Ga naar inhoud

Update Columbus van 90 naar 70km/uur voor België


robmcroy
 Delen

Aanbevolen berichten

Weet niet of mijn 'post' hier op de juiste plaats staat? Sinds 1januari 2017 is de max toelaatbare snelheid buiten de bebouwde kom van 90 naar 70 km/h gebracht.  Op de ingebouwde navigatie toestellen (Octavia oktober/2016) wordt rekening gehouden met een snelheid van 90km. Bij de berekening van afgelegde weg en tijd van aankomst zit hierop een discrepantie. Weet hier iemand raad hoe dat dit opgelost kan worden?
 
aangepast door robmcroy
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is de vraag óf het opgelost moet worden, dat lijkt misschien een vreemde opmerking, maar ik zal het toelichten. Sommige navigatiesystemen berekenen de reistijd niet aan de hand van de afstand en de toegestane max. snelheid, maar gebruiken de snelheid waarmee mobiele telefoons zich verplaatsen langs een bepaalde route als referentie. Dat betekent dat de berekende reistijd nu, heel anders kan zijn dan de reistijd morgen op ditzelfde traject, en daar houden sommige systemen ook rekening mee. Daarnaast is het zo dat je op heel veel plekken niet de max. toegestane snelheid haalt, (kruisingen, verkeerspleinen, stoplichten, landbouwvoertuigen die voor je rijden enz) dus ik denk dat het uiteindelijke verschil tussen 70 en 90 km/u als wettelijk maximum in de praktijk te verwaarlozen is, wat verschil in reistijd betreft.

Als jouw systeem wel gewoon het wettelijk maximum gebruikt, dan zul je waarschijnlijk moeten wachten tot dit verwerkt is in een update van de kaartgegevens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het al gecorrigeerd zou worden dan zal dit dmv een firmware of kaartupdate gedaan worden.
Maar denk niet dat dit aangepast zal worden als dat al kan.
Zie nu ook met mijn navi ( Zenec prive en TT zakelijk ) dat er als in de tijdsberekening een marge van enkele minuten vertraging worden meegerekend buiten de file's om die in de route die je rijd eventueel voorkomen.
En zodra ik redelijk dicht bij eindpunt kom zie je dat die marge in tijd opeens word gecorrigeerd !
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe