Ga naar inhoud

Van een Fabia 1 naar een RR naar een Yeti en nu weer Fabia 3


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

On 27-11-2017 at 20:41, EdK said:

En jetje is binnen een week al bij een nieuwe eigenaar of res terecht gekomen...

Mogelijk dat ze al een klant hadden voor de Yeti, en dat ze daarom ook een goede prijs konden geven (blijft geen rente trekken in de showroom en geen poetser nodig)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kans is best mogelijk, maar hij was ook redelijk aangekleed naderhand.
En met VCDS was er zoveel aangezet dat hij tegen de elegance aanschurkte
En het was een 1,4TSI wat ook bij velen een pluspunt is tov de 1,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijk!! 

11 uur ago , EdK said:

En of de wagen zuiniger is gaan rijden zoals wel eens word gezegd durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen omdat dit van meerdere factoren afhangt.
Maar heen en terug dezelfde rijstijl aangehouden, en op heenweg had ik een verbruik van 1 op 17,1 en terug ( langere afstand in Km ) was mijn verbruik 1 op 18.
Dus op deze gegevens zou je zeggen dat hij zuiniger is geworden, maar ik heb bv niet in de gaten gehouden of ik heen meer wind tegen heb gehad !?

 

En als jouw auto is ingereden (paar duizend km) zal je een nog lager verbruik hebben toch? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Wasmachineman said:

En als jouw auto is ingereden (paar duizend km) zal je een nog lager verbruik hebben toch? 

Ik ga hier geen antwoord op geven, durf het je niet te zeggen, de tijd zal het weer uitmaken....

 

2 uur ago , MarcoO2 said:

Klinkt als een goeie keus Ed!

Dat idee heb ik er nu na de eerste ervaring ook over

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur ago , EdK said:

Tevens lijkt het er op dat hij ook nog eens in de verschillende snelheden op de snelweg een 100 a 200 toeren lager rijd dan voorheen.

Ik neem aan dat er geen versnellingsbak is gewisseld, en dat er ook geen andere bandenmaat onder is gegaan dus dit lijkt me eerlijk gezegd onmogelijk. Wat wel kan, is dat de toerenteller door de software wordt gemanipuleerd. De toerentellen van een Polo kan net een iets andere aansturing vragen dan die van de Fabia waardoor je dit verschil ervaart (en dan is dus niet alleen de motorregelingssoftware anders, maar ook die voor de klokkenwinkel),  de andere mogelijkheid is dat het tussen de oren van EdK zit. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur ago , EdK said:

Tevens lijkt het er op

 

12 minuten geleden, Cordoba said:

De toerentellen van een Polo kan net een iets andere aansturing vragen dan die van de Fabia waardoor je dit verschil ervaart (en dan is dus niet alleen de motorregelingssoftware anders, maar ook die voor de klokkenwinkel),  de andere mogelijkheid is dat het tussen de oren van EdK zit.

Heb het toch niet als een feit uitgesproken ?

En zo groot zijn mijn oren niet dus daar blijft niets tussen hangen...
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ligt er aan hoe je rijdt Menno. Als je vooral zo snel mogelijk vooruit wil, dan schakel je op het moment dat het beschikbare vermogen in de volgende versnelling hoger is bij die snelheid (en dus het toerental dat daar bij hoort). Ook bij zuinig rijden is het over het algemeen zo, dat je bij het toerental rijdt waar het meeste koppel beschikbaar is (ook al spreek je dan maar een beperkt deel van dat koppel aan), omdat dit bij de meeste motoren ook de meest efficiente toerentallen zijn.

Bij het trekken van een flinke aanhanger/caravan, moet je vaak behoorlijk in de toeren om voldoende trekkracht te behouden, alleen als ie getuned is kun je vaak juist wat eerder opschakelen. (en dus niet later)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

wel de eerste 2500Km zitten er alweer op.
En vandaag even naar Raalte toe en op terugweg even langs Bathmen.
Dus lekker op gemakje de A1 afgetuft en na Deventer richting Raalte gereden op de Navi daar ik het adres waar te zijn niet kon.
Op terugweg thuisadres ingevoerd en via adres Bathmen , maar de Amundsun berekende hem netjes maar volgens de navi reed ik alleen maar verkeerd en in de weilanden...
Tsja maar eens langs de kant gegaan en auto uitgezet en weer na 3 minuten aan, maar zelfde resultaat toen ik weer reed...
Dus volgende parkeerhaven in en de Amundsun aan/uit knop langdurig ingedrukt gehouden, bij het ingedrukt houden sloot hij radio af en na een 10 seconden ofzo starte hij weer op..en raar maar waar deed de Navi het gewoon weer zoals moet en hij wist ook nog de route die in Raalte was ingevoerd nog...
Dus ga er maar van uit dat het een tijdelijke bug is geweest.....

Tsja en het verbruik daar word ik steeds vrolijker van momenteel....
Al meerdere langere ritten 150+ met 1 op 20 gereden als totaal verbruik op de rit....
Wat me vandaag wel opviel was dat de Maxidot tot 20 aangeeft met één cijfer achter de nul, maar zodra de 20 is bereikt hij daar mee stopt en alleen nog in hele getallen aangeeft....1 op 20 , 1 op 21 etc etc...
Maar in het car menu op de Amundsun geeft hij het dan weer wel aan met één cijfer na de comma...  1 op 20,8

 

Tsja ik ben wel blij met deze weergave's in de Maxidot, laatste tijden in de Yeti zag ik vaker 1op 11,5 dan 1 op 13,5 of meer.....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 2 maanden later...

Afijn we zitten dan alweer haast op de 6000Km vanaf half november.
Gemiddelde is nu over die afstand 1 op 17,1 maar dit getal zal in de loop van de tijd nog wel wat stijgen want tijdens lange ritten heb ik toch steeds een gemiddelde van 1 op 20 á 21.
Maar met de koude dagen de laatste tijden en dan in het file gedruis tussen woon en werk haal ik maar vaak met moeite de 1 op 17.
Maar ondanks dat waardeer ik het 3 pittertje steeds meer welliswaar met zijn software update.
Gisteravond even naar Eindhoven geweest en een oud collega reed mee, en die was toen hij op terugweg achter het stuur zat positief verrast over het blok en zijn trekkracht en soeplessen.

Gister even weer wat dingen die al klaar lagen gemonteerd, had de spatlappen voor al voor de winter gemonteerd maar omdat achter eigenlijk de wielen verwijderd moesten worden lagen deze nog te wachten.
Maar was een mooi setje van Bahco tegengekomen met een klein rateltje en bitjes die erin paste , en kon nu de spatlappen achter monteren zonder de wielen te verwijderen.
Dus die zitten er nu ook op.
Dan zat er geen echte voetrust links naast de pendalen, dit was alleen bekleed met vloerbedekking en dat was het.
En met mijn werkschoenen en soms ook wat modderig zag ik de bui al hangen dan dit in korte tijd niet meer schoon en netjes wat te krijgen.
Dus bij superskoda de RS voetrust besteld, maar ja dan is het natuurlijk mooier om ook de gas/koppel en rempedalen in RS stijl uit te voeren dus ook die had ik meebesteld en dus gister gemonteerd.
Rem en koppeling is een makkie , maar gaspedaal was nog wel ff flink kracht zetten om deze erop te krijgen.
Uiteindelijk met dubro ingesmeerd en de rubber randen even verwarmd met de föhn en floep toen zat deze er ook op.
En bij het bestellen van de pendalen kwam ik ook de Logo's tegen die Menno ookonlangs heeft aangeschaft en toen nog niet in mijn kleur er waren.
Maar nu dus wel en dus ook maar meteen besteld. Maar die dacht ik gister ook te doen maar gauw mee gestopt daar het toch nog te koud was en de oude logo's er niet zo makkelijk vanaf wilden komen.
Dus even wachten tot de temperatuur boven de 17 graden komt voor meerdere dagen en de zon er ook weer eens meer bij is....
Maar goed wat we nog moeten doen is de lade's onder de voorstoelen monteren, de logo's, achterzitgedeelte de twee leeslampjes verwijderen en oem versies in LED monteren, en dan nog de achteruitrij camera monteren en bekabeling naar voren brengen en aansluiten.

En danme eens verder gaan verdiepen in VCDS mbt de Fabia 3
Want dit is toch wel even iets anders geworden dan met de Yeti en de keuze's zijn legio.
Maar velen dingen zijn nu anders dan bij de Yeti en bij twijfel dan verander ik op dit moment niet...
Ik heb in eerste maand de needle sweep wel gevonden en aangepast, maar het menu mbt 4 keer knipperen heb ik niet kunnen vinden maar wel veel andere dingen mbt de knipperlichten.
Dus dat moeten we eerst even uitzoeken voor we er aan beginnen.

En in het uiterste geval anders maar naar Breda rijden naar @Antera , maar dan wil ik eerst weten wat er allemaal kan zodat ik dan een lijstje met wensen kan maken die hij dan in één keer kan aanpassen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er ook nog steeds uiterst tevreden over; ja en je was gewaarschuwd wat betreft de hardnekkigheid van de logo's ;)
Je hebt het er maar druk mee. Ik vind het prima zo. Knipperen doe ik al sinds jaar en dag 2 x, handmatig. Is een automatisme geworden.
Ben het meest blij met de tuning van motor en DSG en het aangepaste onderstel. Daarmee een totaal andere auto geworden, in positieve zin. 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur ago , Rosinfield said:

betreft de hardnekkigheid van de logo's

Wel ik heb ze op de Yeti ook al eens vervangen, van oude naar huidige Logo
En ook daar ging het niet één twee drie, maar door de huidige lagere temperaturen gaat het nu gewoon nog wat moeilijker en daar ik geen verwarmde ruimte's heb waar ik de Fabia kan stallen heb ik het vervangen afgeblazen. Simpelweg dat ik geen schade's aan plaatwerk of lak wil hebben.
Klusje op zich is peanuts maar moet ff warmer weer worden en dan moet ik ook net ff vrij hebben....8-)

2 uur ago , Rosinfield said:

Je hebt het er maar druk mee.

Nou was dat maar zo..., ik heb het drukker bij me werkgever en hierdoor komt dit op de tweede plaats terecht momenteel....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Zo de soep was op , pfffff was een flinke pan vol hoor..

Dus tijd om tijdens het uitbuiken de ergenis op te lossen van me mobiel in dat bakkie dat word meegeleverd bij de Fab3
Tsja en dan kom je voor de betere oplossingen toch telkens weer bij Brodit uit.
En laten ze ook voor de Fab 3 een mooie beugel hebben en ook nog voor me Samsung J3 dus tsja dan is het een kwestie van verder niet meer zoeken.
Je weet de pasvorm en kwaliteit van Brodit dat die altijd goed is.

https://www.broditnederland.nl/contents/nl/p47781_Brodit_Proclip_855076_Skoda_Fabia_2015_-_(855076).html
en
https://www.broditnederland.nl/contents/nl/p47845_Brodit_511713_Pasieve_houder_511713_Samsung_Galaxy_A5.html

en dan heb je wat.... laatste link is natuurlijk afhankelijk van je mobiel die je hebt.
Word netjes geleverd met de schroefjes en twee alcoholdoekjes zodat je kunt ontvetten en de plakkertjes goed hechten.

Zo en nu gaan we de soeppan nog even schoonmaken..?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de buren heeft Rudy (woont in Dordrecht) al een poosje een Brodit te koop staan uit zijn Fabia III, maar is volgens mij voor een ander type telefoon, dus dan zou je nog maar de helft hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja @Cordoba ik heb een dualsim smartfheun en die hangt al in de bovengenoemde links
Maw een tweede set er nog bij voor als deze stuk gaat vind ik ook weer een beetje teveel van het goede..
Nadeel van Brodit is dat het zolang heel blijft, zelfs in bedrijfwagens ook, daar er één voor de TT inzitten en niet stuk te krijgen....?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe