Ga naar inhoud

Rapid Spaceback Drive DSG


Busje
 Delen

Aanbevolen berichten

tsja zoals je al zegt, luxe probleem !
Maar wel leuk en de halve 6 cilinder met 95PK is simpel en relatief goedkoop naar 115Pk te brengen bij VAG techniek in Neunen.
Ja en de kleuren...
In de keuze die jij nu hebt dan zou ik persoonlijk voor het grijs gaan.
Blauw rijd half nederland al in net als de witte en het zwart ! Zwart zie je ook nog een al het vuil op !
Ja dan zou voor mij grijs overblijven in deze.

Maar succes om uit dat luxe probleem te geraken

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om er nog eens 20 pk bij te chippen? Of dat verstandig is weet ik niet. Ik ben misschien wat ouderwets, maar 95 pk uit 1000 cc vind ik al stevig. Ben benieuwd hoelang dat heel blijft. Niet dat ik hier 100.000 km of meer mee ga rijden, want dan is er alweer een ander.

En dan de kleur, de dealer (Wealer in Roermond) heeft alle Rapids met dezelfde uitrusting uit gezocht en voor mij afgedrukt. Je kunt wel een andere kleur bestellen maar dan moet je opties laten vallen. De optie Style b.v. met panoramadak, zeker op een witte auto dat zwarte dak met zwarte spiegelkappen heeft wel iets.

Morgen of overmorgen nog maar eens praten met Wealer, want ik wil ook all-waether banden i.p.v. standaard banden, en een nieuw kenteken. Ik zag dat men al aan de R is begonnen. Maar of dit mogelijk is op een voorraad model ik weet het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Busje said:

b.v. met panoramadak, zeker op een witte auto dat zwarte dak met zwarte spiegelkappen heeft wel iets.

Ja dat wel, alleen dat dak kan niet open dus wat is dan de meerfunctie hiervan ?
Kun je ook een wagen in wit nemen en het dak zwart laten wrappen....
Klinkt misschien kort door de bocht maar zo denk ik er dan weer over.

En 20 PK meer uit het blok.
Het is een fabrieks Update, de 110 en 115 PK uitvoeringen van dit blok zijn mechanisch excact hetzelfde, men heeft alleen met software deze PK versies gecreërd !
Ik ben ook niet zo gauw iemand die naar een JD tuning etc zou rijden, maar deze fabriekstuning van VAG durf ik zeker wel aan.

Menno die al een 110PK versie heeft vanaf fabriek ( uitvoering bij DSG ) heeft zijn blokje nog verder laten tunen bij JD en tevens de DSG aanpassing laten doen.
Maar goed vele mensen hebben verschillende meningen en opvattingen , dus ook jij kan hier anders over denken.

9 minuten geleden, Busje said:

Morgen of overmorgen nog maar eens praten met Wealer, want ik wil ook all-waether banden i.p.v. standaard banden, en een nieuw kenteken. Ik zag dat men al aan de R is begonnen. Maar of dit mogelijk is op een voorraad model ik weet het niet.

Men zal voor all weather banden in eerste instantie een bedrag gaan rekenen.
Mijn dealer begon met als ik goed heb 250 eurie.
Heb hem aangekeken en gevraagd hoe hij aan dat bedrag kwam....
Lang verhaal kort makend , betaal nu nul euro voor de Vredesteins 4 seizoensbanden anders was ik naar een ander gestapt.
Maar meen dat Menno er een 200 eurie voor kwijt was.
Dus ligt er voor deel aan hoe je je onderhandelingen aangaat met de dealer....

En kenteken , weet niet of je daar nog invloed op hebt.
Als hij al staat ingeschreven bij de RDW dan denk ik dat je nog weinig keuze hebt....
Maar ach boeit het echt ? 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die marge om te chippen is volledig veilig hoor. Bij JD doen ze echt niet zomaar wat. Ik ben er van overtuigd dat de boel minder snel heel blijft bij een ongetunede auto die onverstandig bereden wordt. Daarom is die marge er natuurlijk ook, omdat er mensen zijn die wel nooit warm rijden en constant planken. En dan moet de boel natuurlijk wel heel blijven.

Ben benieuwd hoe je de uber eco standaard afstelling van de DSG gaat ervaren

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Rosinfield said:

dat is nog eens een levertijd! 

Ja dat is een echte voorraad wagen Menno !! 8-)

29 minuten geleden, Busje said:

Het is een witte (Moon white metallic) geworden. Met style pakket, Tech pakket, DAB, 17" Savio antr. lm velgen en een reserve wiel (thuisbrenger). 48 maanden garantie. Levering 24 november:)

Gefeliciteerd Busje, en ik hoop de mijne net iets voor jou binnen te hebben......
En heb je er nog 4 seizoensbanden omheen kunnen praten ? Of zal je die zelf moeten aanschaffen zodra de zomersloffen zijn versleten ?

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de felicitaties.

En Edk heb je ook een Rapid besteld ?

Ik kon ook een andere kleur bestellen dan blauw, grijs, zwart of wit maar dan zou de levertijd 3 a 4 maanden zijn.

Tja die 4 seizoenenbanden, een verhaal van dat het grote wielen zijn, en niet iedere fabrikant in die maat deze banden levert. Uiteindelijke wilde men er € 300,-- voor hebben. Dat heb ik niet gedaan. Als je hier € 150,-- bij doet heb je een hele set winterbanden, weliswaar 15" staal. Maar dan zit je weer ieder jaar 2x met het wisselen van die wielen. Ik had al eens op onderdelenlijn gekeken maar echt goedkoop zijn de (LM) velgen niet. Daarbij zijn ze ook nog vaak beschadigt.

Duitsland is niet ver weg, maar 11 km, en wij komen daar nogal eens voor boodschappen, tanken en kennissen bezoeken. Dan is het handig om er toch iets van winterbanden onder te hebben.:)

On 30-10-2017 at 20:57, Rosinfield said:

Gefeliciteerd en dat is nog eens een levertijd! 

En dan zou die ook nog geproduceerd moeten worden heb ik mij laten vertellen. Of dit moet geloven ik weet het niet.8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen eens wat zitten te smurfen op het net. Waar ik destijds de winterbandjes voor mijn Space Star gekocht heb www.reifen.com heb ik een leuke aanbieding gevonden. Complete set, stalen velgen + Nokian winterbanden in de maat 185/60 R 15 € 386.68 daar komt dan nog € 15.80 verzending naar NL bij. Niet verkeerd.

aangepast door Busje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik heb geen Rapid besteld.
Heb wel een jaar terug in twijfel gezeten tussen de Rapid en de Fabia3, maar toen ik voor onderhoudsbeurt was met de Yeti december 2016 stonden beide in showroom naast elkaar en ik vond de kofferbak ruimte tegenvallen en toen ik de prijzen tov elkaar ging vergelijken ben ik uiteindelijk toch voor grotere bergruimte gegaan en de keuze definitief laten vallen op de Fab 3.

Maar klik maar op onderstaande link !

En wat verhaal 4 seizoensbanden.... beetje raar verhaal over grote banden
Heb ook 16 inch velgen en band erop van 215 45 16 van vredestein
En volgens mij kun jij met die maat ook uit de voeten op de rapid....


 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Na vandaag nog 5 dagen maar daar kom ik ook wel over heen. Eigenlijk zou die vandaag afgeleverd worden. Hij is woensdag binnen gekomen. Moet nog gepoetst worden, het kenteken nog aangevraagd(dat gebeurt maandag). De garage heeft het druk. Donderdag had ik al vrij dus hoef ik daar geen extra dag voor in te leveren.

18 uur ago , Rosinfield said:

 Vraagt vind ik wel om een zwart grill randje

Tja dat weet ik niet, vindt het zo ook ok.

Wat ik mij wel afvraag is waarom Skoda de DSG combineert met de 95 pk variant en niet met de 110 pk variant. Is hier een reden voor?

Bij de buren is een topic over problemen met de DSG, zou het daar mee te maken kunnen hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Busje said:

Wat ik mij wel afvraag is waarom Skoda de DSG combineert met de 95 pk variant en niet met de 110 pk variant. Is hier een reden voor?

Ga er even van uit dat je ook de 1 liter 3 cilinder TSI in het vooronder zit.
Menno ( @Rosinfield ) heeft de Fabia met DSG en die had standaard de 110Pk uitvoering
Ikzelf heb nu met de Fabia  ( zelfde uitvoering als menno )  maar met handbak ook de 95Pk uitvoering en kan ik alleen in 110Pk uitvoering krijgen als ik duurste Fabia uitvoering Style had genomen.
Vandaar dat ik nu voor 9 december een afspraak heb staan met VAG Techniek voor de fabriekstuning naar 115Pk !
Die 115Pk komt weer uit hetzelfde blok die dan weer in de Polo zit.

Dus echt een reden dat je met jou DSG een 95Pk versie hebt is er volgens mij niet mbt de techniek, is eerder uit commercieel oogpunt !

Dus tsja je kunt straks een afspraak maken met VAG Techniek om de fabrieksupdate te doen voor 249,00 euro en eventueel een DSG aanpassing meteen laten doen als het schakelmoment je niet bevalt zoals velen dat met de DSG ervaren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, EdK said:

Dus tsja je kunt straks een afspraak maken met VAG Techniek om de fabrieksupdate te doen voor 249,00 euro en eventueel een DSG aanpassing meteen laten doen als het schakelmoment je niet bevalt zoals velen dat met de DSG ervaren.

Eerst maar eens rijden en ervaren hoe het is om met een DSG versnellingsbak onderweg te zijn. Door die CVT van de Space Star ben/was ik aangenaam verrast. Daar sprak men op het internet ook over gieren van die bak. Maar als je daar wat mee leert rijden is het een geweldige versnellingsbak. Je moet bij het optrekken niet het gaspedaal op het schutbord parkeren dan giert die. Maar gedoseerd gas geven.

Gisteren zijn we bij de dealer geweest en stond er ook een Citigo in de showroom, mij vrouw vindt dat een leuke auto. Maar dat moet dan een automaat zijn. In die Citigo wordt een gerobotiseerde handbak geleverd.(is de goedkoopste manier om een automaat te maken) Dat rijdt lang niet zo fijn als een CVT.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Busje said:

Eerst maar eens rijden en ervaren hoe het is om met een DSG versnellingsbak onderweg te zijn.

Uiteraard moet je eerst zelf ervaren !
Want wat een ander vind hoef jij zeker niet te vinden omdat je net een andere rijstijl hebt of dat je minder eisen hebt.
Maar nu weet je wel wat eventueel nog de mogelijkheden zijn mocht er het één en ander tegenvallen en je denkt dat je er mee moet leren leven.
Zo heeft Menno zijn vering ( schokdempers/veren ) vervangen,  dit vanwege zijn ervaring / mening mbt de vering.
Ikzelf rij nu een week met mijn Fabia en deel zijn ervaring op dit moment zeker niet, ik ervaar momenteel rij en stuur en met daarop het veergedrag als hetzelfde
als met de Yeti.
En ik heb hiervoor bepaalde bochten die ik veel rij ( dagelijks ) als referentie genomen en van hieruit mijn conclusie getrokken dat ik het nog niet nodig vind.
Maar het kan best wezen dat als ik straks op een 5000Km zit en dat dan de wagen is ingereden dat het dan wel anders ervaar en overga op andere vering

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen ervaring met de CVT in een Mitsubishi, maar van andere automerken vind ik het een irritant ding: op het moment dat je een beetje op snelheid wil cruisen zit je altijd vast aan een hoog toerental (en dus veel lawaai). Vandaar dat ook vanuit passagiers oogpunt een handbak of 'gewone' automaat prettiger vind: bij 130 km/u zit je niet per definitie vast aan 3000-4000 rpm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe