Ga naar inhoud

Fabia Monte Carlo 2018 DSG 7


boydanan
 Delen

Aanbevolen berichten

boydanan

Hallo Na  jaren rijden met een Fabia DSG 7 heb ik me een Fabia Monte Carlo 2018 1.0 TSI 81kW DSG - 7 -  2017_skoda_fabia_monte-carlo_03.thumb.jpg.19e3b34e6840a4dc9aefa4ab6f26f9b7.jpgSKODA-Fabia-III-1-2-TSI-Monte-Carlo-LAGERAKTION-2546718-4-1.jpg.a43254d10af4ccbf95cbbaec391507e9.jpgSKODA-Fabia-Combi-III-MONTE-CARLO-1-2-TSI-SMARTLINK-LA-2760840-16-1.jpg.f324c6f8929438c91c6e004c09e61065.jpg110pk
aangekocht in Belgie want ik ben Belg. ik zal hem pas hebben eind juni begin juli 2018.

Heeft iemand dezelfde wagen en hoe performant is hij , veronderstel dat ik hem kan vergelijken qua motor met mijn huidige Fabia Ambition van 2013 al is deze moter nog meer gedownsized naar 1.0 ipv van mijn huidige 1.2 Ambition. Heb hierbij ook een WeCare van 8 jaar of 45.000 km genomen, onderhoud herstellingen en slijtage inbegrepen. Wat is jullie ervaring met WeCare?

dank voor jullie reactiesnaamloos.thumb.png.b7f3969a07ad15cb94bda7116b6cb94c.png

aangepast door boydanan
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst welkom.

Ja ik heb ook een Fab 3 met een 1.0 TSI blok
Nee ik heb geen Monte Carlo
Nee ik heb geen DSG maar een handbak.

En ik kwam vanuit een 1,4TSI Yeti naar de Fabia 3 Combi Drive 1,0TSI
en het blok viel me zeker niet tegen !
Maar kon met handbak alleen maar de 95Pk versie kiezen, en hierdoor miste ik toch wel iets mbt optrekken en trekkracht tov de Yeti
Ben dan ook zeer snel naar VAG Techniek te Nuenen (NL) gegaan waar ik een fabrieksupdate heb laten uitvoeren.

Hierdoor heb ik nu 115 PK en een stuk meer Nm in het blok gekregen, dat mechanisch gezien hetzelfde is als de 110Pk versie van Skoda.
Het is dan ook geen tuning maar zet alleen maar de software van een Polo in de Fabia !

Nu ik hier alweer enkele duizenden Km mee rijd kan ik alleen maar zeggen dat ik hier geen spijt van heb, het is allemaal net iets soepeler en krachtiger geworden en rij evengoed nog met een verbruik van gemiddeld een 1 op 19 momenteel.
Spiritmonitor geeft momenteel 1 op 17 aan maar de 1 op 19 komt van de BC af.

Denk dan ook dat je zeker de 1,2 niet gaat missen, en ik denk dat een @Rosinfield hier dit zeker kan beamen, hij heeft ook een FAB2 gereden met 1,2TSI

Sterkte met het wachten op de Monte Carlo en weet zeker dat je er van gaat genieten
En als je hem nog wilt opleuken met de tijd, kijk dan eens op superskoda.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan ik zeker beamen. Als ik mijn getunede 1.0 tsi (zowel motor als dsg) vergelijk met de F2 1.2 tsi hiervoor (met dezelfde aanpassingen), vind ik hem krachtiger en vlotter aanvoelen. 

Wel vond ik het geen doen met de DSG in D stand. Het veel te vroeg opschakelen brengt bij dit motortje behoorlijk wat gebrom, getril en een gevoel van onwilligheid met zich mee. Je kan dan natuurlijk zoals velen doen, gewoon altijd in S stand rijden, maar dan wordt er voor mijn gevoel weer te lang doorgetrokken in de toeren bij flink gas geven. Na de aanpassing voelt het perfect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur ago , Rosinfield said:

Dat kan ik zeker beamen. Als ik mijn getunede 1.0 tsi (zowel motor als dsg) vergelijk met de F2 1.2 tsi hiervoor (met dezelfde aanpassingen), vind ik hem krachtiger en vlotter aanvoelen. 

Wel vond ik het geen doen met de DSG in D stand. Het veel te vroeg opschakelen brengt bij dit motortje behoorlijk wat gebrom, getril en een gevoel van onwilligheid met zich mee. Je kan dan natuurlijk zoals velen doen, gewoon altijd in S stand rijden, maar dan wordt er voor mijn gevoel weer te lang doorgetrokken in de toeren bij flink gas geven. Na de aanpassing voelt het perfect.

Oei bedoel je dat de DSG in stand D problemen geeft met de 1.0 TSI ? Stand S geeft toch veel meer verbruik en inderdaad lang doortrekken in toeren en gas geven dus meer verbuik.
Wat bedoel je met ' na de aanpassing voelt het perfect' ? Welke aanpassing  bedoel je ?

dank je

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn meer goede bedrijven zoals TVS of JD  waar ik het heb laten doen. 
Bij aanpassing of optimalisering van de DSG, wordt in D wat later en in S wat eerder opgeschakeld. Mijn beide 1.2 tsi's hiervoor hebben dit ook ondergaan. Daarbij werd naar mijn gevoel ook wel erg vlot opgeschakeld in D met de standaard software. Maar op zich nog te doen. Bij de 1.0 vond ik het echter ronduit storend (zie hiervoor). Ik heb de afspraak voor de aanpassing zelfs hierom vervroegd. De auto veranderde van "onwillig, bokkerig" in gretig en vlot. Zeker in combinatie met de aangepaste motor software naar 140 pk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe