Sign in to follow this  
EdK

Yeti ouderdoms kwalen

Recommended Posts

Het lastige bij bochten die je niet kent is dat je vaak niet goed ziet hoe de bocht loopt en eindigt. Voorzichtig aan dan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 24 juli 2017 at 08:31, CaseyBasey said:

Het lastige bij bochten die je niet kent is dat je vaak niet goed ziet hoe de bocht loopt en eindigt. 

Maar als je op je navi rijdt, dan zie je de bocht vanzelf aankomen en ook hoe scherp of slap de bocht is. 

En in je eigen vertrouwde omgeving heb je geen navi nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou Frank... je navi geeft wel een indicatie, maar niet meer dan dat. Ik ken genoeg op- en afritten bij knooppunten waar nog nét ff een knijpend draaitje inzit. Die zie je niet op je navi. En als je dan dus inderdaad op de limiet rijdt, is dat het verschil tussen de bocht wel of niet uitkomen. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 uur ago , MarcoO2 said:

Nou Frank... je navi geeft wel een indicatie, maar niet meer dan dat. Ik ken genoeg op- en afritten bij knooppunten waar nog nét ff een knijpend draaitje inzit. Die zie je niet op je navi. En als je dan dus inderdaad op de limiet rijdt, is dat het verschil tussen de bocht wel of niet uitkomen. 

Behalve dat, als er in de bocht in één keer een knik naar beneden zit, dan verlies je dus ook druk op de wielen en ga je er ook af, zelfs als de navi perfect het verloop van de bocht op de kaart weergeeft. Ook een vervelend hobbeltje in zo'n bocht kan een vergelijkbaar effect geven.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar ja linksom of rechtsom ..uiteindelijk kom je die bocht door........

Share this post


Link to post
Share on other sites

22 juli gingen de 2 nieuwe banden er op>
Staat ik net even naar buiten te kijken naar de Yeti, zie ik dat hij een lekke achterband heeft...
Ik nog zullen ze em leeg hebben laten lopen.....?

Wel toen ik naast de lekke band stond was dat niet het geval, een flinke schroef in het loopvlak...
Even vlug met compressor van VAG opgepompt en nu ff kijken hoe snel het leeglopen gaat.?
Morgen dus weer ff naar de bandenleverancier om te kijken of ze deze kunnen plakken offf datttt er een nnnee nieuwe op moet....

Affijn flink balen, zat ik nu echt niet op te wachten

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het loopvlak kan normaal gerepareerd worden met een parapluutje, en zeker als je binnenkort gaat kijken om 'm in te ruilen en ook nog een stel winterbanden hebt liggen, zou ik er niet weer een nieuwe band op leggen (ik neem aan dat ie nog zo vers is, dat één nieuwe band hier prima kan).

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 nieuwe band zou zonder meer kunnen. mbt profieldiepte's
Maar goed dat is echt wel de laatste keuze en gaat alleen gebeuren als het echt niet anders kan.
Vermoed dat het gister ergens in Berkel is gebeurt, want toen ik op parkeerdek reed met raam open hoorde ik wel tijdens rijden steeds tik tik tik
Had op dat moment zoiets van zit een steentje in profiel !
Bij ingeparkeerd te zijn had ik ff moeten kijken maar uiteindelijk niet gedaan omdat je niet echt ruimte in de parkeervakken had.
En tsja daarstraks dat je het uiteindelijk ziet..

Balen maar beter zo dan midden op een snelweg..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo de band is weer met lucht en houd die ook weer binnen.
Gister had ik hem opgepompt met de compressor die bij yeti was meegeleverd die 2,5 Bar zou moeten halen maar echt niet verder dan 2,1 kwam.
En vanmorgen stond hij nog met minimaal lucht weer bijna op de velg.
Dus met boel herrie de band weer van lucht voorzien en meteen naar de banden specialist gereden, die het verlossende woord sprak dat hij geplakt kon worden.
Ikzelf had vermoeden dat er een houtfret in zat maar dit bleek uiteindelijk een snelboorparker van dakdekkers  te zijn.
De bandenspecialist zei nog dat het hem verbaasde dat het rubber ringentje er niet voor had gezorgd dat de lucht niet ontsnapte.
Maar bleek achteraf er net niet voldoende in te zitten die parker.

Maar goed in 20 min was de band weer gerepareerd en de kosten kwamen op 19,50 eurie...
Dus dit viel me weer 100% mee, en de band kan weer mee tot hij eraf moet ter vervanging.

Edited by EdK
typo
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 uur ago , EdK said:

Maar goed in 20 min was de band weer gerepareerd en de kosten kwamen op 19,50 eurie...
Dus dit viel me weer 100% mee, en de band kan weer mee tot hij eraf moet ter vervanging.

Fijn Ed!

6 uur ago , EdK said:

Ikzelf had vermoeden dat er een houtfret inzat maar dit bleek uiteindelijk een snelboorparker van dakdekkers  te zijn.

Aha. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 uur ago , EdK said:

De bandenspecialist zei nog dat het hem verbaasde dat het rubber ringentje er niet voor had gezorgd dat de lucht niet ontsnapte. Maar bleek achteraf er net niet voldoende in te zitten die parker.

Even aangedraaid dus? ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 uur ago , MarcoO2 said:

Even aangedraaid dus? ;)

ja voor 19,50 ...... maar niet verder vertellen hoor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat was vroeger zo Skoody, heden ten dagen moet alles zo goedkoop mogelijk dus tsja die kwaliteitssnelboorparkers bennen gewoon te duur.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this