Ga naar inhoud

Updaten navigatie SD


kjors
 Delen

Aanbevolen berichten

Goedendag allemaal,

Ik wilde de 2e kerstdag even gebruiken om de navigatie van mijn auto te updaten. Ik heb inmiddels al de update van de scoda website gedownload.

Maar twijfel ik over de vervolg stappen. Volgens de handleiding gaat het via een officieel scoda sd kaartje. Er zit om dit moment z´n kaartje in en de versie op kaartje komt overeen met de stikker er op. Daarnaast moet ik via dat slot ook de scoda updaten. 

Kan ik het huidige kaartje gewoon de update er bij plakken en op update klikken. Of moet dit doormiddel van een extra kaartje waarna ik het origineel moet terug plaatsen. 

Alvast bedankt,

Kjors

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kjors,

ik zou het van Skoda.nl downloaden :P

Normaal worden de kaarten op de interne opslag bewaard, dus zonder SD kaart zou je navigatie moeten werken. Test dat eens.
Zo ja, dan kan je zonder problemen je huidige SD kaart (met de sticker) back-uppen, wissen en overschrijven met de nieuwe versie. De update zal dermate groot zijn dat hij er niet bij past, laat staan dat dat gaat werken met alle bestanden door elkaar.

Bij de Columbus II / MIB II (Octavia III) kan je gewoon een willekeurige SD kaart gebruiken (met voldoende capaciteit).
Alternatief is dan een eigen SD kaart kopen (let op, de kaarten zijn erg groot!), sterker nog er zat niks bij toen ik hem kocht. Alles staat online (de nov 2016 update is helaas nog niet uit).

Ben benieuwd hoe het bij jou verloopt :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe