Ga naar inhoud

Aanhaalmoment wielbouten


BigBoss
 Delen

Ga naar oplossing Opgelost door EdK,

Aanbevolen berichten

  • Oplossing

120Nm is dit voor alle skoda velgen, en staat niet in de manual deze keer !
Dus mocht je het vinden dan heb je unieke manual.
En altijd kruislings aanhalen
En na een 500Km nogmaals controleren of ze niet zijn losgekomen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur ago , EdK said:

120Nm is dit voor alle skoda velgen, en staat niet in de manual deze keer !
Dus mocht je het vinden dan heb je unieke manual.
En altijd kruislings aanhalen
En na een 500Km nogmaals controleren of ze niet zijn losgekomen.
 

Ik durf niet te zeggen dat het voor alle Skodavelgen geldt, het zou me niet verbazen als het voor de Kodiaq een andere waarde is. Veel auto's uit de Vaggroep (VW, Audi, Seat en Skoda) hebben hetzelfde aantrekmoment voor de wielbouten, maar sommige (zware) modellen zoals de VW Transporter, Caddy en ik dacht ook de Tiguan hebben een groter aantrekmoment.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zakelijke Caddy heeft ook 120 Nm hoor.

Tsja en Kodiaq is een wagen die net op markt is maar zou me geheel niets verbazen als dat gewoon 120 is hoor.

Maar voor de TS is het wel gewoon 120Nm , dat wel even gezegd hebbende voor hij weer in twijfel komt van wat is het nu ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt voor de Superb is het gewoon 120 Nm, maar er zijn een aantal auto's uit de VAG-stal die een hoger aantrekkoppel nodig hebben. Ik dacht eigenlijk dat alle 'vracht-modellen' dat hogere aantrekmoment hadden, maar blijkbaar zit ik daar fout (Amarok, Transporter en Crafter en vroeger de LT in elk geval wel, en ik dacht de Tiguan ook en voor de vergelijkbare modellen van de andere merken geldt hetzelfde)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe