EdK

Van een Fabia 1 naar een RR naar een Yeti en nu weer Fabia 3

Recommended Posts

On 27-11-2017 at 20:41, EdK said:

En jetje is binnen een week al bij een nieuwe eigenaar of res terecht gekomen...

Mogelijk dat ze al een klant hadden voor de Yeti, en dat ze daarom ook een goede prijs konden geven (blijft geen rente trekken in de showroom en geen poetser nodig)

Kans is best mogelijk, maar hij was ook redelijk aangekleed naderhand.
En met VCDS was er zoveel aangezet dat hij tegen de elegance aanschurkte
En het was een 1,4TSI wat ook bij velen een pluspunt is tov de 1,2

Heerlijk!! 

11 uur ago , EdK said:

En of de wagen zuiniger is gaan rijden zoals wel eens word gezegd durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen omdat dit van meerdere factoren afhangt.
Maar heen en terug dezelfde rijstijl aangehouden, en op heenweg had ik een verbruik van 1 op 17,1 en terug ( langere afstand in Km ) was mijn verbruik 1 op 18.
Dus op deze gegevens zou je zeggen dat hij zuiniger is geworden, maar ik heb bv niet in de gaten gehouden of ik heen meer wind tegen heb gehad !?

En als jouw auto is ingereden (paar duizend km) zal je een nog lager verbruik hebben toch? 

1 hour ago, Wasmachineman said:

En als jouw auto is ingereden (paar duizend km) zal je een nog lager verbruik hebben toch? 

Ik ga hier geen antwoord op geven, durf het je niet te zeggen, de tijd zal het weer uitmaken....

2 uur ago , MarcoO2 said:

Klinkt als een goeie keus Ed!

Dat idee heb ik er nu na de eerste ervaring ook over

16 uur ago , EdK said:

Tevens lijkt het er op dat hij ook nog eens in de verschillende snelheden op de snelweg een 100 a 200 toeren lager rijd dan voorheen.

Ik neem aan dat er geen versnellingsbak is gewisseld, en dat er ook geen andere bandenmaat onder is gegaan dus dit lijkt me eerlijk gezegd onmogelijk. Wat wel kan, is dat de toerenteller door de software wordt gemanipuleerd. De toerentellen van een Polo kan net een iets andere aansturing vragen dan die van de Fabia waardoor je dit verschil ervaart (en dan is dus niet alleen de motorregelingssoftware anders, maar ook die voor de klokkenwinkel),  de andere mogelijkheid is dat het tussen de oren van EdK zit. ;)

17 uur ago , EdK said:

Tevens lijkt het er op

12 minuten geleden, Cordoba said:

De toerentellen van een Polo kan net een iets andere aansturing vragen dan die van de Fabia waardoor je dit verschil ervaart (en dan is dus niet alleen de motorregelingssoftware anders, maar ook die voor de klokkenwinkel),  de andere mogelijkheid is dat het tussen de oren van EdK zit.

Heb het toch niet als een feit uitgesproken ?

En zo groot zijn mijn oren niet dus daar blijft niets tussen hangen...

Dat ligt er aan hoe je rijdt Menno. Als je vooral zo snel mogelijk vooruit wil, dan schakel je op het moment dat het beschikbare vermogen in de volgende versnelling hoger is bij die snelheid (en dus het toerental dat daar bij hoort). Ook bij zuinig rijden is het over het algemeen zo, dat je bij het toerental rijdt waar het meeste koppel beschikbaar is (ook al spreek je dan maar een beperkt deel van dat koppel aan), omdat dit bij de meeste motoren ook de meest efficiente toerentallen zijn.

Bij het trekken van een flinke aanhanger/caravan, moet je vaak behoorlijk in de toeren om voldoende trekkracht te behouden, alleen als ie getuned is kun je vaak juist wat eerder opschakelen. (en dus niet later)

wel de eerste 2500Km zitten er alweer op.
En vandaag even naar Raalte toe en op terugweg even langs Bathmen.
Dus lekker op gemakje de A1 afgetuft en na Deventer richting Raalte gereden op de Navi daar ik het adres waar te zijn niet kon.
Op terugweg thuisadres ingevoerd en via adres Bathmen , maar de Amundsun berekende hem netjes maar volgens de navi reed ik alleen maar verkeerd en in de weilanden...
Tsja maar eens langs de kant gegaan en auto uitgezet en weer na 3 minuten aan, maar zelfde resultaat toen ik weer reed...
Dus volgende parkeerhaven in en de Amundsun aan/uit knop langdurig ingedrukt gehouden, bij het ingedrukt houden sloot hij radio af en na een 10 seconden ofzo starte hij weer op..en raar maar waar deed de Navi het gewoon weer zoals moet en hij wist ook nog de route die in Raalte was ingevoerd nog...
Dus ga er maar van uit dat het een tijdelijke bug is geweest.....

Tsja en het verbruik daar word ik steeds vrolijker van momenteel....
Al meerdere langere ritten 150+ met 1 op 20 gereden als totaal verbruik op de rit....
Wat me vandaag wel opviel was dat de Maxidot tot 20 aangeeft met één cijfer achter de nul, maar zodra de 20 is bereikt hij daar mee stopt en alleen nog in hele getallen aangeeft....1 op 20 , 1 op 21 etc etc...
Maar in het car menu op de Amundsun geeft hij het dan weer wel aan met één cijfer na de comma...  1 op 20,8

Tsja ik ben wel blij met deze weergave's in de Maxidot, laatste tijden in de Yeti zag ik vaker 1op 11,5 dan 1 op 13,5 of meer.....