Ga naar inhoud

Skoda fabia ramen die niet werken


Othmanou
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen 

Ik zit al paar weken voor een raadsel ,

het gaat over men Skoda fabia 1.4 TDI hatchback

ik heb problemen met mijn passagiersraam  die heel effe werkt zn dan niet meer en met zware tik geluid als de raam beweegt . Dus ben ik op onderzoek gegaan , en heb ik men paneel gedemonteerd en heb ik gezien dat men raammotor rechtsvoor perfect werkt , dan ben ik verdergegaan en heb ik de paneel gedemonteerd en vond ik dat de raam beetje loszit en ik terug alles vast gezet en terug alles gemonteerd en men raam beweeegde  terug normaal en na 5min werkt da terug niet meer? En ik van men bestuurderskant de passagierskant ook niet bedienen ???

 

wie kan er mij helpen ????

mvg othman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit je tekst op te maken is dus de motor goed en het mechanische gedeelte is goed van het raam
Dus dan zou het een elektrisch probleem moeten zijn.
Zou zeggen doe je deur eens open en haal de rubber machet van deur naar de wagen eens los
Hier lopen alle draden doorheen en het gebeurt wel vaker dat er daar op de duur draadbreuken ontstaan met als gevolg vreemde storingen.

Mocht dit het niet zijn wacht dan even tot @Cordoba reageert , die heeft vele jaren tot onlangs ook de fabia 1 gereden en hieraan ook veel gesleuteld en dus een redelijke kennis opgedaan aan de fabia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor we een hele operatie gaan begeleiden, van welk bouwjaar is de Fabia?  (al te vaak gezien dat er gemeld wordt dat men een fabia 1, resp. 2 of 3 heeft, en dat het toch om een heel andere generatie Fabia blijkt te gaan.

Verder is me niet geheel duidelijk wat je nu precies hebt gedaan. Heb je de raamklemmen opnieuw vastgezet, zodat het raam weer stevig vastzit aan het mechanisme? Heb je ook gecheckt of de kabel van het raammechanisme nog in orde is? Niet zelden gaat de staalkabel rafelen, en loopt het vast op de rafels. Sommigen repareren dat met een speciaal reparatiesetje, maar dat is een enorm gedoe, ik zou dan voor een ander mechanisme (incl. kabel) kiezen. Mechanisme kan origineel nieuw zijn, imitatie exemplaar, of een sloopexemplaar met een aantal maanden garantie. Werken en 5 minuten later niet meer, kan de beveiliging zijn die ingrijpt: als het raam te moeilijk beweegt (bijv. als het raam is vastgevroren, of er iets tussen zit), dan trekt de raammotor te veel stroom en stopt automatisch na een fractie van een seconde, en pas na enige tijd is de boel afgekoeld en kun je het opnieuw proberen.

Overigens als je links en rechts in de raamsponning (bij geopend raam) een beetje WD40 spuit, loopt het raam veel soepeler, de zware tik zou wel eens kunnen komen doordat de ruit wat blijft plakken in de sponning.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik de paneel demonteerde had ik gezien dat de raam los zat en heb da terug vast gezet en terug alles gemonteerd , en dan  werkt alles terug normaal zonder tik geluid maar ik kan nog steeds niet met mijn bestuurderskant rechtse raam bedienen , en na kwartier werkt men raam niet meer ??? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe