Ga naar inhoud

Mijn irritatie van de dag


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

Onderste foto, rechter blauwe autootje.....  Kijk even hoe die zuil het parkeervak versmalt.  Als dan je oma moet uitstappen zou ik hem precies zo neerzetten.

En als je oma nu eerste even laat uitstappen en hierna hem wat strakker parkeert ??

Zou zo maar een optie kunnen wezen in deze !!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang iedereen een smalle auto zou kopen zou het ook allemaal geen probleem zijn natuurlijk.

Jij kent me buurvrouw zeker niet, ken een Daihatsu Core nog niet eens in een parkeervak parkeren zonder een 10 keer te moeten steken ....

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Captain Hook, on 07 Oct 2014 - 20:49, said:

Als je echt hoffelijk bent, laat je oma uitstappen, daar waar het makkelijk kan. En parkeert vervolgens je auto zodanig dat het allemaal netjes past. Kwestie van opvoeding, denk ik dan... 8-)

 

Volgens mij is het een kwestie van opvoeding van de architect om eerst even te verzinnen hoe breed de vakken gaan worden voordat je bedenkt wat de onderlinge afstand van die zuiltjes wordt. Hier is gewoon een betonnen doos gemaakt, toen is er bedacht dat er al genoeg kantoorruimte was, en toen is men maar vakjes gaan tekenen, en is men voor het gemak de zuiltjes maar even vergeten. Als je dan ook nog je auto IN zo'n vakje zou moeten zetten heb je recht op minstens 30% korting op het parkeertarief, je hebt immers ook een 30% te smal parkeervak.

 

Mijn Appie Hein heeft ook last van "zuilontkenning". Er is een nieuwe indeling gemaakt. Bij de oude indeling vielen de zuilen weg in de rijen met schappen. Nu staan de zuilen midden in de looppaden. Niet alleen is passeren daar onmogelijk, ook het overzicht gaat compleet verloren doordat je niet meer de gangpaden door kunt kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Skoody Boo: ik gok dat er een aantal vierkante meters parkeergarage is getekend, zonder dat de rijroute/paden of de parkeervakken ingevuld zijn. Je kunt ook met het indelen van de parkeervakken en rijpaden rekening houden met de pilaren. Die pilaren kun je niet zomaar wijzigen voor één verdieping, dat heeft invloed op alle bovenliggende lagen. Denk bijv. ook aan mensen die in oude huizen de schoorsteen uit de woonkamer hebben gesloopt, en op één of meer bovenverdiepingen de schoorsteen laten zitten (of alleen op het dak). Dat heeft gevolgen voor het zakken/losscheuren van de schoorsteen als je dat gewicht niet goed opvangt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer er gebrek aan ruimte is, is het wel zo netjes om keurig in de vakken te parkeren. Ook wanneer dat niet zo is natuurlijk. Alleen kan ik er niet zo mee zitten wanneer iemand dan over een streep heen staat. Mogelijk ook nog ingegeven door hoe anderen hebben geparkeerd. In feite heeft niemand daar dan last van en vind ik verontwaardiging daarover veeleer een uiting van fatsoensrakkerij. En eigenlijk irriteert dat me dan nog meer dan iemand die niet meteen goed stond en niet de moeite nam om de auto even goed binnen de lijnen te zetten, waarschijnlijk ook met de gedachte dat er ruimte zat is in die garage. Ik vind die opwinding dan een hoog "oooooh, kijk daar eens" (wijzend gebaar) hebben.      

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cordoba, on 07 Oct 2014 - 23:11, said:

@Skoody Boo: ik gok dat er een aantal vierkante meters parkeergarage is getekend, zonder dat de rijroute/paden of de parkeervakken ingevuld zijn. Je kunt ook met het indelen van de parkeervakken en rijpaden rekening houden met de pilaren. Die pilaren kun je niet zomaar wijzigen voor één verdieping, dat heeft invloed op alle bovenliggende lagen. Denk bijv. ook aan mensen die in oude huizen de schoorsteen uit de woonkamer hebben gesloopt, en op één of meer bovenverdiepingen de schoorsteen laten zitten (of alleen op het dak). Dat heeft gevolgen voor het zakken/losscheuren van de schoorsteen als je dat gewicht niet goed opvangt.

 

Ja, gebrek aan planning idd, en nee, dat kan je dan niet meer rechtzetten. Veel parkeergarages hebben die zuilen op de hoeken, niet aan de kant van het pad. Dat is prima, dan heb je ze naast de neus van de auto, en heb je er met de portieren geen last van. Maar hier zitten die dingen juist daar waar de portieren moeten openslaan. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat iedereen maar in de paden gaat staan in en uit stappen, dat wordt op wat drukkere in- en uitrijmomenten ook niet heel veilig en gezellig.

Dus zo makkelijk is dat, naar een ander wijzen. Ik wil maar zeggen dat de mensen die hier geparkeerd hebben best hele invoelende en sociale mensen kunnen zijn die in een situatie die wij niet helemaal kennen een prima te verdedigen afweging hebben gemaakt. De hokjes en vakjes zijn nou eenmaal niet zo eenduidig als vaak wordt voorgesteld.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je nu niet eens inhoudelijk reageren op voorgaande reacties ipv met die afgezaagde sarcastische riedel? Je zou ook eens na kunnen denken over wat een ander zegt.   
Op deze manier wek je slechts irritatie met telkens deze zelfde soort niet inhoudelijke reacties. 


Bij mij althans wel, dat moge duidelijk zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Captain Hook, on 08 Oct 2014 - 09:52, said:

Ach, waar maken we ons allemaal druk om, toch?

 

Want stel je voor dat we elkaar wijzen op hoe het net ff vriendelijker/prettiger/makkelijker/rekening houdend met, kan. Nee, dat is not-done, in deze individualistische maatschappij.

Sorry, voor het ter berde brengen. :vrezen:

 

Het is niet zo dat ik mij nergens druk om maak. Er is iets gaande dat mensen steeds minder het vermogen lijken te hebben om onderdeel van sociaal weefsel te zijn. M.i. zie je dat aan dat men niet meer kan begrijpen dat Zwarte Piet de knecht van Sinterklaas kan zijn zonder dat dit discriminatie is. Wat een intentie is, en dat je daar iets in zou kunnen aanvoelen, en dat dit uit kan maken hoe je een gedraging beoordeeld is tegenwoordig iets van een ander universum lijkt het wel.

Harder schreeuwen helpt niet. Helderder feedback ook niet. Steeds meer glijmiddel in eerste instantie wel, maar ook daarbij zal natuurlijk een zekere resistentie optreden, en op een gegeven moment is de tijd en energie gewoon ontoereikend om voldoende glijmiddel toe te dienen. Ik kan mij daar best druk om maken. Ik denk dat we - grote woorden, ik kan niets hard maken - maatschappelijk een nogal hoge prijs gaan betalen als sociaal weefsel als fundament voor vrijheid, democratie, samenwerking, vrede, afkalft. Mensen leren gewoon niet meer onder een betuttelende sterkere factor een tijdje te schuren, een bepaalde tijd en een bepaalde plek tot andere mensen veroordeeld te zijn waarmee men het even moet rooien. Men leert ook niet meer dat als iedereen wat water bij de wijn doet dit een gemeenschappelijke succeservaring en vertrouwen kan opleveren. Er is geen gelegenheid om van een buitenlaag te leren door te dringen tot een binnenlaag. Er is geen gelegenheid meer om tot zelfreflectie te komen, als men uit elkaar gaat is het te vroeg en voorgoed, om met de volgende contacten in hetzelfde itteratieve schema door te gaan.

 

Alleen, ook al zie ik het, ik zie ook dat het niet valt te veranderen. En het aankaarten zoals jij dat doet m.i. illustratief voor het problem door er onderdeel van te zijn.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi gezegd Skoody. Om het weer even terug te voeren tot het irritatie onderwerp in kwestie, wat mij stoort is het reflexmatig uitsteken van het wijzende vingertje. Terwijl je je kunt afvragen wat er nu eigenlijk aan de hand is. Je hebt geen enkele achtergrondkennis. Het kan bv zijn dat zoiets idd wordt veroorzaakt door een ongelukkige pilaar, waardoor iedereen op zo'n rijtje buiten de strepen komt. Of het kan zijn dat iemand het niet eens in de gaten had. Zelf heb ik ook wel eens op een parkeerterrein dat ik buiten het vak kom en ik ga dan lang niet altijd, wanneer er plenty ruimte is, de zaak corrigeren. En dan nog, ik vind dit toch van een geheel andere orde dan tal van andere zaken, zoals rotzooi op straat gooien, geen richting aangeven, door rood rijden, e.d.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik inhoudelijk op het onderwerp inga (in dit geval buiten de vakken parkeren), wordt dat in het belachelijke getrokken en worden er allerlei argumenten bedacht waarom we maar niet in de vakken zouden hoeven te parkeren.

 

De eerste foto (met die schuine vakken) is dan wellicht een beter voorbeeld. Daar staan geen zuilen die het parkeren in de getekende vakken zouden bemoeilijken. Slechts de (on)wil van de bestuurders is hier debet aan.

 

Het gaat ook niet om het parkeren in/buiten de vakken als op zichzelf staand feit. Maar wel om de tijdsgeest (zoals Skoody al zegt). We schijnen een soortement van algehele achteloosheid te gaan hanteren, waarbij alles maar moet kunnen, je je nergens druk over moet maken en al helemaal niet een ander ergens op willen wijzen...

En als we het opgeven, om er iets aan te willen doen, weten we één ding zeker; dan zal er zeker niks veranderen ten goede, hooguit zal de situatie verergeren/verslechteren.

 

Waarom zou je iemand anders niet ergens op mogen wijzen? Misschien heeft die ander wel helemaal niet door dat hij/zij een (al dan niet kleine/grote) ergernis opwekt. Kleine moeite om juist met z'n allen te proberen dit soort dingen te verbeteren. Wat kan daar nou mis mee zijn? Om met z'n allen te proberen al die kleine dagelijkse ergernisjes/irritaties/etc te willen aanpakken.

Juist de opeenstapeling van al dat kleine gebeuren, zorgt voor een groter(e) afglijden van de sociale cohesie. En het turen naar asocial media devices heeft nou niet bepaald bijgedragen hieraan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat ook niet om het parkeren in/buiten de vakken als op zichzelf staand feit. Maar wel om de tijdsgeest (zoals Skoody al zegt). We schijnen een soortement van algehele achteloosheid te gaan hanteren, waarbij alles maar moet kunnen

 

Waarom zou je iemand anders niet ergens op mogen wijzen? Misschien heeft die ander wel helemaal niet door dat hij/zij een (al dan niet kleine/grote) ergernis opwekt.

 

Je neemt kennelijk zonder meer aan dat zo iemand van een dergelijke tijdgeest getuigt. Ook ga je er ten onrechte van uit dat zo iemand er zich van bewust is dat hij/zij buiten de lijnen staat.

Verder is wat je hier doet niet iemand ergens op wijzen, maar je ergernis openbaar ventileren over een bepaald gedrag. Die ergernis vind ik buiten proportie en ook niet terecht wanneer je niet meer weet van de achtergronden. Misschien is het ook niet zo gek wanneer we ons eens minder snel ergeren aan van alles, daarbij zowel de aard van het "vergrijp" afwegend als rekening houdend met mogelijk relevante informatie waaromtrent we in het duister tasten.  

   

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Rosinfield, on 08 Oct 2014 - 12:33, said:

Verder is wat je hier doet niet iemand ergens op wijzen, maar je ergernis openbaar ventileren over een bepaald gedrag.

 

Dit is wel zo'n beetje de kern denk ik. Hoe moeilijker het eerste, hoe makkelijker het laatste.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft de regelmaat waarop je ongelukkig geparkeerde auto's tegenkomt, en hoe vaak dat naar verhouding een bepaald soort auto is, dan kan ik me wel iets van een 'tijdsgeest' bij voorstellen. Over het individuele geval is het iets anders, bij een auto die in meerdere parkeervakken geparkeerd staat (of 'buiten de lijnen' zoals het hier genoemd is) ligt de oorzaak niet altijd direct bij de bestuurder van de betreffende auto. Het kan liggen aan vaste obstakels zoals bijvoorbeeld pilaren in parkeergarages, maar soms begint auto nr. 1 met iets over de lijn parkeren, en de volgende auto's doen dat dan ook. Als je een drukke parkeerplaats/garage hebt, heb je kans dat bijvoorbeeld auto 2 net is vertrokken en er geen plekken vrij zijn, dan ben je als het ware verplicht om te parkeren tussen auto 1 en auto 2 die beiden buiten hun vak staan. Als auto 1 en 3 dan vertrekken, lijkt de nieuwe parkeerder op de plek van auto 2 de boosdoener.

 

Overigens ben ik ook wel iemand die mensen confronteert/aanspreekt op hun gedrag, onder het motto: 'als je niets zegt, weet je zeker dat het niet verandert, als je je mond open doet, heb je kans dat er verbetering optreedt'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rosinfield: ieder heeft zo z'n eigen voorkeuren, en prioriteiten, en ik gok dat dát niet zal veranderen zolang we niet als marionetten onder een Russisch/Chinees/communistisch regime leven. (het gaat me hier niet om het communisme, maar om het uitschakelen van persoonsgebonden zaken, dus alleen de massa die telt en geen individuele uitzonderingen/afwijkingen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is al eens vaker voorbijgekomen, het moedwillig vernietigen van voedsel is natuurlijk ad absurdum. Kostbaar landbouwarsenaal aanwenden om een hoogwaardige kwaliteit voedsel te verbouwen, maar als het dan oogstrijp is, het te vernietigen omdat het te weinig pecunia oplevert! :gestoord:

 

http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/117389/biddinghuizen-boer-vernietigt-wortels-vanwege-lage-marktprijs

 

Een boer uit Biddinghuizen heeft de wortels op zijn akker vernietigd, omdat de marktprijzen te laag zijn. Het oogsten, verwerken en verpakken zou alleen maar extra kosten met zich meebrengen.

Het gaat om 400.000 kilo wortels op 3,5 hectare grond. Ze zijn volgens boer Jan Blitterswijk geschikt voor de versmarkt, maar er is geen afnemer te vinden. En de boycot van Rusland is ook nadelig voor de marktprijs. Die staat nu op 3 cent per kilo wortels, terwijl 8 cent nodig is om uit de kosten te komen.

Blitterswijk verwacht gebruik te kunnen maken van de Europese regeling voor inkomensschade voor telers. Die krijgen dan een vergoeding voor een deel van hun verlies.

 

Het gebeurde al vaker, sinds de boycot van meneer Poetin. Maar het blijft natuurlijk van de zotte!

 

Loesje2.jpg

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan moeilijk een ondernemer verplichten er op toe te leggen. Bovendien is die lage prijs niet zomaar een lage prijs. Dat geeft aan dat er in die markt die overgebleven is gewoon te veel wortels zijn. Je kan moeilijk vrije burgers gaan verplichten aan tafel te blijven zitten tot ze alle overtollige worteltjes op hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

goed voor de konijntjes en de voedselbanken in geheel nederland....

Hoe zuur is t voor de minder bedeelden in ons land om te lezen dat met het weg flikkert en zij onverantwoord moeten eten en hierdoor te dik worden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe