Ga naar inhoud

Amundsen+ voor 2e maal de weg kwijt


TdeB
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

In 2011 heb ik een nieuwe Fabia Combi aangeschaft. Na 2 jaar - net binnen de garantieperiode - was de GPS de weg kwijt. Verspringen van de cursor, off road meldingen etc. Niet meer te gebruiken. De garage heeft toen een nieuw type antenne op het dak geplaatst, zonder resultaat. Vervolgens is onder garantie een compleet nieuwe Amundsen+ geplaatst en de navigatie heeft iets langer dan 3 jaar prima gefunctioneerd.  Nu heb ik weer dezelfde problemen, d.w.z. dat de Cursor afwisselend wel goed de weg aangeeft en dan weer "dronken" over de kaart zwalkt en soms verspringt. Vooral bij het nemen van bochten (koerswijzigingen). Klaarblijkelijk zijn niet alle satellieten in beeld en na het opgeven van een bestemming is te zien dat de nog af te leggen afstand varieert.

Ik vraag mij af of dit te wijten is aan het feit dat de er sinds 3 jaar geen update is toegepast? Eigenlijk bedoel ik, dat ik best een update wil laten doen als ik er zonder meer van uit kan gaan dat het probleem dan verholpen zou zijn. Dit upgraden is echter duur en het feit dat binnen 5 jaar tot tweemaal toe hetzelfde probleem is ontstaan maakt mij huiverig om hiervoor geld uit te geven. Ik zou dan beter een TomTom kunnen aanschaffen. 

Mijn auto gaat komende dinsdag 20 december naar de garage om het probleem te onderzoeken. Misschien dat iemand wat ideeën kan aandragen of mij van advies kan dienen voordat ik de garage bezoek. Misschien dat een andere gebruiker iets dergelijks ook heeft ondervonden. Ik hou mij aanbevolen voor reacties van jullie kant.

Met vriendelijke groeten,

Ton de Bruin   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst is de vraag of het probleem in de GPS-antenne zit, of software matig is. Ik zou beginnen met een losse extra GPS antenne aan te sluiten (kost een paar tientjes en kan ergens onder/achter het dash neergelegd worden. Als dat je probleem oplost, is het simpel en goedkoop opgelost.

Een andere oorzaak kan softwarematig zijn, dat ik een half jaar terug ook gehad bij navigatie via mijn telefoon. Later bleek een andere app te boel in de war te sturen, app eraf gegooid, en geen probleem meer. Nu schrijf je dat je de Amundsen niet meer geupdate hebt, dus daar zal de oorzaak niet zitten, maar misschien dat je wel muziek afspeelt via een andere bron (SD-card, USB-stick, of bijv. via BT van je telefoon), en dat er op die manier iets van een virus of corrupt bestand is binnen gekomen. Het zijn maar wat ideeën, maar misschien helpt het je letterlijk en figuurlijk op weg.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe