Ga naar inhoud

Amundsen, en muziek afspelen


Busje
 Delen

Aanbevolen berichten

In mijn Rapid is een Amundsen multimedia apparaat (zo noem je dat toch?) gemonteerd.

Radio, Navigatie, Handsfree bellen, en nog veel meer, het zit er allemaal op, het is een leuk speeltje.

Alleen heb ik van de week op een avond zitten te pielen met een cd. Nergens in dat apparaat kon ik die cd kwijt. Dat viel eigenlijk best tegen. Hoe kan ik op de Amundsen mijn muziek draaien ? Ik kom nog uit een tijd dat we singletjes kochten, en de muziek opnamen op cassettebandjes en deze in de auto afdraaide. Nu heb ik het branden van cd's een beetje onder de knie. Hebben we weer iets anders.:gestoord::):D (zo erg is het eigenlijk ook niet) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja ergens ben je toch stil blijven staan @Busje !
Ik kom uit die zelfde periode's van de cassetteband / floppy / CD /DVD en USB etc etc etc..

tja die CD's / DVD's die kun je in ieder geval uit de auto laten, of je moet ze naar de vuilstort willen brengen...
USB stick en MP3 dat is de media die nu op je mediaspeler gebruikt behoren te worden.

Ergens in je manual ( je weet wel dat papieren boekje van vroegel )
staat dat je MP3 file's kunt afspelen en nog wat andere extensies mbt geluid die afgespeeld kunnen worden.
 

Wat je dus nu moet doen is een programma op internet zoeken waarmee je je CD's kunt overzetten naar Mp3.
Dit dus op de laptop of PC uitvoeren en de MP3's dan op je USB kopiëren en daarna kun je ze vanaf de USB poort in je wagen via de Media knop afspelen.

Dus tsja je hebt weer wat avonden wat te doen dan alleen maar voetbal kijken met een pot bier ....:P:D

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mwah, avonden wat te doen... Eigenlijk alleen de CD's verwisselen en rippen, en de bestanden vervolgens op een USB stick opslaan. Dan heb je ineens een paar dashboardkastjes vol CD's op een stick staan. Als je de CD's al als MP3 bestand op de CD brandde, hoef je zelfs alleen maar dat bestand te kopieren naar een USB-stick en klaar.

Overigens heel wat langs zien komen in de loop der jaren. Bijna 40 jaar terug bij mijn eerste auto had ik niet alleen een radio, maar een radio met een aantal voorkeuzezenders, dat was al heel wat. Een paar jaar later kwamen de cassettebandjes in de auto, en een jaar of 10 later de CD spelers voor in de auto (die nog wel eens oversloegen als je over een flinke hobbel reed), destijds bewust gekozen om niet voor de (overslaande) CD te gaan, maar een paar jaar later via mijn werkgever voor een autoradio met DCC, waardoor ik ook de oude analoge cassettes nog kon afspelen. Bij de Fabia zat er bij aankoop een zeer matige Pioneer radio in met CD-functie, maar binnen een maand eerst tijdelijk de oude DCC radio met instelbare lichtkleur er in gehangen, en wat later vervangen door een nieuwe Alpine met instelbare kleuren (incl. groene verlichting), CD-speler en USB-poort. In de praktijk gebruik ik vooral de USB en zelden de CD.

aangepast door Cordoba
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Cordoba said:

Mwah, avonden wat te doen...

Wel als je nog moet leren hoe dat te doen.....

19 minuten geleden, Cordoba said:

Dan heb je ineens een paar dashboardkastjes vol CD's

Heb jij een speciale Skoda ofzo ?  Ik heb er echt maar één in me huidige en vorige wagen

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er toch echt twee en beiden met optie koelen via de airco: één links onder het stuur en het kastje rechts bij de bijrijder. Toen ik van Seat overstapte naar Skoda ook veel Seat-rijders zitten pesten met hun budget auto met hooguit één gekoeld dashboardkastje.

aangepast door Cordoba
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties.

Inmiddels had ik muziek op mijn telefoon gezet (was ook een drama maar het is gelukt). Die telefoon met een draadje aangesloten op de USB poort. De Amundsun speelt wel de muziek van de telefoon af, maar niet via het draadje, maar via Bluetooth.

Het probleem hierbij was dat er regelmatig naar verbinding gezocht werd, vooral in het grensgebied tussen D en NL en dus de muziek een fractie wegviel, en het volume niet hard genoeg kon.

Nu ga ik het via een USB-stick proberen. Zo valt er nog steeds iets uit te vinden. Gemakkelijk is anders:D:):D:)

 

 

On 22-1-2018 at 20:13, EdK said:

Dus tsja je hebt weer wat avonden wat te doen dan alleen maar voetbal kijken met een pot bier ....:P:D

Voetbal hou ik niet van, en die pot bier is wel lekker, maar kan er niet meer zo goed tegen.

Dronken wordt ik er niet zo snel van, maar onrustig slapen. Zeker als ik een halve ton leeg gedronken heb, heb ik er een paar dagen last van. Het is zoals mijn huisarts zegt je bent geen 25 meer.......:):D:P

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe