Ga naar inhoud

Tesla vrachtwagentje....


Wasmachineman
 Delen

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
  • 4 weken later...

Tsja de vraag is dan van mij of de huidige mastodonten nog in de steden terecht kunnen...?
Word het nu al niet naar distributie plekken in de voorsteden gebracht en vandaar de steden ingereden .??

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur ago , EdK said:

Word het nu al niet naar distributie plekken in de voorsteden gebracht en vandaar de steden ingereden .??

Ik denk het ook, Ed. Maar blijkbaar is er behoefte aan electrische vrachtwagens anders gaan ze die niet ontwikkelen? En dan niet in de stad maar gewoon op de snelweg want ook daar willen ze uitstoot blijven verminderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik las juist dat de Tesla vrachtwagen officieel is gepresenteerd. Ik vraag me wel af of dit iets gaat worden, of dat het een poging van Tesla is om te overleven. Hun model 3 kunnen ze immers nog steeds niet als een normale serieproductie maken, maar wordt nog steeds als een soort voorserie gemaakt, waardoor er dit jaar maar enkele honderden worden afgeleverd, in plaats van vele duizenden model 3 auto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja als je de berichten mag geloven over Tesla dan zou ik de aandelen die je hebt maar verkopen...
Zou zo maar kunnen zijn dat ze over een tijdje geheel niets meer waard zijn.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot 800 kilometer actieradius

  17 november 2017
 
Tesla heeft in de Verenigde Staten het doek getrokken van de Semi, een elektrische vrachtwagen die net even verder blijkt te komen dan aanvankelijk werd aangenomen.

Al lange tijd wordt er uitgebreid gespeculeerd over de specificaties van Tesla's elektrische vrachtwagen. Zo zou de kolos een actieradius van tussen de 320 en 480 kilometer moeten krijgen. CEO Elon Musk gaf te kennen dat het bereik van de 'Semi' veel hoger zou liggen. Musk blijkt een man van zijn woord, want de elektrische kolos moet volgens de topman op de snelweg ruim 800 kilometer ver kunnen komen.

De Semi heeft een maximaal laadvermogen van ruim 36 ton. Vier elektromotoren, die de achterste vier wielen van de truck aandrijven, moeten het volgeladen gevaarte in 20 tellen aan een snelheid van 60 mph (96 km/h) kunnen helpen. Zonder oplegger verandert dat getal in 5. Opvallend detail: de cW-waarde van de Semi ligt met 0,36 nog iets onder die van de Bugatti Chiron (0,38).

Dit werkpaard, waarvan het uiterlijk al voor een groot deel werd weggegeven in de laatste teasers, beschikt over Enhanced Autopilot, een uitgebreidere versie van de Autopilot die momenteel in de Model S en Model X te vinden zijn. Het opladen van de Semi zal bij nieuwe Megacharger-stations gebeuren, laadstations die de Semi in 30 minuten weer een actieradius van 400 kilometer kunnen geven. De elektromotoren zijn in de basis nagenoeg hetzelfde als die in de Model X worden toegepast.

Opvallend gegeven: als bestuurder van de Semi zit je in het midden. Net als in bijvoorbeeld de McLaren F1 zijn links- en rechtsachter de bestuurder twee stoelen geplaatst. Net als bij de Model S en Model X het geval is, vind je in de neus van de Semi een kleine opbergruimte. Over een slaapcabine beschikt de Semi niet, maar dat kan in de toekomst veranderen. Aan weerszijden van het stuur zijn twee displays geplaatst waarmee de Semi zich laat bedienen. Op die displays wordt het beeld weergegeven dat de onder de zijspiegels gemonteerde camera's maken. In 2019 moet de productie op gang komen.

Tesla is overigens niet de enige fabrikant die een elektrische truck op de markt wil brengen. Onlangs liet dieselmotorengigant Cummins al een prototype van een dergelijke truck zien en ook Mercedes-Benz en Volvo zijn met het concept bezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar weer net ander bericht gelezen dan @EdK Ik had gelezen dat de Tesla vrachtwagen zonder lading in 5 sec. die 100 km/u zou bereiken, en met lading in 20 sec. terwijl in de tekst hierboven sprake is van mét resp. zonder oplegger. Ik vraag me af of men ook nog motoren onder de oplegger gaat monteren, met slechts een stekker inpluggen op de trekker moet dat een aardige verbetering geven van de tractie.

Overigens wat de Cw waarde betreft: een langere auto is gunstig om een lagere Cw waarde te krijgen, daarnaast is de Cw-waarde wat anders dan de luchtweerstand. Voor de luchtweerstand moet je de Cw-waarde vermenigvuldigen met het frontaal oppervlak, en dat frontaal oppervlak zal van een truck een aantal malen groter zijn dan van een Bugatti Chiron.

 

Hieronder wat plaatjes van de verschillende fabrikanten:

 Nikola: Nikola-One-Tesla-Electric-Startup-Truck.

Tesla: Tesla-Semi-Elektro-Truck-1200x800-b508e8

 

Cummins: th?id=OIP.5-mQEsaCzzvZoIYtQ458-gEgDY&pid

 

aangepast door Cordoba
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe