Ga naar inhoud

NFC kan nuttig zijn ook in de wagen


Snelle
 Delen

Aanbevolen berichten

Lijkt wel iets dat men makkelijk in de wagen kan toepassen en op andere plaatsen.

Heeft hier iemand ervaring mee.

 

https://www.123nfc.nl/wat-nfc/toepassingen-van-nfc/

NFC TAGwriter van NXP kan contactpersonen, links, geolokatie, Bluetooth Handover, SMS, e-mail, tekst berichten etc. opslaan op iedere NFC geschikt label.
Of op posters, visitekaartjes, horloges etc. welke NFC-geschikt zijn.
Naast gegevens opslaan kan TagWriter deze ook weer uitlezen en tonen, en de optie om apps te starten op basis van deze inhoud.

LET OP: Het installeren van TAGwriter op een niet NFC-geschikte telefoon is mogelijk, maar dan kan je niet direct de labels programmeren.
Echter, u kunt dan NFC gegevenssets voorbereiden op een toestel met een groter scherm en vervolgens delen met een NFC-geschikte telefoon om deze dan te programmeren.
Daarnaast kan je zien wat de mogelijkheden van TagWriter zijn, zonder een NFC-geschikte telefoon te hebben.
Neem contact met ons op via nfcapp.support@nxp.com indien je problemen ondervindt. 
Wij zullen ons best doen om nieuwe functies toe te voegen, en we werken er hard aan om een zo compleet mogelijke app af te leveren die voorloopt op andere vergelijkbare toepassingen in de markt.
Voor gedetailleerde functiebeschrijvingen zie: http://inspire.nxp.com/tagwriter/tag-writer-user-manual.pdf
Belangrijkste kenmerken:
- Uitgebreide ondersteuning voor NXP NTAG 21x labels - UID mirroring, Counter mirroring en wachtwoord functie
- WiFi koppelen voor toestellen die deze functie ondersteunen
- Bluetooth-koppeling voor alle NFC geschikte Android-versies
- Toepassing starten met optioneel data overdracht
- Maak eenvoudig labels van uw contacten en bladwijzers
- Maak nieuwe label inhoud met de meegeleverde NFC editor
- Zet QR Codes om in NFC gegevensset
- Toon de inhoud van een label
- Exporteren, importeren en delen van NFC gegevenssets
- Geschiedenis van bekeken en beschreven labels
- Tap to Launch, om automatisch apps te starten bij het scannen van een label
- Back-up van een label voordat je het gaat overschrijven
- Label inhoud wissen
- Labels schrijfbeveiligen
- Programmeer meerdere labels direct achter alkaar, al dan niet door gebruik te maken van een bestand in CSV-formaat
  puntkomma gescheiden: https://inspire.nxp.com/tagwriter/TagWriter_MassEncoding_template.csv
  komma gescheiden: https://inspire.nxp.com/tagwriter/TagWriter_MassEncoding_template_eng.csv
- Automatisch verhogen van tellerstanden bij het schrijven van NFC gegevenssets

NFC TAGwriter van NXP maakt het ook mogelijk om automatisch apps te starten met gegevens uit NFC-labels en NFC-geschikte elektronica.
De volgende NFC gegevenssets worden ondersteund om applicaties te starten:
- Contactpersonen (vCard) naar het adresboek (Contacten) importeren
- Bladwijzers (URL) om een webadres openen
- Platte tekst om eenvoudige boodschappen direct op het scherm te tonen
- SMS (SMS URI) om een nieuwe SMS aan te maken
- E-mail (Mail URI) om een nieuw e-mailbericht te maken
- Telefoonnummer (TEL URI) om een oproep te starten
- Bluetooth koppelen met voorgeprogrammeerde apparaten
- WiFi verbinding maken
- Geo locatie om een bestemming weer te geven
- Bestandslokatie om direct een lokaal opgeslagen bestand te openen, inclusief bestand selectie menu
- URI om elke vorm van een link te maken, ook die niet rechtstreeks door de NXP TAGwriter worden ondersteund

TAGwriter ondersteunt een reeks van configuratie mogelijkheden om deze naar eigen behoefte aan te passen.

De applicatie biedt volledige ondersteuning voor de NFC Forum Tag Types 1, 2, 3 en 4. Dit omvat een hele reeks NFC contactloze IC-producten van NXP en derden, zoals MIFARE Ultralight, MIFARE Classic, MIFARE DESFire, NTAG 21x, NTAG I2C, ICODE SLI etc. TagWriter ondersteunt alle NDEF voor-geformatteerde labels voor alle NDEF bewerkingen. Het NDEF formatteren is beperkt tot NXP labels.
 

aangepast door Snelle
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessante mogelijkheden, maar vraag me af of ook de risico's niet over het hoofd worden gezien (of onderschat). Onschuldige toepassingen zoals blue tooth activeren in de auto en wifi uitschakelen (als je tenminste nog geen auto met wifi hebt) zijn relatief onschuldig, als je telefoon tenminste niet door derden uitgelezen kan worden om data te kapen (om bijv. je bankrekening te plunderen). Op het moment dat je sloten via NFC gaat sturen, of zaken waar geld mee gemoeid kan zijn wordt het riskanter, zolang het alleen gemak/comfort functies zijn is het vooral leuk/handig.

Ik heb er dus duidelijk geen ervaring mee, maar wel interessant om te zien wat er mogelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nfc uitgeschakeld staan toen ik er middels rare piepjes achter kwam dat mijn telefoon druk aan het communiceren was met mijn bankpas... 

Contactloos betalen met m'n mobiel klinkt leuk, maar gebruik ik toch niet. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat op de kaart geen symbool dat er nfc beschikbaar is? Zie geen symbool op mijn kaarten staan.

Hier kan men er wat meer over lezen.

https://motherboard.vice.com/nl/article/hoe-makkelijk-is-je-nieuwe-nfc-bankpas-te-kraken

Ik gebruik deze voor mijn kaarten.

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben 1 van die "jeugd" mensen waar mijn oma e  opa alrijd over praten en ik heb gewoon een hekel aan die dingen. Vertrouw er niets van. 

Het is allemaal te gek voor woorden wat er tegenwoordig allemaal kan gedaan worden met de telefoon. Als je het ding kwijt raakt word je bankrekening ook al geplunderd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe