Ga naar inhoud

Yeti ouderdoms kwalen


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

4 uur ago , Cordoba said:

Onderzoeken van deze eeuw hebben in elk geval in NL nog nooit verschil in kwaliteit van de brandstof aan kunnen tonen tussen goedkope en dure tankstations/merken.

Beschik jij over (links naar) die onderzoeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MarcoO2 Helaas niet, ik heb ze in het verleden wel met veel belangstelling gelezen. Uitkomst was meestal, dat áls er verschil te meten was, dat dit vaak te wijten was aan de kwaliteit van de opslagtanks, en eigenlijk nooit aan het brandstofmerk, of de brandstofprijs. Conclusie was dan ook vaak, dat premium brandstofmerken zich vooral onderscheiden in de prijs (en de voorzieningen op het tankstation).

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur ago , hobbel de bobbel said:

Het is onvoorstelbaar, maar het gebeurt, afval lozen in ondergrondse brandstoftanks.

Tsja als ik hoge nood heb en die vulpijp staat open dan...........

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Urine is wat anders als chloor.

Je doet dan zoiets jezelf aan, niks mis mee, maar het wordt anders als je het zonder het te weten in je brandstoftank wordt bijgemengd.

Mijn vervangen brandstoffilter heb ik bewaard in een  luchtdicht afgesloten tupperwarebox en je wilt niet weten, wat daar voor een gore ( geen Benzine) graflucht vanaf komt.

Sorry voor de omschrijving, maar het is mijn eerste en tweede geurindruk en ik vertrouw op mijn zintuigen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Busje heb geprobeerd hem te repareren , maar helaas.
Dus naar de vuilstort gereden om hem na een milieu onvriendelijke rit me lampje milieuvriendelijk in te leveren zodat deze milieuvriendelijk word ontmanteld .......

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur ago , Busje said:

EdK, wat heb je met dat kapotte lampje gedaan ?. Had je wellicht aan Marco O2 kunnen verkopen voor in de doka, daar zijn die nog prima voor. Of ben ik nu wat te ouderwets.:D:D

Volgens mij gebruikt Marco speciale digitale dokalampjes.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
On ‎19‎-‎3‎-‎2017 at 11:25, EdK said:

Tsja maar daar zijn natuurlijk filters voor...... en ik ben ze op mijn rekening van de dealer ook nog niet tegengekomen...

Er is toch gewoon een onderhoudsprotocol wat gevolgd dient te worden?  En daar staat dat brandstoffilter ook in. Uit mijn blote hoofd weet ik dat bij mijn faab hij minimaal 1x is vervangen.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Nee voorbanden waren al een denk  2 jaar terug vervangen toen ik over balkje reed en paar dagen erna er achter kwam dat er een uitstulping op de wang van de band zat.
Toen heb ik al een set nieuwe banden voor er op laten zetten van Vredestein.
En tsja nu waren deze aan de beurt en ondanks het mooie profiel was ik toch wel geschrokken van de haarscheurtjes in de wang van de Dunlops.
Vooral toen ze ze gingen vervangen, dan blijken die scheurtjes best diep te gaan.
Dus tsja ondanks het profiel dat eigenlijk nog goed was , was het niet meer verantwoord om met die banden door te rijden..
Ik heb jaren terug met de RR in Noorwegen toen een klapband gehad om andere redenen welliswaar en met een gangetje van 50Km/pu
Maar dit wil ik zeker niet meer meemaken in toekomst en zeker niet met hogere snelheden...

 

En nee ik rij geen 4 seizoens banden.
Denk er wel sterk over na om dit bij de Fabia te gaan doen, en dan ook van merk Vredestein.

aangepast door EdK
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een opmerking Ed: 2 nieuwe banden moet je altijd op de achteras leggen. Bij de beste banden op de vooras is het gevaar, dat je in een onbeheersbare achterwielslip komt, bij mindere banden op de aangedreven vooras, kun je allereerst al beperkt snelheid maken in geval van gladheid (aquaplaning, sneeuw, hagel enz), en kun je in principe hooguit rechtdoor schuiven (onderstuur), maar is de kans klein dat je zijdelings tegen een boom aanschuift of iets dergelijks. Er zijn ook wel filmpjes en uitleg over te vinden op het web. Het verhaal van de beste banden op de aangedreven vooras, is dus een achterhaald idee, als ik het goed heb heeft het instituut verkeersveiligheid (SWOV) hier ook onderzoek naar gedaan.

 

aangepast door Cordoba
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij oud nieuws hoor @Cordoba de nieuwe banden zitten ook gewoon op de achteras....
Zelfs de bandenboer heeft me daarop geattendeerd heden ochtend...
Maar ja deze lokale bandenleverancier is er één van het kaliber die weet waar hij mee bezig is.......en ook zijn personeel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste set vredesteins die er werden opgezet zijn toendertijd op de achteras gezet.
Na een winterband wisseling heb ik ze naar voren gezet en de nu vervangen dunlops naar achter gezet.
Vredesteins waren toen al wat profiel kwijt en door mijn motor tijd ben ik een aardige bochtenfreak.
Met de Yeti rij ik vaak snellere wagens in bochten er gewoon uit.... en het door jouw benoemde en mij bekende punt heb ik nooit last van gehad.
Maar ben er van overtuigd dat veel autorijders alleen maar rechtdoor hard kunnen rijden maar zodra er een bochtje aankomt kunnen ze alleen maar stapvoets rijden.
En dit zie ik zelfs gebeuren met gasten die snelle sportwagens rijden..... rechtuit kunnen ze hard maar ze zijn hun wagen nog niet waard in een bocht.

Door mijn motorfiets tijd heb ik geleerd een bocht in te kijken en het punt waar je in bocht naar kijkt daar stuur je automatisch naar toe, en deze truuk gaat ook op in de auto !
In iedergeval met mijn gereden wagens (  P206 / Fab1 / RR  en Yeti )

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur ago , Rosinfield said:

Benieuwd hoe dat met de F III is

De tijd zal het uitmaken...
Maar er zijn vele bochten op snelwegen en afritten die je verantwoord harder kunt nemen dan mensen durven.
Neem de bocht op A7 vanuit Zaandam komende en voor Afslag 5 ( zuid oost beemster ) daar mag je 120Km
Je kunt hem makkelijk zonder al de spullen rondvliegend in de auto te hebben met 140
Vele mensen rijden daar max 100 op alle banen en remmen dan ook nog af.........
Die afslag 5 ook zelf, ga ik met yetje met 80Km doorheen, met de motorfiets is me record 105Km.. maar moet ik er wel bij zeggen dat ik dan de gehele weg breedte gebruikte.

Daartegen de oude bocht vanaf de A1 naar de A6, daar mocht je maar 50, en dat was ook maar een wijze snleheid want ging je daar harder dan stond je opeens 180 graden gedraaid, indien je al niet in de vangrail hing.

Maar ik ben er een voorstander van dat in de rijlessen voor auto men ook leert rijden in bochten nemen.
Tijdens mijn motorrijlessen die ik heb genomen ( hoefde die tijd nog niet ) werd dit je nog aangeleerd hoe de bocht te nemen , dus het aansnijden van de bocht en het inkijken van de bocht en het gas bijgeven in de bocht en zeker niet remmen in de bocht.

Deze handelingen die je toen leerde die komen mij in de auto  ook van pas.
Is precies zelfde met remmen.
Het grootste gros van de bestuurders remt blokkerend of gebruikt maar 40% of zoiets van de remkracht in panieksituaties en gaat puur af op het ABS systeem.
Maar als jij goed tegen blokkeren aan kunt remmen dan sta je eerder stil dan als je remt met het ABS systeem werkend en dat die het eigenlijk regelt omdat jij blokkerend remt op dat moment.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij hard door bochten die ik goed ken, en dan denk ik "Wat rijdt de rest sloom".  Door bochten die ik minder goed ken rij ik rustiger, en dan denk ik "Wat een maniak om zo z'n leven op het spel te zetten".  Is de ervaring die een bestuurder heeft met een specifieke bocht niet gewoon belangrijker dan de auto?

A2 vanuit Utrecht naar A10 richting Zuidas is max 70, maar die kan - niet te koud, en al helemaal geen neerslag - met 120. Er zit een brugdekje in waardoor je - op en af - 2 keer even extra scherp moet sturen om te compenseren voor dat je daar even wat minder grip hebt op het wegdek. Bij gebrek aan Flitsmeister-app is die 120 overigens geen standaardprocedure. Maar het kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Skoody Boo said:

Is de ervaring die een bestuurder heeft met een specifieke bocht niet gewoon belangrijker dan de auto

Uiteraard werkt dit in het voordeel als je een bocht kent.
Maar een bocht nemen en kijkend waar je wil uitkomen werkt zeker bij elke bocht waar door je hem al harder kunt nemen dan als je dit niet doet en dus blokkend een bocht doorgaat.
Uiteraard is het ook belangrijk om te weten wat je wagen kan en de weersomstandigheden zijn ook zeker een factor die je mee moet nemen

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe