EdK

Je nieuwe aankoop

Aanbevolen berichten

Revisiesetjes? Een nieuwe sluiter, bedoel je? Dat kan wel, maar kost ook een paar honderd euro. En bovendien: dan heb ik nog geen nieuwe camera 😉

Heb inderdaad alleen de body gewisseld, m'n tas objectieven kan nog jaren mee.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
59 minuten geleden, MarcoO2 zei:

Dat kan wel, maar kost ook een paar honderd euro. En bovendien: dan heb ik nog geen nieuwe camera 😉

Mooi excuus naar de echtgenoot toe dat de body vervangen moet worden.....:D_

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
21 uren geleden, Cordoba zei:

@Wasmachineman Ik bedoelde meer of de specs voldoende zijn, of dat het vooral het idee is.

Specs zijn prima hoor maar het idee is gewoon erg fijn: ik rijd 50k km minimaal per jaar en maak erg veel agressie mee op de weg. 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
23 uren geleden, MarcoO2 zei:

Hier hoort'ie ook wel thuis 😉

Ik ben zaterdag even naar Urk gereden om m’n Eos 70D achter te laten en met een Eos 80D weer huiswaarts te rijden. Een wereld van verschil, veel meer dan ik op basis van het verschil in specs zou verwachten. 

Die 70D had inmiddels 130.000 clicks op de klok, en er staat 100.000 voor. Tijd om in te ruilen dus 😀😀

41J53L0HBaL.jpg

Mooi Marco!: Lekker meer en mooiere spreiding van AF-puntjes. De auto ISO implementatie van de 80D is - samen met die van de 7DmkII - de beste van de Canon aps-c camera's. Dat laatste zou voor mij de reden zijn de 80D te kiezen boven de M50.  https://www.dpreview.com/reviews/canon-eos-80d-review/4  >> zie kopje "auto iso".  

Heb je nog naar een M50 of M5 gekeken?  

Geen aanvechtingen de 70D te houden?  Dat het soms fijn kan zijn om bijvoorbeeld de 17-55mm f/2.8 op de 80D te hebben en de 100mm macro op de 70D? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, die test ken ik. Heb me goed ingelezen. De 80 D is een grotere sprong vooruit dan ik op voorhand had gedacht, zeker is low light situaties.

De 70D houden is voor mij geen logische keuze, omdat ik eerd last dan gemak heb van een tweede body. Die moet ik ook weer meeslepen enzo... 

Een systeemcamera heb ik niet serieus overwogen. Voor mij zijn dat (nog?) geen serieuze vervangers voor een DSLR.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
27 minuten geleden, MarcoO2 zei:

Ja, die test ken ik. Heb me goed ingelezen. De 80 D is een grotere sprong vooruit dan ik op voorhand had gedacht, zeker is low light situaties.

De 70D houden is voor mij geen logische keuze, omdat ik eerd last dan gemak heb van een tweede body. Die moet ik ook weer meeslepen enzo... 

Een systeemcamera heb ik niet serieus overwogen. Voor mij zijn dat (nog?) geen serieuze vervangers voor een DSLR.

In de Canon wereld is dat in ieder geval nog zo. Ik denk dat voor jou een 80D ook de beste keuze is, aangezien jij er ook op uit trekt met een 100-400mm.  Dan wil je weather sealing, genoeg wieltjes, goede grip, goede batterijduur, etc. 

Echter: Tenzij je scherpstelpunt exact in het midden moet zijn is voor bij weinig licht binnen je kids fotograferen de M50 al de betere keuze. Naast autofocus:  Wat dacht je van een viewfinder die oplicht zodat je ziet wat je aan het fotograferen bent? Je flitser kan wel 3 stops overbruggen, maar de ogen bij een optische zoeker niet. 

Het is m.i. niet onlogisch (irrationeel? 😉 ) om een M50 naast een 80D te hebben, omdat op belangrijke aspecten ook geldt dat een dslr niet meer een mirrorless kan vervangen.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 23-12-2018 om 19:52, Cordoba zei:

Nog geen nieuwe aankoop, maar mag als kerstkadootje uit een aantal zaken kiezen van de baas, waaronder deze Denver cct 1210 webcam. (linkje naar Bolcom waar dezelfde camera staat)

denver_cct-1210.jpg

Gaat dit werken, ziet het er aardig uit, maar heb je er niets aan?

Wel het zal zijn dienst wel doen hoor en hopelijk heb je het nooit nodig.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb voorlopig nog even wat vraagtekens over een aantal zaken, zoals:

- hoe is het beeld bij weinig licht (avond/nacht/tunnels)

- hoe zit het met automatisch in-/uitschakelen, gaat dit via de USB-kabel, en betekent dat niet dat de camera continue aan de accu lurkt (als je een USB-stick in de auto laat zitten, zie je dit ook doordat het MFD net even wat anders laat zien dan normaal als je de sleutel uit het contactslot haalt, en ook blijft er een led in de USB-stick branden. Ik heb al een enkel geval gelezen dat een accu was leeggetrokken doordat een auto een paar weken was geparkeerd met USB-stick nog aangesloten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

https://www.techstage.de/test/Dash-Cam-fuer-17-Euro-im-Test-Was-taugt-die-Denver-CCT-1210-4076060.html

Denk niet dat hij in tunnels een schitterend beeld zal geven.

Als hij op een sigarettenaansteker is aangesloten zal hij altijd wat energie verbruiken.

Daarom dat ik de mijne op een aparte voeding heb gezet op het sleutelcontact.  

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
20 uren geleden, Cordoba zei:

Ik heb voorlopig nog even wat vraagtekens over een aantal zaken, zoals:

- hoe is het beeld bij weinig licht (avond/nacht/tunnels)

- hoe zit het met automatisch in-/uitschakelen, gaat dit via de USB-kabel, en betekent dat niet dat de camera continue aan de accu lurkt (als je een USB-stick in de auto laat zitten, zie je dit ook doordat het MFD net even wat anders laat zien dan normaal als je de sleutel uit het contactslot haalt, en ook blijft er een led in de USB-stick branden. Ik heb al een enkel geval gelezen dat een accu was leeggetrokken doordat een auto een paar weken was geparkeerd met USB-stick nog aangesloten.

- Het beeld bij mij in de auto heb ik afgeplakt. Steeds een schermpje dat behoorlijk opvalt irriteert mij dus heb ik er een zwart stukje karton voor geplakt en kan ik dit makkelijk omhoog klappen als ik mijn scherm wil zien.

- Bij mij schakel ik via de sigaretten aansteker de unit aan/uit. Soms zet ik de unit niet aan, maar als ik de snelweg op ga schakel ik altijd aan. Dus anders gezegd: de unit trekt mijn accu nooit leeg, tenzij ik de stekker in de in de sigaretten aansteker laat zitten. Dit gebeurt wel eens maar dan start de auto gewoon gelukkig. Dit zal anders zijn als je de stekker 3 weken laat zitten inderdaad, dan is je accu dood! :vrezen: 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb nog een witte EOS M100 er bij gedaan. Outlet model voor 225 euro. 😎 Alleen zo'n OEM Canon-accuutje is al dik 40 euro, en die past ook in m'n M50.  Ik heb ook nog een poging gedaan om 40 euro Cash back te pakken, maar ook als dat niet lukt (ga niet alle voorwaarden napluizen) is het al een hele goeie deal.  En het is lekker klein. Een soort lenskapje dat ook foto's kan maken. 😉 

Zo'n opklapbaar schermpje is soms sneller en fijner dan een scherm dat alle kanten op kan draaien. Je hebt snel een laag standpunt wat goed werkt bij een beetje groothoek. Ik denk dat de 24mm f/2.8 IS USM op dit cameraatje gaat wonen. Maar ook de 35mm f/2.0 IS USM zou soms goed kunnen werken. Voor echt wat groothoek is er nog de Samyang 12mm f/2.0 (extreem klein en licht, want zonder adapter).  Op momenten dat de sigma 50-100mm op de M50 zit heb ik toch ook wat meer groothoek bij de hand, zonder dat dat (ook nog) meteen heel groot en zwaar wordt.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vanmiddag toevallig bij de Aldi een endoscoop gescoord uit de opruiming voor 25 euro, altijd handig als je zo'n ding hebt.

SAM_6430.thumb.JPG.b829a4ae294c67214844abf515f7c4e3.JPGSAM_6429.thumb.JPG.263e25953cd2722b1765cc38dbe8d552.JPG

En vanmiddag ook nog een fles Rain-X gescoord in de Makro:

SAM_6431.thumb.JPG.1245c9898ff1bea70ec48851fe45acd1.JPG

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
20 uren geleden, Cordoba zei:

Vanmiddag toevallig bij de Aldi een endoscoop gescoord uit de opruiming voor 25 euro, altijd handig als je zo'n ding hebt.

Wat is dit voor een apparaat? Iets met je darmen bekijken?

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er is inderdaad ook een medische versie, maar deze is vooral bedoeld voor bijvoorbeeld lastige plekken in de auto te bekijken (bij sleutelen), klussen thuis (tussen plafonds en dergelijke), en eventueel in afvoeren (de camera en de flexibele nek zijn waterdicht), maar omdat de nek maar 1 meter lang is, doe je in afvoeren niet zoveel. Ik kan bijvoorbeeld voor ik achterspeakers in de achterportieren van de auto ga monteren, even het bedieningspaneeltje van de raambediening los halen, en bekijken of er al bekabeling in het portier zit (hoef ik het maar 1 keer los te halen).

• Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen