Ga naar inhoud

Mijn Fabia III


Cordoba
 Delen

Aanbevolen berichten

Gert gefeliciteerd met je nieuwe wagen, zal wel ff wennen zijn van een Fab 1 naar de 3 met toch weer eens standaard hoger aan luxe.

Maar je weet dat een wagen onder bomen plaatsen slacht kan zijn voor de lak ??
Enne je gaat dat JOY plaatje toch wel verwijderen aan beide zijde van de wagen ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joy plaatje weet ik nog niet: die zijstijlen zijn superkrasgevoelig, dus dat verwijderen levert bijna zeker lelijke plekken op. Ik hoop morgen wat wassen en kleien te kunnen doen, en misschien lichtjes polijsten, en dan een wax. Dan kan ie tijdens de vakantie wat hebben.

Hij stond niet zomaar onder de bomen: op de terugweg even langs de 2e Nederlandse trappistenabdij in Zundert gereden om wat bier in te slaan, en dit leek me een aardige plek voor de eerste foto's.

Ik zag trouwens dat ik de versie heb met paraplubak onder de passagiersstoel. (ik was toch overtuigd dat ik een opbergvak had)

Nog een paar foto's: (zoals je ziet beschermstrip voor de lak van de achterbumper en achter spatlappen).

 

SAM_5760 -bewerkt.JPG

SAM_5756.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die paraplu bak heb ik ook, of eigenlijk moet ik zeggen  hij ligt nu in de kofferbak te zwerven.
Heb deze verwijderd omdat er een kassie is geplaatst en tsja dat kinder parapluutje dat past heel goed in het dashboard kassie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ed, dus het opbergbakkie kan niet gecombineerd worden met het paraplubakje? ?

Vanmorgen een 2e lichtunit gescoord voor de kofferbak, en vanmiddag gelijk het gat gemaakt. Nu moet ik alleen de draad nog trekken, en die plaat bij het standaard lampje is nog niet zomaar los. Ik heb alle vakjes/bakjes verwijderd, de rollo er uit (daar zit een torx schroef verstopt, net als bij de F1) in de 12V plug zit een kruiskopje (maar mogelijk dat de hele 12V aansluiting uit elkaar fl*kkert als ik die los maak). Wel de binnenkant van het achterkapje van beide lampunits aan de binnenkant wit geschilderd vanmiddag, dat kan nooit kwaad voor de lichtopbrengst.

SAM_5798.thumb.JPG.9fec8bbcab89f1562d00f06f152afa26.JPG

Ook de telefoonhouder geplaatst, want de standaard houder is te klein, en onpraktisch voor mijn telefoon.

SAM_5799.thumb.JPG.e2c615a030dda4cb35f37c0196cf3a44.JPGSAM_5804.thumb.JPG.8c0c821cc9841a09edacd70f25876af3.JPG

aangepast door Cordoba
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Cordoba zei:

Ed, dus het opbergbakkie kan niet gecombineerd worden met het paraplubakje? ?

Ik heb het geprobeerd maar samen gaat niet passen en al zou je het kunnen plaatsen dan moet je die kinder paraplu ook nog plat slaan om hem in bakkie te krijgen.
Dus tsja hij zwerft momenteel in de achterbak tot ik het gruwelijk zat ben hem telkens tegen te komen en dan donder ik hem weg als ik nog andere dingen naar de stort moet brengen.
Want dat bakkie terugplaatsen bij verkoop gaat toch niet gebeuren, dus nieuwe eigenaar heeft dan 2 stoelkastjes...

Niet om een of ander maar als je tweede lampje plaatst kun je draden niet via bak van reservewiel doorsteken ?
Dus bestaande lampje er even uit halen en dan met VD draad of nylon trekveer door gaatje naar beneden drukken en kijken of je hem tegenkomt..
Zo ja dan aan andere zijde het gat maken voor lampje en ook veer doorduwen en dan draden leggen, eventueel in een 3/8 flexibele pijp ter bescherming

Enne nu schilder je het wit, maar waarom niet een stuk aluminium folie erin plakken en glad strijken , denk dat je dan nog meer reflectie hebt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Modelbouwverf gaat toch makkelijker dan plakken. Wat bedoel je met VD draad? Stukje draad dat ik uit het gat van het standaardlampje krijg is nogal kort (ik schat 7-8 cm) om daar de aansluiting te maken en alles weer terug te friemelen. Ik wil de draad inderdaad naar beneden voeren, en dan onder/achter de kunststofrand van de achterdorpel naar de andere zijde. Zo is de draad beschermd tegen lading, en gaat ie niet rammelen. Het gat voor het 2e lampje zit er al, lampje zit er ook in, maar nog niet aangesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Vandaag naar de Action geweest voor detailspullen: vislijn

Ik had bedacht dat het vandaag met de kont van de auto in het zonnetje geparkeerd, warm genoeg was om de letters (merk & model) van de kofferklep te verwijderen. Plaatjes zeggen meer dan praatjes:

SAM_6103.thumb.JPG.53919c0f743466c27923af3881adccb3.JPGSAM_6102.thumb.JPG.c765dc9a46532dfdd2bb8f093cda979c.JPGSAM_6105.thumb.JPG.a1e9c0d9eb0a9114b96e0bd710d8ad95.JPGSAM_6111.thumb.JPG.3121852954e1e361b65c4acdaada11bb.JPG

De lijmresten eerst met de vingers losgerold/losgewreven, en wat er nog overbleef met een doek met alcohol verwijderd, en daarna een standaard wasbeurt gedaan:

SAM_6115.thumb.JPG.d693740e4b39f1b4901b6776066752b7.JPGSAM_6116.thumb.JPG.812a83b8b89f0cb0b6fda3adf8ffe5c1.JPG

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tijdje terug al gedaan, en niet eens met een vislijn maar gewoon met de set spatels.
Eerst de duimnagel onder een letter en ligt opgetrokken en dan spatel eronder en dan met hefboom principe met lap eronder er af gewipt die letters
Moet zeggen een stuk minder lijmresten dan ik bij jou nu zie
met wat wasbenzine de boel verwijderd en klaar.
Ja nu nog wat tijd zien vrij te maken om de wagen te kleien en dan met de machine eens goed in de wax te zetten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ed, ik denk dat jij het geluk hebt gehad dat de lijm vooral aan de letters is blijven zitten, bij mij zat het vooral op de lak (maar daardoor kon ik er wel hele stukken aftrekken/wrijven).

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Cordoba zei:

Ed, ik denk dat jij het geluk hebt gehad dat de lijm vooral aan de letters is blijven zitten

Zullen we dan zeggen dat het geluk met de domme is ?


Ohhh wat ben ik dan blij dat ik op zulke momenten dom ben...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Cordoba zei:

Misschien ga ik de letters overigens nog hergebruiken, maar niet op de originele plaats.

Je gaat ze in de achteruitkijk spiegel plakken zodat je elke keer ziet dat je in een Fabia 3 rijd ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vandaag de lichte roest op de remtrommels aangepakt. Ik had nog een busje Hammerite zilver hoogglans staan, en dat heb ik hiervoor ingezet. Ik ben van plan om in een later stadium ook de remklauwen op de voorwielen hiermee aan te pakken.

Wat foto's van anderhalf jaar oude roestende remtrommels:SAM_6136.thumb.JPG.e7df7a7ea52aabd42f7717132c8cc47c.JPGSAM_6137.thumb.JPG.1d2204abc864764e045deaf27ab1abb9.JPGSAM_6138.thumb.JPG.d8fa34f77af3b9e0b66fff294fb85a7d.JPG

Na hanteren van de staalborstel en een stuk schuurpapier het volgende beeld:

SAM_6139.thumb.JPG.a3be87c5af51bc5d59f11978c2aac7e4.JPG

Vervolgens een laagje Hammerite opgekwast, en ook op het aanlegvlak waar de velg tegen aankomt een vliesdun laagje aangebracht zodat het er iets beter uitziet. Na een uurtje drogen in de warmte, een 2e laagje aangebracht (behalve op het aanlegvlak). In de tussentijd ook het aanlegvlak op de binnenzijde van de velg wat netter gemaakt. Nadat alles een paar uur had gedroogd met Autoglym wheelseal een waxlaagje op de remtrommel en op het aanlegvlak van de velg gespoten. Dan heb ik minder kans dat de boel aan elkaar gaat plakken.

SAM_6140.thumb.JPG.344002c6cce0abe43dcb6f21907642c7.JPGSAM_6146.thumb.JPG.6b09e1683a95f21ba43d7c6fd8a7848d.JPG

aangepast door EdK
Van deel tekst de weblink afgehaald
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag was het nog veel te warm om de auto te wassen, dus vanmiddag als test een remklauw een vergelijkbare behandeling gegeven als de remtrommels (en rond 19 uur begonnen met de auto te wassen). Foto van wel en niet behandelde remklauw is wel duidelijk:

SAM_6171.thumb.JPG.0bb0a6b384479a08b6453adace1cc5f2.JPGSAM_6170.thumb.JPG.f005fe3170bbae0b802082010c5bbf7b.JPG

Ik zie dat ik ook nog geen foto heb geplaatst van de achtervelg op de geverfde remtrommel:

SAM_6149.thumb.JPG.1834f2c7042558b35e73679a639eb142.JPG

 

aangepast door EdK
Van deel tekst de weblink afgehaald
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er weer netjes uit Gert, nu nog de spatlappen aan voorzijde en dan de gemeente ff bellen dat ze dat onkruid eens weg moeten halen..
En tijdens het wassen nog kleine dingen tegen gekomen in de lak ?
Want dat is vaak het moment dat je die dingen gaat zien / voelen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ondertussen de auto rondgeweest met kleien paintcleaner en waxen, en waar nodig wat polijsten. Vooral op de motorkap zitten wat steenslagspikkels (grootte speldenknop), en bij de achterbumper zitten nog wat puntjes. Ik heb lak in kleur, dus als ik tijd heb dat opvullen en netjes maken. Tussendoor ook nog wat dingen uitzoeken voor modificaties die ik in mijn hoofd heb, dus ben nog volop bezig tussen de bedrijven door.

Ik heb ook al gedacht om de spiegelkappen te wrappen, maar nog geen goed adres voor de folie. (Ik wil de folie eerst zien/voelen, voor ik 'm aanschaf). Voor het interieur heb ik nog wat zaken in mijn hoofd (en die moeten in het interieur ? ).

Overigens dat groen dat je ziet is geen onkruid, maar waterabsorptie vermogen voor als er veel neerslag is. ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Cordoba zei:

Overigens dat groen dat je ziet is geen onkruid, maar waterabsorptie vermogen voor als er veel neerslag is. ?

Ahhhhh, vandaar dat me voortuin zo gortdroog is en het gras 2 kontjes hoog bruin staat.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Gisteren besloten om bij de personalisering van de F3 niet voor OEM-Skoda lakkleur te gaan, ook niet te gaan wrappen zoals ik als alternatief had bedacht, maar voor plastidip te gaan. De kleur zit volgens mij erg dicht bij het groen wat je op de Skoda logo''s bij de dealer showrooms zit.. Het logo is nog niet aangepast, dit was slechts een oefening met een exemplaar van de sloop dat ik voor de foto even met een stukje tape op het gewone logo heb geplakt. En de kentekenhouder ook gelijk meegepakt om een idee te krijgen, daarom ook even de houder achter geplaatst, maar een houder met brede rand staat daar toch beter.SAM_6234NN.thumb.jpg.9787503471e7ed20207bc538b6bf2ba9.jpgSAM_6233NN.thumb.jpg.23b225485015f164d10cb5e8c4a414b3.jpg

SAM_6235NN.JPG

Overigens na dit hobbywerk, ook de auto vanavond nog even gewassen en een spraycoating (Monello Aqua Fobia) gegeven.

aangepast door Cordoba
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen het logo is iets te weinig Ed, vandaar de kentekenhouder. Overigens ziet het er in werkelijkheid nogal anders uit: groen rond het kenteken valt veel meer op, maar door reflectie van de kentekenplaat, valt het op foto veel minder op. En wil ik de rand rond het kenteken weer zwart, voor 1,34 per stuk heb ik een verse houder, daarvoor ga ik de plastidip er niet afpeuteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe