Ga naar inhoud

Van een Fabia 1 naar een RR naar een Yeti en nu weer Fabia 3


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

Wel dat laat ik 5-2 dan wel ff doen, want had nu de Seat medewerker achter de balie omdat de skoda medewerker vrij had.
En toen ik begon over het comfort knipperen van 3 naar 4 keer omzetten, stond hij me aan te kijken en wist echt niet waar ik het over had.
Hoor nu 5 feb als ik de fab inlever of het mogelijk is......, eigenlijk weet ik het antwoord al een beetje...

Maar de arrogantie van Heron zal wel gaan verdwijnen nu , Heron blijkt overgenomen te zijn door Broekhuis die ook al de filialen van Lelytown en Almere in bezit heeft.
Nu vind ik het in me woonplaats nog wel meevallen maar zakelijk heb ik met Koog a/d Zaan te maken...en ik heb vanaf begin al problemen met die gasten daar
Als je telefonisch een afspraak wil maken dan kun je beter Maxima proberen te bellen, want die heb je eerder aan de lijn dan die gasten daar.
Dus tsja was t zo zat dat ik me werkgever maar gezegd heb, als je wil dat die caddy onderhoud wil hebben dan zal jij de afspraak maar moeten maken want ik ben ermee gestopt ! En ik ga zeker niet naar het filiaal zelf toe want ik ben bang dat ik die gast over de toonbank trek....
Vanaf toen hoorde ik me collega telkens erover mopperen....
Laatste 3/4 jaar viel het wel weer mee toen de baliemedewerker van Heron uit  me woonplaats overgeplaatst werd naar koog a/d Zaan en ik zijn 06 nummer had !
Dus ik hoop nu dat Broekhuis dat hele call center en afdeling afspraken eens gaat aanpakken !
Want één ding weet ik zeker, het heeft ze al enkele klanten gekost !

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, EdK zei:

Wel dat laat ik 5-2 dan wel ff doen, want had nu de Seat medewerker achter de balie omdat de skoda medewerker vrij had.
En toen ik begon over het comfort knipperen van 3 naar 4 keer omzetten, stond hij me aan te kijken en wist echt niet waar ik het over had.
 

Heeft niets met Seat of Skoda te maken, ik weet dat het op het Seat-forum al minstens een jaar of 7-8 regelmatig gedaan wordt, is dus een kwestie van een dealermedewerker die gewoon niet op de hoogte is van de mogelijkheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Peter-036 zei:

Ed, de Skodadealer in zowel Almere als Lelystad is nu A-Point (voor zover ik weet, een onderdeel van Pon Nederland).

Broekhuis is echt een ander bedrijf.

Was in veronderstelling dat almere en lelytown ook door Broekhuis waren overgenomen.
Maar goed als t A-punt is dan zal dit zo zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook Hoorn/Zwaag is nu ineens veranderd van Heron naar Broekhuis. Heron was slecht hoor, Broekhuis moet goed de bezem er doorheen halen dan komt het wel misschien weer goed....

Beemsterboer, zoals het vroeger heette, was goed, daarna een grote puinhoop door Heron gecreëerd. Weet ik uit eigen ervaringen met verkoop en de service/receptie daar.

Op 20-1-2020 om 21:45, EdK zei:


Alleen helaas ben ik vergeten toen om stoelverwarming te vragen, en nu met dat ik al van oktober loop met dat ik door me rug ben gegaan ( 2x achter elkaar ) merk ik dat in me Fabia die verwarming echt fijn is.
Dus maar eens kijken of we een goede kwaliteit stoelhoes met verwarming kunnen scoren ! Want we hebben maar 1 rug en ben er nu wel achter dat je daar erg zuinig op moet zijn..
.

Stoelverwarming kan eventueel ook achteraf ingebouwd worden hoor. Hebben ze bij mij 10 jaar terug gedaan met een Octavia. Aangezien ze nu veel slimmer (clever) zijn moet dit een eitje zijn. Qua kosten weet ik natuurlijk van niets haha. Zo’n stoelhoes zou ik alleen als noodmiddel overwegen hoor. Ik weet niet of dat er wel goed uitziet etc. En hoe het zit natuurlijk... :bewusteloos:

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Wasmachineman zei:

Stoelverwarming kan eventueel ook achteraf ingebouwd worden hoor.

Is bekend dat dit kan , maar ga daar niet meer om lopen zeuren
Heb al wat rondgezocht met google en al één en ander gevonden voor rond de 40 a 50Eurie
Met 2 standen en uit op 12V aansluiting.
En niet met gloeispiralen maar met een soort van platen erin.
Is voor een bedrijfswagen al meer dan goed dan

8 uren geleden, Rosinfield zei:

vond het eerst ook onzin, maar is er nu heel blij mee

Moest er vloegel ook nooit van weten , maar collega liep ermee weg en zei hem dan ook altijd dat t slecht voor zijn zaad was...
En in Fabia zat het er standaard in bij deze uitvoering, en van de winter vorig jaar en dan in koude wagen stappen is dit met 2 minuten al warmte vanuit stoel
En met kachel dan ben je 10 minuten verder, dus ben het toen meer gaan gebruiken
En nu met dat ik loop te klooien met de rug moet ik zeggen dat het wel heel ergggg lekker is dan !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Zo 6-2 was het dan zover, 5-2 al eind middag gebracht en een VW Up meegekregen, één met full options en moet zeggen dat ik me er aardig in weg kan vouwen.
Oké degene die achter me zou zitten moet er één zonder benen zijn dan, maar toch.
Maar een 40Km gereden ermee maar me zeker niet tegen gevallen.

En dan de organisatie Broekhuis, het personeel dat nog in Heron kleding rondloopt benaderd de klant toch al anders !
Daar ik van Lakeman naar Heron overging werden de kentekenplaathouders zonder vragen gewisseld, nu was het netjes gevraagd of de Heronplaat eraf mocht en er een Broekhuis plaat op mocht.
En 6-2 werd ik netjes gebeld op bepaald moment alleen niet de mogelijkheid om op te nemen, dus belde terug en kreeg call center weer.
Of ze terug mochten bellen............. dus ik had al meteen zoiets van Oh neee niet weer....maar goed erachter blijven hangen kon niet dus maar ingestemd.
Nog geen 15 minuten later werd ik netjes terug gebeld nadat men een melding had gehad dat ik gebeld had....
En buiten alle van te voren besproken onderhoud wat uitgevoerd zou worden had men nog twee dingen waar ze mijn goedkeuring voor wilde hebben.
1e was de achter ruitwisser die lawaai en hard was en of men die mocht vervangen, waarop mijn antwoord was dat ik hem minimaal gebruik en voor die keren goed genoeg nog was. ( koop er wel één via internet van Bosch )
En dan werd er gevraagd om een fleske motor reiniger in de tank te mogen gooien om de motor inwendig schoon te houden.
Nu weten we allen wat er tegenwoordig met de verbranding gebeurd bij de TSI motoren dus hiermee ingestemd om dit te doen.

Ook werd me nog verteld dat de wagen afgetankt afgeleverd moest worden, maar toen ik vertelde dat ik maar 40Km ermee had gereden, VW opgeeft dat de wagen 1 op 20 minimaal rijd en ik dus 2 liter zou moeten tanken, alleen dat dit bij de tankstations niet mogelijk is, zij de baliemedewerker , laat maar die wijzer van de brandstof is nog niet eens uit de hoek gekomen dus zit wel goed.

En weer zoals vroeger ook bij lakeman netjes een afvinklijst met opmerkingen gekregen van de gedane dingen aan de Fabia.
Dus we kunnen weer een 30K verder rijden voor we weer terug mogen...

Tevens nog even gemeld dat de motor een fabrieks update had gehad, getuned bedoeld U ?
Nee een fabrieks update bij VAG Techniek, ohh dus er zit software in van de 115Pk Polo.
Ja geloof het wel, maar wil melden ivm VAG updates , dus dat dit dan overlegd word
Notitie werd meteen in hun systeem bij mijn bescheiden gezet en vroeg of ik de website even in wilde tikken, hij was wel benieuwd voor zijn eigen wagen ( Seat )
En begon zelf og even over Start Stop dat dit bagger was met een DSG bak , maar met een handbak geen irritatie opwekte .... vond wel een leuke opmerking van hem

En tsja van 3x knipperen naar 4x knipperen... de monteur weet dat het kan, maar met hun apparatuur krijgen ze geen goedkeuring vertelde men mij.
Maar goed moet die achteruitrijcamera nog inbouwen en dan moet deze ook nog aangemeld worden, dus denk dat ik dan maar eens een afspraak maak met Antera in Breda ...
En nu als de wind weer eens is verdwenen en de temperaturen weer zo zijn voor buiten werken, dan de Hilux LED lampen H7 is inbouwen en tevens de lak eens een goede beurt geven met de DAB 900

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet te snel oordelen Frank !
Heb zakelijk ook met ze te maken maar dan in Koog a/d Zaan dus dat ook eens ff afwachten hoe het daar gaat
En of het de volgende beurt van 60K ook weer zo gaat, dan kunnen we misschien weer een feestje vieren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is privé wagen ja
Maar dan gaan ik het verder niet hebben over me zakelijke kilometers.
Oké door herstelproces rug en ik dus op zaak in werkplaats momenteel werk is dit momenteel nul km
Maar anders draai ik ook een minimale 200Km op een dag en hoogseizoen loopt dat op een dag zo naar een 500+ toe

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wasmachineman Je moet gewoon langere dagen maken Frank, dan hoef je niet veel heen-en-weer te rijden en hou je tijd over. 😉

Wat het oliewisselinterval betreft: ik heb besloten om bij mijn Fabia na zo'n 20k km de olie te wisselen, je hoort iets te veel verhalen van turbolagers die kaduuk zijn, omdat ze bij koude motor en oudere (vuile) olie onvoldoende gesmeerd worden. Misschien niet nodig, maar als zo een turbowissel uit kan sparen heb ik het snel terug verdiend, en dan heb ik het niet eens over de ergernis als je ineens op het meest ongelukkige moment je auto niet kan gebruiken en moet wachten tot er een verse turbo in zit.

 

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, Cordoba zei:

@Wasmachineman Je moet gewoon langere dagen maken Frank, dan hoef je niet veel heen-en-weer te rijden en hou je tijd over.

Tijd over voor wie, @Cordoba??

1 uur terug, EdK zei:

Dit is privé wagen ja

Met jouw privé wagen rijdt je dus 30k km in 3 jaar. Of 2 jaar? Hoe jong is deze Faab ookalweer? 

Ik rijd 120 km per dag, 60 km een enkele reis dus. Jouw woon-werkverkeer is veel minder natuurlijk: de helft??

“Mijn” auto heeft echt een heerlijk leventje dus, snelweg en snelweg kilometers.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Woon / werk is een 30 a 35 Km per dag
En dan de Km's die ik in weekend rij
Periode gehad dat ik me neef hielp met verbouwing in kaatsheuvel en dan tikken de Km's er ook weer bij.
Dan wat ritten België / France / Wales
En ja is nu alweer 2 jaar oud

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, EdK zei:

...Dus EdK gaat Rosinfield achterna........................... hoe ouder hoe gekker......

Alleen menno kreeg het ruim over de 60 jaar heen en ik start er al onder !!! Maar goed in vele dingen een vroege leerling geweest......lol

Waar moet dat eindigen met die Ed.😁

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Cordoba zei:

Waar moet dat eindigen met die Ed.😁

Wel pas maar op !!
Je weet wat je nu nog te wachten staat !!

 

23 minuten geleden, Rosinfield zei:

En Ed's volgende auto wordt ook een GTI of iets dergelijks. Nu kan het nog en YOLO 😉

Wat weet jij meer dan wij ??    Skoda GTI ???

13 minuten geleden, Rosinfield zei:

In ieder geval niet met DSG 😉

Dat is een ding wat ik met 100% kan beamen !!
Al word de handbak een optie dan nog vinken we dan die optie aan !!

Maar goed straks in het E tijdperk zal de DSG ook vervangen worden  voor een frequentieregelaar😎

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het toch wel een beetje apart. Ik kocht een Yeti onder meer vanwege rugproblemen en hogere instap van de auto. En jij bent ook een lange vent met wat rugproblemen en je hebt een Fabia die je ook nog eens laat verlagen. Waarschijnlijk doet laag in- en uitstappen weinig met je rug?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe