Ga naar inhoud

hee, daar heb je peterhaa


peterhaa
 Delen

Aanbevolen berichten

13 minuten geleden, Rosinfield said:

O best aardig vind ik. Ik ben meer van de Americana/Roots in de breedste zin. Maar dit klinkt wel relaxed vind ik

"Best aardig" en "relaxed" zijn woorden die ik niet vaak hoor als ik dit aan iemand laat horen. :D

Oja, ik was in mijn introductie nog een kleinigheidje vergeten. 
Ik snap prima hoe auto's werken, en als software engineer snap ik ook nog wel iets van hoe de onderliggende aansturing zou kunnen werken. 

Maar ik kwalificeer mezelf steevast als "met gereedschap in mijn hand ben ik nutteloos, grenzend aan gevaarlijk". 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst welkom hier..
En tsja wat betreft de linkerhanden, dan ga ik met me twee rechter handjes je geen hand geven ( zal maar overslaan)
Maar wat betreft die muziek, ik weet bijna zeker dat als ik de zolder op ga ik nog wel wat LP's met vergelijkende muziek ga tegen komen.
Kon hier vroeger ( die tijd van de vorige eeuw ) ook graag dagelijks naar luisteren.
Maar evengoed ook nog vandaag de dag irriteert dit mij zeker niet, en heb dan ook het muziek stuk hierboven volledig af zitten te luisteren hoor !
Vermoed dat je toch in de verkeerde regio van ons mooie NL woont....8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de het muziekfilmpje ook bekeken/beluisterd, en heb vijfenhalve minuut zitten wachten tot het intro afgelopen was. :o

De muziek komt bij mij eerder over als alternatief voor de genoemde Valdispert, eerlijk gezegd mis ik vooral iets in deze muziek: geen ritme/beat, geen duidelijk melodielijn, het komt bij mij vooral over als muzikanten die iets proberen, om te kijken of ze een nieuw nummer kunnen maken/componeren. Persoonlijk heb ik nogal diverse voorkeuren, en dat loopt uiteen van house, rock, pop, hier en daar een vleugje klassiek, eigenlijk is alleen rap/hiphop iets wat mij niet echt kan boeien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Cordoba said:

eigenlijk is alleen rap/hiphop iets wat mij niet echt kan boeien.

En nu weer een muziekstijl er nog bij gekomen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur ago , Cordoba said:

geen ritme/beat

Dat is precies wat de meeste mensen zeggen. Ik snap wel waar dat vandaan komt... één van de kenmerken van deze man als componist is dat 'ie op een heel impressionistische manier met maatsoorten omgaat. Wat dat betreft staat 'ie dichter bij Débussy dan bij Bach (dat "telt" wat makkelijker mee). Hij zei weleens voor de grap over zichzelf "3/4, 7/8, wat nou... ik kan alleen maar tot 1 tellen, dus alles is bij mij in 1/1."

Wat ik in jouw lijstje niet zie is jazz. En dat is ook precies wat dit is. Qua improvisatie-stijl is hij heel erg beïnvloed door Coltrane, maar compositorisch zit 'ie dichter bij Débussy, dus eigenlijk is het heel hybride muziek. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt er staat geen jazz in (en ook geen country). Mijn favoriete jazz is het gelijknamige album van Queen. Jazz is iets dat je live moet horen/zien, toen ik in Eindhoven woonde begon men daar ook met een Jazzfestival, en ik vond dat leuk om te horen/zien, maar op plaat doet het me weinig. Ik heb wel gemerkt dat muziek voor mij toch óf een sterke melodie moet hebben, óf een sterk ritme, en liefst een combinatie van beiden. Dat verklaart ook waarom ik nogal gek ben van symfonische rock, rockballads enz. maar weinig heb met rap: dat heeft wel ritme, maar weinig melodie.

@EdK De muziek van Peter is geen muziek waar ik voor op de loop ga, maar ook geen muziek die ik snel zelf zal aanschaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Cordoba said:

Jazz is iets dat je live moet horen/zien

Absoluut! 

 

3 minuten geleden, Cordoba said:

óf een sterke melodie moet hebben, óf een sterk ritme

Voor mij ook, alleen ligt bij mij de nadruk op "onvoorspelbaarheid". Als ik het (zonder het te bestuderen) kan mee-trommelen of mee-neuriën, vind ik het al heel snel saai. Drie-akkoordenmuziek in vierkwartsmaat, daar kun je mij mee tot waanzin drijven. ;)
Da's een beetje overdreven. Soms heb je heel pakkende muziek met drie akkoorden in vierkwartsmaat. Maar daar gaat bij mij het leuke toch vrij snel vanaf. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe