Ga naar inhoud

Fluitend geluid en tikkend geluid


Cleverly simple
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo, sinds ca. 1,5 maand heb ik een Rapid Spaceback waar ik in het geheel erg tevreden over ben. Er zijn echter enkele kleine euveltjes en twee ervan zijn enerzijds een fluitend geluid links vooraan en een tikkend geluid rechts achteraan, telkens bij hoge(re) snelheid.

Het fluitend geluid situeert zich aan de bestuurdersdeur, redelijk bovenaan, maar moeilijk uit te maken of het zich nu situeert aan de deur zelf dan wel het raampje. Het geluid komt niet altijd voor, maar wel vaak bij hogere snelheid (100-120 km/u), een beetje afhankelijk van hoe de wind zit en hoeveel wind er is. Bij nog hogere snelheid (bv. 140 km/u) lijkt het me niet meer voor te komen. Wanneer het geluid zich voordoet, is het toch vrij irritant. Zelfs de passagier kan het horen. Nog iemand met dit probleem?

Wat het tikkend geluid betreft: dit doet zich enkel voor bij 'Duitse snelheden' à la bv. 145-170 km/u. Het komt van ergens rechtsachter, denk ik, maar is heel moeilijk te situeren van waar. Ik weet niet of dit iets bijzonders kan zijn? Trager rijden is natuurlijk 'een' oplossing ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fluitend geluid kwam bij een bepaalde serie Octavia regelmatig voor: daar was het een chroomlijst die niet helemaal juist was aangebracht in de fabriek.

Het tikkende geluid: enig idee of dit in of buiten de auto zit? Misschien dakantenne die bij dergelijke snelheden een klein beetje speling heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het fluitend geluid doet zich wel enkel aan de bestuurderszijde voor. Ik dacht aan deurrubber of vensterdichting. Aan de chroomlijst had ik nog niet gedacht, maar er is enkel aan de onderzijde van het venster een chroomlijst. Het geluid lijkt meer van de bovenkant te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de deur wel goed afgesteld, maw gaat hij wel ver genoeg zijn slot in ?
Maw als je rijd dat hij dan iets naar buiten uitwijkt en dat je dan het gefluit gaat horen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe