Ga naar inhoud

ruitenwisse


Hans Bergakker
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo 

in januari 2017 deed mijn ruitenwisser het plotseling niet meer, naar de Skoda dealer geweest en die heeft er een nieuwe ruitenwissermotor ingezet en toen werkte alles weer.

nog geen 5 maanden later weer het zelfde probleem de ruitenwisser deed het weer niet, toen 's avonds bij een garage dit laten maken en het verhaal erbij verteld dat de ruitenwissermotor in januari was vervangen. ze zouden alles eens goed door meten en controleren, en kwamen ook op de ruitenwissermotor uit. Deze is toen voor de 2e keer vervangen.

afgelopen zomer in Polen op vakantie en daar weer hetzelfde probleem, ruitenwisser gaat weer niet aan. In Polen naar de Skoda dealer geweest en in 20 minuten hadden ze het gevonden een stekker verbinding van de motorkap gaf problemen. In december weer hetzelfde probleem weer naar de garage en verteld dat het wel eens een stekker verbinding kan zijn hebben ze dit onderzocht en inderdaad een slechte stekker deze schoon gemaakt en weer in elkaar gezet en met een Ty-rape bij elkaar gebonden.

4 keer in een jaar problemen met mijn ruitenwisser en iedere keer weer afrekenen bij de garage

nu is deze week de ruitenwisser er weer mee uitgescheden en ben ik zelf maar eens gaan zoeken naar deze stekker maar ik kan hem niet vinden

heeft iemand een schema of overzicht waar in de auto de stekkers zitten en waar ik moet zoeken???

Groeten Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoek de motor en volg de kabel en je komt vanzelf de stekker tegen.
Maar ik vermoed dat je moet beginnen met de wisserarmen te verwijderen en daarna de parafaan bak
En dat je dan de motor en stekker wel zal vinden.

Maar dit is puur vanuit logisch nadenken hoor.....
Maar kijk eens op deze site , selecteer je wagen ( octavia ) en dan krijg je na de goede keuze's gemaakt te hebben een exploid view te zien waar je waarschijnlijk genoeg aan hebt.

http://www.realoem.me/Skoda/CZ

 

http://www.realoem.me/Skoda/CZ/OCT/2014/753/R/9/955/955000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hans, ik weet niet wat de oorzaak is, maar het lijkt mij dat je je toch maar eens tot je dealer of Skoda-Nederland moet richten: 4 x in 1 jaar hetzelfde probleem, dat wijst er op dat het toch minstens 3x niet afdoende is opgelost. Mogelijk dat de stekker na het vernieuwen van de motor niet op de juiste plaats is teruggezet, en dat daardoor veel vuil/vocht in de stekker kan komen. Een andere mogelijkheid is dat niet de stekker van de motor, maar de contrastekker beschadigd is, waardoor vuil en vocht vrij spel hebben. Dan zou je dus de contrastekker moeten vernieuwen.

Het probleem is in elk geval geen regelmatig voorkomend probleem (bij andere Octavia's), dus het lijkt mij, dat hier echt iets fout zit. Versleten contacten van de ruitenwisserhendel aan het stuur komt af en toe voor, maar deze (stekker met vuil) heb ik in elk geval nog niet gehoord of gelezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe