Ga naar inhoud

Achteruitrijverlichting


R19
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi, 

Heb een probleempje waar ik niet zo uitkom.

Voor de komende apk constateren ze dat de achteruitrijverlichting het niet doet!

Nu heb ik beide lampjes bekeken maar deze waren nog heel en alle 10A zekeringen, aan de zijkant dashboard, gecheckt maar probleem dient zich nog steeds voor.

Wie heeft een mogelijke oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, R19 said:

beide lampjes bekeken

Bekeken of doorgemeten ?
Zekeringen ook gemeten met universeelmeter ?

 

Vermoed dat je in de fabia 1 combi rijdt
In topic " download " staan heel wat elektrische en mechanische schema's voor dit type.
Maar ook op de lamphouder via massa gemeten of er wel / geen spanning op lamphouder komt ?
Zo ja dan kan het een slecht massapunt zijn.

@Cordoba hier rijd ook  nog een Fabia 1 en kent zijn wagen van haver tot gort zo onderhand.
Zou goed kunnen zijn dat hij weet wat er aan de hand is..
Hij krijgt nu al een melding binnen als hij inlogt op forum dat hij hier nodig is, dus het is een kwestie van geduld op reactie van hem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je meten of er spanning op de fitting komt? Omdat beide lampjes het niet doen, denk ik aan een kapotte schakelaar, en wel de schakelaar op de versnellingsbak voor de achteruitrijlampen. Gezien de specs van je auto vermoed ik dat het om een 1.4 16V gaat met 75 pk, dat kan motorcode AUA, BBY of BKY zijn, en het kan zijn dat er nog 1 of 2 motorcodes zijn met deze specificatie.

Ik weet helaas niet waar deze schakelaar precies zit, dus kan je ook niet helpen met aanwijzingen om te vervangen. (bij sommige modellen is het een klusje van niks, bij andere versnellingsbakken moet er behoorlijk wat gedemonteerd worden om er bij te komen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Inmiddels probleem gevonden, de stekker bij de versnellingsbak zat los.

Toevallig dat ik het vond omdat ik hem vandaag op een brug kon zetten.

Dank voor het meedenken.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe