Log in om dit te volgen  
Cordoba

Mijn Fabia III

Aanbevolen berichten

22 uren geleden, Cordoba zei:

😄😝 Voorlopig gaan we stug door met vergroenen.

Heb binnenkort nog een klikobak vol met groen voor je hoor als ik de voortuin heb opgeruimd
Ben het nu juist wat aan het voeden met water zodat het gele er weer uit verdwijnt...

Dus mocht je het kunnen gebruiken met de vergroening ?? U roept ik lever dat met plezier....:D_

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 19-8-2018 om 22:37, Cordoba zei:

😄😝 Voorlopig gaan we stug door met vergroenen.

http://www.superskoda.com/Skoda/Wheels/SAVIO-17´-Green-limited-EDITION-R5-original-Skoda-Autoas-4pcs-set-of-rims

Nu met flinke korting

@Cordoba weet je wat ik nu zo leuk vind, je bent nu je kentekenplaat we aan het pimpen met XXX
Maar je voole platen staan wel aan begin van het topic in volle glorie .....
Dus tsja eigenlijk zonde van je tijd...:D_

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

SAM_6305.thumb.JPG.ea34dcffa88813698f623067dedf9e9d.JPGVandaag besloten om Vanwege de naderende winterperiode (meer donker dan licht per 24 uur) het 2e lampje in het bagageruim aan te sluiten. Eerder deze week op een sloperij een 3-tal lampjes, met stekker uit verschillende Fabia's I gescoord voor 5 euri. Omdat ik de beplating nog niet loskrijg en de draadlengte die ik van het bestaande lampje door het gat kan trekken wel kort is om lekker te werken, heb ik besloten om voor het aansluiten gewoon een lampje te offeren: het stuk van zo'n lampje waar de stekker in gaat, zaag ik van het lampje, en dat gebruik ik om aan te sluiten op de bestaande stekker die aan de kabelboom zit. De stekker die in dat slooplampje zit, soldeer ik met de draadjes aan het afgezaagde stuk, zodat daar het bestaande lampje weer op aangesloten kan worden, en het voor extra lampje heb ik aan de kabelboomstekker al zo'n anderhalve meter draad gesoldeerd en omwikkeld met textiel isolatietape. Het andere eind van die anderhalve meter draad soldeer ik aan de afgezaagde stekkeraansluiting. Op deze manier zet ik een stuk tussen de bestaande kabelboom en het lampje, en verander dus niets aan de bestaande kabelboom.

SAM_6307.thumb.JPG.5626c2f0014c69ad9d433619d3496908.JPG

Een foto van het extra lampje in de kofferbak, ik had meer foto's gemaakt, maar die zijn net niet lekker scherp.

SAM_6308.thumb.JPG.d94b8cbe82dd2983ac8b25d9d601ceea.JPG

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gisteren naar Lieshout geweest voor een ruilbeurs, en bij het in- en uitladen van de auto veel plezier gehad van het 2e kofferbaklampje. Op de terugweg ook nog even bij Altos (voor sommigen bekend van de buren) langsgereden om zo'n houder voor een afvalzakje op te pikken die hij nutteloos had liggen (geen Skoda meer).

SAM_6367.thumb.JPG.26517c006efd28ec18ef7dd4f6c8192f.JPGSAM_6368.thumb.JPG.8e023003374a3f967cb94d5780733004.JPGSAM_6370.thumb.JPG.1287f6b1f4cfde7a272ef329d60c4e55.JPG

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ff wat bereft die lampjes in je kofferbak ?
Zijn de lampjes van de fab 1 indentiek aan die van de FAB3 ?
En heb je er nu wel of geen LED bij jou ingezet ?
Zie namelijk de oude gloeilamp op één van foto's staan..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Yep, zelfde lampunits als de Fabia I. Die gloeilampjes op de foto, zijn nog wat er in zat vanaf de sloop, en die zijn vervangen door LED die netjes opzij uitstraalt (zodat je maximaal licht hebt).

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vrijdag heb ik vanwege de afloop van de garantie een keuring laten doen door Vagtechniek (zij hebben deze auto nog niet eerder gezien), en ik moet zeggen dat deze keuring niet voor niets was, de monteur heeft toch een aantal puntjes gevonden en geen zaken waar ik persoonlijk wat twijfels bij had:

- lichte olielekkage aan de voorkant van het blok (net boven oliefilter, mogelijk bij de carterontluchting, maar niet te zien zonder heel veel te demonteren), nu was alleen de bodemplaat losgehaald en de auto op de brug gezet.

- kachelventilator piept soms in stand 2 en 3 (was mij niet opgevallen)

- foutcode op de speedlimiter op de hendel van de cruisecontrol, waarschijnlijk ook de code die ik zelf al had gevonden, maar waar ik geen tekst bij had. Soms tijdens rijden springt ie ineens op de speedlimiter zonder dat je 'm aanraakt, volgens uitlezen 5 keer gebeurd in 6000 km, en ik kan me een aantal keren herinneren. Verwachting bij Vagtechniek was, vervangen hendel onder garantie.

Het lijstje al doorgespeeld naar de leverende dealer, en ik krijg nog een afspraak hiervoor. Kosten van 69 euro voor de keuring heb ik wel weer terug verdiend.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tsja en zo zie je hoe je hiermee een boel geld kunt besparen.
Als het over een half jaar echt naar boven was gekomen dan was je nu aan het overwerken geweest om het te kunnen bekostigen

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

• Gerelateerde inhoud

• Door Rutger Meijerink
      Mooi om hier het Skoda forum binnenkort van informatie te voorzien. Na ongeveer 8 jaar hoofdzakelijk VW-rijder geweest te zijn ben ik nu dan toch overgestapt naar Skoda!
      Maar wat zonde dat Skoda zelf niet in staat voor vrij navigatie support voor de 'oudere' modellen. Nu rijdt ik met plezier in een Fabia Combi 2011. Dat zou ik bijvoorkeur wel willen blijven doen, bestaat er een online portaal waar ook de 'oude generatie' Amundsen-navigatie software aangeboden wordt? Tips, aanbiedingen, zijn natuurlijk welkom.
      Bedankt voor het plaatsen van een bruikbare reactie.
    • Door Rutger Meijerink
      -Bestaat er een online portaal waar ook de 'oude generatie' Amundsen-navigatie software voor weinig binnen te halen is? 
      andere tips en adressen zijn natuurlijk ook welkom!
      Wat zonde dat Skoda hier zelf niet voor in staat en alleen de 'nieuwe generatie' gratis online support. Met plezier in een Fabia Combi 2011-versie blijven rijden doe je natuurlijk met up-to-date navigatie software.  U heeft uw bestemming hopelijk bereikt?
      Bedankt voor het plaatsen van een bruikbare reactie.

• Door Cordoba
      Te koop originele stalen 15" velg,
      15 inch steek 5 x 100 ET-waarde 43 vraagprijs 25 euro Geschikt als reservewiel voor o.a. Fabia, Roomster, Octavia I, Ibiza, Cordoba, Leon (1M), Polo. Afhalen in de regio Gouda, of in overleg.

• Door Cordoba
      Bij toeval vond ik dit filmpje van een Fabia uit 2004 met benzineblok, en al meer dan 300.000 km op de teller. Wel wat matig onderhouden, als ik de punten uit de test zie.
      (zie geen mogelijkheid om filmpje direct hier te plaatsen)

• Door EdK
      Heating, Air Conditioning (08.99)
      View File Workshop Manual Fabia 2000 >
      Heating, Air Conditioning
      Editie 08.99
      Dank aan @EdK!
      Submitter PC-fre@k Submitted 19-03-16 Category Technische Documentatie Fabia