Ga naar inhoud

Fabia II Ruitenwisserblad rubber stuk bij bevestiging


Mark van Wolfswinkel
 Delen

Aanbevolen berichten

Na in de loop der tijd wel eens een ruitenwisser vervangen te hebben zijn de huidige wissers alweer aan vervanging toe. Niet omdat de rubbers al op zijn, maar omdat ze bij de bevestiging van het blad aan de arm gewoon stukgaan. Het rubber scheurt dan los zeg maar van de houder. Het lijkt erop dat op de plek waar de arm aan de wisser zit er veel meer druk uitgeoefend wordt en dat er daarom een scheurtje ontstaat en hij op die plek, zo'n 3-4cm, niet goed meer wist en dat zit natuurlijk precies in het zicht.

Is het gewoon zo of kan daar misschien nog iets voor ingesteld / verbogen worden ofzo?

aangepast door PC-fre@k
tag
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervang je de hele ruitenwisser of alleen de rubber. In het laatste geval zou je ook de hele ruitenwisser kunnen vervangen. Wat ik wel merk is dat er veel kwaliteitsverschil tussen ruitenwissers bestaat. En wat nu een goede is ? ik weet het ook niet. Maar wel dat ze bij de dealer het duurst zijn.:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur ago , Busje said:

Vervang je de hele ruitenwisser of alleen de rubber. In het laatste geval zou je ook de hele ruitenwisser kunnen vervangen. Wat ik wel merk is dat er veel kwaliteitsverschil tussen ruitenwissers bestaat. En wat nu een goede is ? ik weet het ook niet. Maar wel dat ze bij de dealer het duurst zijn.:D

Na gisteren rondgekeken te hebben ben ik erachter geomen dat je dus ook alleen de rubbers kan vervangen. Heb via ebay uit Duitsland nu 4 rubbers laten komen omdat dat maar ietsje duurder was dan 2 en qua verzendkosten gunstiger is. Dan is het een kwestie van kapje eraf, rubber eruit, rubber erin knippen en kapje erop. Voor ±11 euro nu 4 rubbers in plaats van zo'n hele constructie voor 25 euro-40 euro voor 2. Dealer is helemaal duur ja! 

Hoe de kwaliteit is weet ik niet, maar mijn vraag ging oorspronkelijk over de plek waar het rubber zeg maar "scheurt" of dit alleen bij mij het geval is of dat dit bij iedereen zo is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur ago , Mark van Wolfswinkel said:

over de plek waar het rubber zeg maar "scheurt

Tsja de ene keer dan begint het te scheuren aan de einden en de andere keer op de plek waar jij het over hebt.
En wat de reden er van is , zou het niet kunnen zeggen. Maar als die begint te scheuren is het vaak al aan vervanging toe...

Zou trouwens wel leuk zijn als je de link van E-Bay kunt plaatsen, dan hebben anderen er ook nog wat aan als ze op deze wijze willen vervangen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

De plaats van scheuren van het rubber is niet onlogisch: direct bij die punten komt de meeste kracht op het rubber, zeker als het rubber iets te strak zit ingeklemd, of als er iets te veel ruimte is. In het geval van ruimte gaat het rubber bewegen tijdens het wissen, en zorgt het klempunt voor extra spanning. In geval van te strak is het ook juist daar dat het rubber niet iets kan schuiven in geval van kou (krimpen metaaldeel wisser), of hitte.

Volgens mij kun je het wisserrubber ook aan de strekkende meter kopen, en volgens mij ook gewoon bij automaterialenzaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heb ze ondertussen geplaatst. Bleek dat een van de houders van de rubbers het "aero"vleugeltje aan het rubber had en nu heb ik dus aan een kant niet meer dat aero vleugeltje. Maakt opzicht niet zoveel uit maar de bevestiging werd hierdoor wel wat lastiger omdat je zit met 2 langere metalen strips die nogal makkelijk loswiebelen. Dus daar kopen we tzt dan nog wel een keer een goede houder voor. Verder was de bevestiging een eitje. Vrij simpele geldbesparing als je het mij vraagt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe