Ga naar inhoud

Aankoop Fabia Monte Carlo model 2018


boydanan
 Delen

Aanbevolen berichten

Welkom hier boydanan. Monte Carlo zal voor het rijden weinig uitmaken, wel voor de looks. Je zal ook de facelift versie krijgen met modeljaar 2019, dus hij kan echt wat afwijken hier en daar. Hier rijd bijv. @Rosinfield in een Fabia met DSG en hij heeft de auto laten tunen en de schakelmomenten van de DSG aan laten passen. Gezien de snelle slijtage van de 2e koppeling bij de DSG als je veel file/stadsverkeer rijdt, is dat geen onverstandige beslissing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Boydanan.

Afgezien daarvan vond ik de combinatie Fabia3, 1.0 tsi en DSG dermate slecht rijden (veel gebrom en getril door het vroege opschakelen in D) dat ik de zaak veel eerder heb laten aanpassen dan ik van plan was. En zeer tot mijn tevredenheid, compleet andere auto. Helemaal met wat extra vermogen voor het motortje er bij. Het is geen MC maar er zitten wel een zwarte grillrand en emblemen op:

Ben benieuwd hoe jij het rijgedrag gaat ervaren. 

Zie blz 7 voor de plaatjes

aangepast door Rosinfield
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Op ‎25‎-‎10‎-‎2018 om 20:35, Cordoba zei:

Welkom hier boydanan. Monte Carlo zal voor het rijden weinig uitmaken, wel voor de looks. Je zal ook de facelift versie krijgen met modeljaar 2019, dus hij kan echt wat afwijken hier en daar. Hier rijd bijv. @Rosinfield in een Fabia met DSG en hij heeft de auto laten tunen en de schakelmomenten van de DSG aan laten passen. Gezien de snelle slijtage van de 2e koppeling bij de DSG als je veel file/stadsverkeer rijdt, is dat geen onverstandige beslissing.

Het laten Tunen van een versnellingsbak of motor is in België verboden, natuurlijk kan je daar geen rekening mee houden, maar bij een ongeval zal ook de verzekering hier in België weigeren om je uit te betalen als ze weten en merken dat de auto werd getund. Dus geen optie, risico is te groot.

Dank voor de reacties 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Nederland is het tunen van het motorvermogen alleen toegestaan als je binnen een voorgeschreven percentage van de fabrieksopgave blijft. Stel dat je motorblok standaard 100 pk levert volgens de fabrikant, bij VAG betekent dat, dat je in de praktijk vaak rond de 110 pk zult zitten, en als ik me niet vergis mag je 20% (percentage kan iets afwijken) hoger zitten dan fabrieksopgave, dus mag je naar 120 pk. Het aanpassen van de DSG-schakelmomenten is volgens mij in NL gewoon wettelijk toegestaan, maar betekent wel dat de invoerder bij voorbaat alle garantie-claims afwijst, zelfs als het er niets mee te maken heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe