Ga naar inhoud

Foutcode 038F08 wat houdt dit in?


Cordoba
 Delen

Aanbevolen berichten

Gistermiddag even met mijn uitleestool de Fabia III uitgebreid bekeken, en ik kwam een foutcode tegen, waar de betekenis niet bekend was bij mijn uitleestool, en ook op het alwetende wijdverbreide net heb ik de code niet terug kunnen vinden.

De gevonden code is 038F08, en zou in het 'central electrics' deel moeten zitten, maar wat de code nu inhoud? Behalve irritant gedrag van de frontassist en af en toe wat geklier van stop/start systeem niets bijzonders te merken aan de auto.

Start/stop: bij parkeren schakelt de auto soms uit als je van de '1' naar de 'R' schakelt of omgekeerd schakelt, dus soms wat irritant, of als je de koppeling op laat komen om weg te rijden, besluit het systeem soms om de motor uit te schakelen.?

Frontassist: reageert soms helemaal niet, zelfs als je vrij kort achter een voorganger zit, maar ook dat ie reageert met ingreep op een voorligger die al is afgeslagen, als je dan gas geeft om weer door te rijden, vindt de frontassist het soms tijd voor een rem ingreep.? Als je frontassist uitschakelt zit je tegen zo'n irritant oranje driehoekje op je instrumentenbord te kijken.

 

Als iemand wat kan zeggen over deze foutcode hoor ik het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Cordoba zei:

Als iemand wat kan zeggen over deze foutcode hoor ik het graag.

Heb er ff op zitten google maar kom niet verder ermee
Maar neem aan dat het niet met een vagcom kabel is uitgelezen ?
Want dan zou bij peek er wel wat moeten staan.
Dus tsja misschien ff bij de dealer laten uitlezen !!??
Misschien te maken aan de hand van nieuwe trekhaak die is geplaatst ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook al aan de trekhaak gedacht Ed. Is uitgelezen met dit apparaat. En geeft wel degelijk de normale VAG-codes, voor mijn nichtje wel eens haar O1 uitgelezen, en ik vond meer foutcodes dan de lokale dealer. Ik heb wel gezien dat de trekhaak module blijkbaar door Hella is gemaakt. (net zoals veel ECU's bijvoorbeeld door Siemens worden gemaakt voor de VAG-groep).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe