Ga naar inhoud

benny.s
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb net een Octavia II (2011 Ambient 1.6TDI) gekocht en ik zou graag luidsprekers in de achterportieren inbouwen.
Momenteel zitten alleen vooraan de standaard speakers, ik zou het geluid wat willen upgraden en speakers achteraan bijplaatsen lijkt mij een eerste goede stap.

Iemand ervaring hiermee? Ik vind niet zo veel terug op het forum.

De vragen die ik mij stel alvorens ik begin:
- Zit er al een luidsprekerkabel klaar (indien niet: tips? hoe aansluiten op Swing?)
- Zal de Swing deze luidsprekers herkennen (fader is nu niet actief) en aansturen?
- Welke speakers zijn geschikt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, benny.s said:

- Zit er al een luidsprekerkabel klaar (indien niet: tips? hoe aansluiten op Swing?)
- Zal de Swing deze luidsprekers herkennen (fader is nu niet actief) en aansturen?
- Welke speakers zijn geschikt?

Zou beginnen met de vraag zitten er al in de achterdeuren speakerroosters ?
Zo ja , dan is in theorie het mogelijk om speakers te plaatsen.
Voor 99% zeker dat er geen bedrading van de Swing naar de deuren loopt. Dus deze zul je zelf moeten leggen.
Dan de vraag of er manchetten van deurstijl naar deur zitten ( bij deurscharnieren ) om de kabels in deur te krijgen.
Of de Swing de speakers zal herkennen ? Tsja daar moet je hem voor demonteren en op achterzijde kijken bij de aansluitingen.
Welke speakers ? Pioneer heeft in zijn assortiment vele speakers voor type/ merk gebonden wagens en daar zou je eens kunnen kijken.

Voor spakers en eventueel de manchetten etc kun je ook eens op een autosloop kijken @Cordoba is hier een kenner in en weet vele adresjes dus 
hoop dat hij hier gaat reageren.

Een ding is wel zeker, het is op zich een leuk klusje om te doen als je een beetje handig bent.
één tip geef ik je wel mee, ga niet in de bestaande bedrading knippen en solderen achter de radio, maar bestel er een verloopkabel bij die je tussen ISO stekker en Swing doet, zodat je in die kabel kunt knippen en plakken.
Mocht het er dan ooit weer uit gaan voor iets anders dan is je bestaande bedrading in ieder geval nog heel

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De manchetten van deurstijl naar deur zitten er altijd: die zijn ook nodig voor bijv. de portiervergrendeling en om de binnenverlichting te activeren bij openen achterportier.

Bij veel uitvoeringen/modellen gebeurt het ook dat de bedrading er al ligt tot aan de B-stijl, of soms tot op de gereserveerde speakerruimte. Eerst achterop de radio kijken of de ISO-stekker (auto-gedeelte) helemaal vol zit, of dat ie maar half vol zit, dan moet je de draden compleet trekken en kun je de stekkertje bijprikken in de bruine ISO-speaker connector.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe