Ga naar inhoud

Yeti ouderdoms kwalen


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

On 24 juli 2017 at 08:31, CaseyBasey said:

Het lastige bij bochten die je niet kent is dat je vaak niet goed ziet hoe de bocht loopt en eindigt. 

Maar als je op je navi rijdt, dan zie je de bocht vanzelf aankomen en ook hoe scherp of slap de bocht is. 

En in je eigen vertrouwde omgeving heb je geen navi nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Frank... je navi geeft wel een indicatie, maar niet meer dan dat. Ik ken genoeg op- en afritten bij knooppunten waar nog nét ff een knijpend draaitje inzit. Die zie je niet op je navi. En als je dan dus inderdaad op de limiet rijdt, is dat het verschil tussen de bocht wel of niet uitkomen. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur ago , MarcoO2 said:

Nou Frank... je navi geeft wel een indicatie, maar niet meer dan dat. Ik ken genoeg op- en afritten bij knooppunten waar nog nét ff een knijpend draaitje inzit. Die zie je niet op je navi. En als je dan dus inderdaad op de limiet rijdt, is dat het verschil tussen de bocht wel of niet uitkomen. 

Behalve dat, als er in de bocht in één keer een knik naar beneden zit, dan verlies je dus ook druk op de wielen en ga je er ook af, zelfs als de navi perfect het verloop van de bocht op de kaart weergeeft. Ook een vervelend hobbeltje in zo'n bocht kan een vergelijkbaar effect geven.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

22 juli gingen de 2 nieuwe banden er op>
Staat ik net even naar buiten te kijken naar de Yeti, zie ik dat hij een lekke achterband heeft...
Ik nog zullen ze em leeg hebben laten lopen.....?

Wel toen ik naast de lekke band stond was dat niet het geval, een flinke schroef in het loopvlak...
Even vlug met compressor van VAG opgepompt en nu ff kijken hoe snel het leeglopen gaat.?
Morgen dus weer ff naar de bandenleverancier om te kijken of ze deze kunnen plakken offf datttt er een nnnee nieuwe op moet....

Affijn flink balen, zat ik nu echt niet op te wachten

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het loopvlak kan normaal gerepareerd worden met een parapluutje, en zeker als je binnenkort gaat kijken om 'm in te ruilen en ook nog een stel winterbanden hebt liggen, zou ik er niet weer een nieuwe band op leggen (ik neem aan dat ie nog zo vers is, dat één nieuwe band hier prima kan).

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 nieuwe band zou zonder meer kunnen. mbt profieldiepte's
Maar goed dat is echt wel de laatste keuze en gaat alleen gebeuren als het echt niet anders kan.
Vermoed dat het gister ergens in Berkel is gebeurt, want toen ik op parkeerdek reed met raam open hoorde ik wel tijdens rijden steeds tik tik tik
Had op dat moment zoiets van zit een steentje in profiel !
Bij ingeparkeerd te zijn had ik ff moeten kijken maar uiteindelijk niet gedaan omdat je niet echt ruimte in de parkeervakken had.
En tsja daarstraks dat je het uiteindelijk ziet..

Balen maar beter zo dan midden op een snelweg..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo de band is weer met lucht en houd die ook weer binnen.
Gister had ik hem opgepompt met de compressor die bij yeti was meegeleverd die 2,5 Bar zou moeten halen maar echt niet verder dan 2,1 kwam.
En vanmorgen stond hij nog met minimaal lucht weer bijna op de velg.
Dus met boel herrie de band weer van lucht voorzien en meteen naar de banden specialist gereden, die het verlossende woord sprak dat hij geplakt kon worden.
Ikzelf had vermoeden dat er een houtfret in zat maar dit bleek uiteindelijk een snelboorparker van dakdekkers  te zijn.
De bandenspecialist zei nog dat het hem verbaasde dat het rubber ringentje er niet voor had gezorgd dat de lucht niet ontsnapte.
Maar bleek achteraf er net niet voldoende in te zitten die parker.

Maar goed in 20 min was de band weer gerepareerd en de kosten kwamen op 19,50 eurie...
Dus dit viel me weer 100% mee, en de band kan weer mee tot hij eraf moet ter vervanging.

aangepast door EdK
typo
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur ago , EdK said:

Maar goed in 20 min was de band weer gerepareerd en de kosten kwamen op 19,50 eurie...
Dus dit viel me weer 100% mee, en de band kan weer mee tot hij eraf moet ter vervanging.

Fijn Ed!

6 uur ago , EdK said:

Ikzelf had vermoeden dat er een houtfret inzat maar dit bleek uiteindelijk een snelboorparker van dakdekkers  te zijn.

Aha. :)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur ago , EdK said:

De bandenspecialist zei nog dat het hem verbaasde dat het rubber ringentje er niet voor had gezorgd dat de lucht niet ontsnapte. Maar bleek achteraf er net niet voldoende in te zitten die parker.

Even aangedraaid dus? ;)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe