Ga naar inhoud

RS88
 Delen

Aanbevolen berichten

Heeft iemand op het forum ervaring met het achteraf inbouwen van een elektrische achterklep?

Ik zou dit als leuke upgrade willen toevoegen aan mijn octavia combi. Dat is één van de weinige opties die er niet op zit.

aangepast door RS88
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je uit moet zoeken welke componenten specifiek voor een elektrisch openende/sluitende achterklep nodig zijn. (bijv. iemand met ETKA kan dat mogelijk napluizen)

Een andere optie, is de tussenweg: door het ontgrendelen van de achterklep met de AB, kan de klep automatisch openen als je aangepaste gasdempers en veren voor de achterklep plaatst. Dat is een aanpassing die redelijk veel mensen hebben gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zover ik terug kan vinden  betreft het een "elektrische" gasveer (onderdeel 5) en een connector met wat bekabeling (onderdeel 10).

Iemand die hier meer over weet? Lijkt me wel een leuke upgrade

image.thumb.png.2794f7f4fd1e9c3a6df7c755e74496d6.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnaast zal de regelmodule nog zijn;

image.png.9bd4455fcd41d82b972bc5127ba10005.png

 

Ik hoor graag als iemand meer kennis/ervaring heeft. Er zal vast iemand zijn die dit zelf ookheeft bedacht

image.png

aangepast door RS88
Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat de kosten redelijk hoog oplopen en dat velen dit tegen houd om dan dit in te bouwen
Weet wel dat er veel zijn die stempel veren over de gasdempers hebben gemonteerd en dat hierdoor de klep wel automatisch open ging bij indrukken op afstands bediening van achterklep.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur ago , EdK said:

Denk dat de kosten redelijk hoog oplopen en dat velen dit tegen houd om dan dit in te bouwen
Weet wel dat er veel zijn die stempel veren over de gasdempers hebben gemonteerd en dat hierdoor de klep wel automatisch open ging bij indrukken op afstands bediening van achterklep.

 

Dat is dus een andere beschrijving van wat ik in post 2 al noemde als alternatief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Cordoba said:

Dat is dus een andere beschrijving van wat ik in post 2 al noemde als alternatief.

goed he !!??
Maar ik had ff niet alle tekst gelezen..

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een auto gehad met zo'n optie. De achterklep opende met een motor wanneer je de (elektrische) bediening op de achterklep zelf, of een knop op de afstandsbediening, gebruikte. 

Most Useless Option Ever. Blij dat ik die optie niet heb op mijn Oh Twee. 

aangepast door peterhaa
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 jaren later...

Ik heb een vraagje,
Dit over de elektrische opening van kofferklep.
Ik kon dit niet los van elkaar bestellen volgens de dealer.
Kostprijs 681 euro btw in.
Dit moest samen besteld worden met de optie kessy dat hiermee is gelinkt. kostprijs 635 euro btw in.

Echter zou ik graag de elektrische opening kofferklep laten plaatsen.
Is dit mogelijk? Wat zou de kostprijs hiervan zijn?
Ik heb een Skoda Octavia Berline 1.0 TSI Clever pack corporate achteruitrijcamera en wegklapbare trekhaak. Geleverd 5/5/2023.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat je de grootste kans maakt om hierover met Antera contact op te nemen.
Die is zo en zo zeer handig met VCDS maar weet ook of en welke spullen je nodig zou hebben.
En waarschijnlijk kan hij deze zelfs ook nog leveren..
Is geen dealer maar mbt VCDS doet hij zelfs dingen voor dealers in zijn Regio

Je zou hiervoor naar Breda moeten om in te laten bouwen, mits hij zegt dat het kan !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe