje achterlopen is vaak beter. Prijzen gaan vaker omlaag dan omhoog. Je hebt net een kinderziektetje minder, etc. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-12-2018 om 16:37, Skoody Boo zei:

Ja, het is inderdaad verdomd lastig dat vrouwen zo rationeel kunnen zijn......  

 

 

Dat zie ik eerlijk gezegd toch maar weinig, zoals ik het zie, zijn vrouwen alleen rationeel als het onderwerp ze niet interesseert, of als ze denken dat 'rationeel zijn' ze voordeel oplevert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat mensen zich niet rationeel gedragen, is in de sociale psychologie genoegzaam aangetoond aan de hand van talloze experimenten. Zo gaat het vooral mis wanneer zij voor een keuze staan. Dat gebeurt niet op basis van rationele inschatting van waarschijnlijkheden bv. Gevaren worden enorm overschat (vliegen, angst voor een aanslag), geluk ook (loterij). 

Is een keuze eenmaal gemaakt en valt het gekozene toch enigszins tegen, dan treedt er een proces in werking waarbij de zaak mentaal recht wordt gebreid (cognitieve dissonantie reductie). En zo kan ik nog lang doorgaan. Erg boeiend, maar ook erg jammer vanwege de negatieve impact op de toestand in de wereld

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-12-2018 om 16:37, Skoody Boo zei:

Ja, het is inderdaad verdomd lastig dat vrouwen zo rationeel kunnen zijn......    

 

Op 18-12-2018 om 08:32, MarcoO2 zei:

... behalve op momenten dat je zou willen dat ze rationeel zijn... ? 

Is het probleem eigenlijk niet gewoon dat wij daar niet mee weten om te gaan, al zullen we dat in alle toonaarde ontkennen....??:|_

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe