Ga naar inhoud

Wie, wat of waar is dit?


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

22 minuten geleden, EdK zei:

Wel frank @Wasmachineman, tis toch iets maritiems dus jij als oud marine man die in de laundry werkte moet het toch wel weten !!!

Dat zei ik dus ook al tegen Frank.

Als je een oud schip restaureert en je je daar enigszins voor interesseert, zou zoiets wel eens voorbij gekomen moeten zijn... 😉

Ik heb net ff gecheckt: maar zelfs Google's Streetview heeft dit voorwerp geregistreerd.

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, VAG-man zei:

Iets met het schip de Batavia waarschijnlijk

Dacht 't niet... De Batavia heeft niks te maken met iets wat uit de Westerschelde gevist is.

Bovendien deden ze in de VOC tijd niks met zwaar gietijzer op een schip... (behalve kanonnen)

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga je luiken maar sluiten
Denk dat we aardig in de buurt komen
Verbaast me niets als @cordoba straks met de juiste info komt omdat hij de foto's heeft gevonden

aangepast door EdK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al mijn leven lang affiniteit met schepen en alles erom heen. Vroeger fietste ik altijd naar de haven en liep daar uren rond met mijn vader. En nu hebben we zelfs een sleepboot die we varend houden. Behoorlijke opgave want deze Rotterdamse havensleper komt uit 1896. Maar het huidige raadplaatje gaat mijn verbeelding te boven hoor. Ik ben benieuwd wat het is, @Captain Hook! Niemand raadt het toch, dit is een record qua raadtijd en legt de lat hoog voor de volgende raadplaat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, VAG-man zei:

Héél het internet afgestruind.

Héél het internet?

Zowel de video als de foto staan gewoon publiekelijk online hoor. 😉

 

Hier komt 'ie.

Het is een oud scharnier van een scheepsroer. Het schip is gezonken in de Westerschelde in WOII. Weer opgedoken bij het schoonmaken van de vaargeul.

Staat nu bij Hebo Maritiemservice als 'versiering' langs de straatkant.

Zie hier de Google Streetview link:

https://www.google.com/maps/@52.5058574,5.4232962,3a,75y,322.77h,86.53t/data=!3m7!1e1!3m5!1sTtzTf-uJgrTSsQL1m0hP9g!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3DTtzTf-uJgrTSsQL1m0hP9g%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D95.062836%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656

 

Pan-over video:

En hier de foto:

RustyHinge

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zaten we er toch niet ver vandaan.

Roerblad is genoemd door @CaseyBasey en ik kwam zelf met iets wat het waterpeil bepaald.

Dit is op de plek waar ik ruim 2 jaar heb gewoond. In de houten barakken uit de jaren 50.

aangepast door VAG-man
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, VAG-man zei:

Dan zaten we er toch niet ver vandaan

Idd!

Dat heb ik ook aangegeven.

Het is het ophangscharnier van het roerblad geweest. Met in 'voeten' de hoogteaanduiding.

16 minuten geleden, VAG-man zei:

Dit is op de plek waar ik ruim 2 jaar heb gewoond. In de houten barakken uit de jaren 50

Dit object staat er zeker al 10 jaar. Nooit gezien?

Maar de houten barakken staan aan de andere kant van de Noordersluis. Aan deze kant staan slechts wat stenen woningen en de vestiging van de landelijke politie en RWS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

LOLllll

Heb daar een2 a 3 maanden terug nog 1 of 2 dagen op terrein RWS / Politie aan werk geweest ivm opname van een pomp installatie op de 4 steigers.
Waren de heren en dame politie druk aan het oefenen met hun jetski ...
Maar die roestige paal nooit gezien....

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Captain Hook zei:

Soms is iets bijzonders gewoon daar; vlak voor je neus.

Tsja, maar soms dan is het ook belangrijker om je oog op de weg te houden....
En er rijden daar ook nog relatief veel fietsers....

41 minuten geleden, VAG-man zei:

Ik ben bijna 20 jaar geleden verhuisd uit dat dorp.

Dorp ??  die paar woningen ?
Maar kan daar flink spoken in die hoek.
Jachthaven die heeft laatste jaren al flink wat natuurgeweld doorstaan.
Bliksem inslagen en tot 2x toe al toegangscontrole en camera gebeuren opgeblazen.
Steigers die meter onder water hebben gestaan met een storm en derhalve ook alle elektrakasten..
Maar al met al wel een mooi stukje gebied daar .....

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de beginperiode kwam je daar vlak langs als je naar Lelystad moest (via de Knardijk was zo'n 50 jaar terug ongeveer de enige optie). In die hoek zat vroeger toch ook een scheepvaartmuseum met restanten van oude schepen die in de Flevopolder/N.O.polder en IJselmeer zijn gevonden? Ik zie dat niet meer terug op google, of is dat tegenwoordig 'Batavialand' geworden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Cordoba zei:

In de beginperiode kwam je daar vlak langs als je naar Lelystad moest (via de Knardijk was zo'n 50 jaar terug ongeveer de enige optie).

Optie is er nog steeds gelukkig en zeker geen rit die tegenvalt...
Mag hem vaak rijden als ik naar de jachthaven die er vlakbij ligt moet.
En als ik de tijd heb en moet op bataviahaven zijn dan rij ik ook lekker over de dijk.
ff lekker wakker worden in de ochtend ontstressen op de terugweg..
Hulpje dat ik vaak mee heb vond inbegin maar niets maar gaat het toch steeds meer waarderen...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n 50 jaar terug was het de enige weg, en zeker in de auto's van die tijd een hoop gerammel in de auto (VW 1600 Variant). Later kwamen er meer mogelijkheden, maar zeker toen zuidelijk Flevoland alleen nog maar een gigantisch rietveld was (met metershoog riet) en de wegen van die golvende 2-baanswegen (voor elke richting 1 baan) waren ook geen pretje voor mensen die snel wagenziek werden. Gelukkig heb je tegenwoordig de A6, maar in de beginperiode gebeurden er veel dodelijke ongelukken door verkeerde inhaalpogingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, EdK zei:

Optie is er nog steeds gelukkig en zeker geen rit die tegenvalt...
Mag hem vaak rijden als ik naar de jachthaven die er vlakbij ligt moet.
En als ik de tijd heb en moet op bataviahaven zijn dan rij ik ook lekker over de dijk.
ff lekker wakker worden in de ochtend ontstressen op de terugweg..
Hulpje dat ik vaak mee heb vond inbegin maar niets maar gaat het toch steeds meer waarderen...

Ja, dat is een heel fijne route. Als kind op de achterbank al was het een optie als we naar opa en oma gingen, en het was altijd fijn als het zeuren om de route over de dijk succes had. 🙂   De A6 was er al wel, maar de A27 sloot nog niet aan, en  de Waterlandse weg herinner ik me ook nog als "het drukke stukje". 

Eigenlijk zou ik de route gewoon nog eens zelf moeten rijden, gewoon uit nostalgie. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe