Rosinfield

Weer een Fabia

96 berichten in dit onderwerp

Ja wel ss. Ga ik laten deactiveren. En ik heb toch de zwarte kunststof achterbumper strip gekregen. Staat wel goed eigenlijk

Nou, als je gewend bent aan een geoptimaliseerde dsg, word je wel meteen weer duidelijk waarom dat een must is. Tijdens het opschakelen telkens bij (te weinig) toeren een neiging tot brommen/resoneren. Dacht even dan maar tot die tijd in S rijden, maar dan wordt er weer langer doorgetrokken dan ik in het algemeen prettig vind.

6 minuten geleden, Rosinfield said:

Ja wel ss. Ga ik laten deactiveren

Ik hoop dat dit gaat met VCDS !!?
Heb al op ander forum gelezen dat dit niet zomaar gaat.
Maar indien dit zo is en het bevalt me ook niet straks dan ga ik een collega even hierover aanspreken.
Die heeft / had ook SS op zijn bedrijfswagen, en doordat die nogal goed is met elektronica heeft hij een printje gemaakt die er voor zorgt
dat op moment dat je je contact aanzet er een puls naar de SS knop wror gegeven zodat deze dan uitschakelt.
Dus dat is nog altijd de tweede optie.
Maar ja met een handbak en voor een verkeerslicht staande met rood licht staat mijn wagen toch altijd in zijn 1e versnelling en de koppeling ingeduwd.
En dan blijft de motor gewoon draaien......:D

Nog een reden om geen DSG te willen  8-)

Ja dan is het minder vervelend. Heb de vraag al aan RaceEend gesteld. Echt uitschakelen kan dacht ik idd niet, maar wel de zaak omdraaien. Zodat het standaard uit staat en je het moet inschakelen als je het wil

18 minuten geleden, Rosinfield said:

Heb de vraag al aan RaceEend gesteld

mmm oké, niet meer aan antera vragen ??

Ik moet daar toch binnenkort heen en  heb begrepen dat ze het daar kunnen doen

Race eend is JD ?

Ja die werkt daar. 

Overigens zit er wel een knop in om het uit te schakelen. Maar dat moet je dus wel elke keer doen na uitgeschakeld contact

Het kan uit Menno. Gewoon de parameter die de minimale spanning aangeeft op iets meer dan 12v zetten. Klaar. Werkt prima. Ronald kan dat ook, by the way.

1 person vindt dit leuk

Wordt meteen geregeld

1 person vindt dit leuk

Nou, als je gewend bent aan een geoptimaliseerde dsg, word je wel meteen weer duidelijk waarom dat een must is. Tijdens het opschakelen telkens bij (te weinig) toeren een neiging tot brommen/resoneren en vertraging. Dacht even dan maar tot die tijd in S rijden, maar dan wordt er weer langer doorgetrokken dan ik in het algemeen prettig vind.

Ik merk nu hoe gewend ik inmiddels was aan die veel betere wegligging, aangepaste dsg en vooral het extra koppel. Nu mis ik die dingen direct. Al valt de standaard dsg software duidelijk het meest tegen.

Wegligging is wel een stuk beter dan die van de F2 (standaard). Toch is het mij te wiebelig en zwabberig. Duidelijk wel comfortabeler dan wat ik gewend was. Maar dat kan wat mij betreft best een stuk minder ten gunste van de driveability

Brommen, resoneren en vertraging bij opschakelen lijkt me niet goed, daar moet inderdaad wat aan gedaan worden.
Is het trouwens nog steeds zo dat ook deze bak weer eerst ingeleerd moet worden? Heeft het misschien wel mee te maken.

Ja en wellicht ook met het andere motortje. 

Ook bij weer vaart maken na vertraging, bv wanneer je een rotonde verlaat, merk ik enige vertraging die ik herken van de vorige keren met een niet aangepaste bak. Net of er heel even moet worden nagedacht. Na aanpassing gaat dat oppikken heel vloeiend

Resoneren trouwens nog net niet maar brommen duidelijk wel bij te laag in toeren blijven tijdens opschakelen

Tsja en dat is dan het voordeel van de handbak, IK bepaal wanneer ik op of terug schakel en niemand anders.....

Ja alleen met slechts één ipv twee extremiteiten ;). Dat werkt alleen stukken beter wanneer het toerental waarbij wordt overgeschakeld iets hoger ligt

ja, maar dat toerental kan je dan zelf kiezen

Edited by CaseyBasey

nou ja bij "normaal"  rijden. Hij zit nu echt praktisch vanuit 2 razendsnel op 70 in 7. Bij aanpassing ligt het dan net iets hoger bij dezelfde input

O, maar ik had het nog over handmatig schakelen. Dat kan je toch doen op de momenten die jou het beste uitkomen?

O ja. Doe ik eigenlijk nooit. Met dag zelf kun je natuurlijk tot op zekere hoogte bepalen wanneer er wordt op- en terug geschakeld. Maar dan moet je wel het gas flink intrappen. Niet iets watje doorgaans doet

Edited by Rosinfield

Kleur is niet mijn smaak, maar het past wel bij de Fab III, ook met die velgen, ziet er strak uit!

Zou best kunnen dat mijn volgende auto ook DSG heeft. Ik vind schakelen wel leuk, maar met 6 versnellingen wordt het al meer werk. Belangrijker: ik erger me eigenlijk dood in de rol van bijrijder..... Het grote voordeel van DSG lijkt me dat het schakelgedrag daarvan eenvoudiger te optimaliseren is dan dat van je partner. Maar wat voor bedrag moet je ongeveer aan denken voor die DSG-optimalisatie? 

1 person vindt dit leuk

Reken maar op iets ergens rond €350. 

Maar wanneer je meteen de motor laat doen, krijg je vaak korting. 

1 person vindt dit leuk