Ga naar inhoud

Je nieuwe aankoop


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

59 minuten geleden, MarcoO2 zei:

Dat kan wel, maar kost ook een paar honderd euro. En bovendien: dan heb ik nog geen nieuwe camera ?

Mooi excuus naar de echtgenoot toe dat de body vervangen moet worden.....:D_

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, MarcoO2 zei:

Hier hoort'ie ook wel thuis ?

Ik ben zaterdag even naar Urk gereden om m’n Eos 70D achter te laten en met een Eos 80D weer huiswaarts te rijden. Een wereld van verschil, veel meer dan ik op basis van het verschil in specs zou verwachten. 

Die 70D had inmiddels 130.000 clicks op de klok, en er staat 100.000 voor. Tijd om in te ruilen dus ??


41J53L0HBaL.jpg

 

Mooi Marco!: Lekker meer en mooiere spreiding van AF-puntjes. De auto ISO implementatie van de 80D is - samen met die van de 7DmkII - de beste van de Canon aps-c camera's. Dat laatste zou voor mij de reden zijn de 80D te kiezen boven de M50.  https://www.dpreview.com/reviews/canon-eos-80d-review/4  >> zie kopje "auto iso".  

Heb je nog naar een M50 of M5 gekeken?  

Geen aanvechtingen de 70D te houden?  Dat het soms fijn kan zijn om bijvoorbeeld de 17-55mm f/2.8 op de 80D te hebben en de 100mm macro op de 70D? 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, die test ken ik. Heb me goed ingelezen. De 80 D is een grotere sprong vooruit dan ik op voorhand had gedacht, zeker is low light situaties.

De 70D houden is voor mij geen logische keuze, omdat ik eerd last dan gemak heb van een tweede body. Die moet ik ook weer meeslepen enzo... 

Een systeemcamera heb ik niet serieus overwogen. Voor mij zijn dat (nog?) geen serieuze vervangers voor een DSLR.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, MarcoO2 zei:

Ja, die test ken ik. Heb me goed ingelezen. De 80 D is een grotere sprong vooruit dan ik op voorhand had gedacht, zeker is low light situaties.

 De 70D houden is voor mij geen logische keuze, omdat ik eerd last dan gemak heb van een tweede body. Die moet ik ook weer meeslepen enzo... 

Een systeemcamera heb ik niet serieus overwogen. Voor mij zijn dat (nog?) geen serieuze vervangers voor een DSLR.

In de Canon wereld is dat in ieder geval nog zo. Ik denk dat voor jou een 80D ook de beste keuze is, aangezien jij er ook op uit trekt met een 100-400mm.  Dan wil je weather sealing, genoeg wieltjes, goede grip, goede batterijduur, etc. 

Echter: Tenzij je scherpstelpunt exact in het midden moet zijn is voor bij weinig licht binnen je kids fotograferen de M50 al de betere keuze. Naast autofocus:  Wat dacht je van een viewfinder die oplicht zodat je ziet wat je aan het fotograferen bent? Je flitser kan wel 3 stops overbruggen, maar de ogen bij een optische zoeker niet. 

Het is m.i. niet onlogisch (irrationeel? ? ) om een M50 naast een 80D te hebben, omdat op belangrijke aspecten ook geldt dat een dslr niet meer een mirrorless kan vervangen.  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-12-2018 om 19:52, Cordoba zei:

Nog geen nieuwe aankoop, maar mag als kerstkadootje uit een aantal zaken kiezen van de baas, waaronder deze Denver cct 1210 webcam. (linkje naar Bolcom waar dezelfde camera staat)

denver_cct-1210.jpg

Gaat dit werken, ziet het er aardig uit, maar heb je er niets aan?

 

Wel het zal zijn dienst wel doen hoor en hopelijk heb je het nooit nodig.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voorlopig nog even wat vraagtekens over een aantal zaken, zoals:

- hoe is het beeld bij weinig licht (avond/nacht/tunnels)

- hoe zit het met automatisch in-/uitschakelen, gaat dit via de USB-kabel, en betekent dat niet dat de camera continue aan de accu lurkt (als je een USB-stick in de auto laat zitten, zie je dit ook doordat het MFD net even wat anders laat zien dan normaal als je de sleutel uit het contactslot haalt, en ook blijft er een led in de USB-stick branden. Ik heb al een enkel geval gelezen dat een accu was leeggetrokken doordat een auto een paar weken was geparkeerd met USB-stick nog aangesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.techstage.de/test/Dash-Cam-fuer-17-Euro-im-Test-Was-taugt-die-Denver-CCT-1210-4076060.html

Denk niet dat hij in tunnels een schitterend beeld zal geven.

Als hij op een sigarettenaansteker is aangesloten zal hij altijd wat energie verbruiken.

Daarom dat ik de mijne op een aparte voeding heb gezet op het sleutelcontact.  

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Cordoba zei:

Ik heb voorlopig nog even wat vraagtekens over een aantal zaken, zoals:

- hoe is het beeld bij weinig licht (avond/nacht/tunnels)

- hoe zit het met automatisch in-/uitschakelen, gaat dit via de USB-kabel, en betekent dat niet dat de camera continue aan de accu lurkt (als je een USB-stick in de auto laat zitten, zie je dit ook doordat het MFD net even wat anders laat zien dan normaal als je de sleutel uit het contactslot haalt, en ook blijft er een led in de USB-stick branden. Ik heb al een enkel geval gelezen dat een accu was leeggetrokken doordat een auto een paar weken was geparkeerd met USB-stick nog aangesloten.

- Het beeld bij mij in de auto heb ik afgeplakt. Steeds een schermpje dat behoorlijk opvalt irriteert mij dus heb ik er een zwart stukje karton voor geplakt en kan ik dit makkelijk omhoog klappen als ik mijn scherm wil zien.

- Bij mij schakel ik via de sigaretten aansteker de unit aan/uit. Soms zet ik de unit niet aan, maar als ik de snelweg op ga schakel ik altijd aan. Dus anders gezegd: de unit trekt mijn accu nooit leeg, tenzij ik de stekker in de in de sigaretten aansteker laat zitten. Dit gebeurt wel eens maar dan start de auto gewoon gelukkig. Dit zal anders zijn als je de stekker 3 weken laat zitten inderdaad, dan is je accu dood! :vrezen: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog een witte EOS M100 er bij gedaan. Outlet model voor 225 euro. ? Alleen zo'n OEM Canon-accuutje is al dik 40 euro, en die past ook in m'n M50.  Ik heb ook nog een poging gedaan om 40 euro Cash back te pakken, maar ook als dat niet lukt (ga niet alle voorwaarden napluizen) is het al een hele goeie deal.  En het is lekker klein. Een soort lenskapje dat ook foto's kan maken. ? 

Zo'n opklapbaar schermpje is soms sneller en fijner dan een scherm dat alle kanten op kan draaien. Je hebt snel een laag standpunt wat goed werkt bij een beetje groothoek. Ik denk dat de 24mm f/2.8 IS USM op dit cameraatje gaat wonen. Maar ook de 35mm f/2.0 IS USM zou soms goed kunnen werken. Voor echt wat groothoek is er nog de Samyang 12mm f/2.0 (extreem klein en licht, want zonder adapter).  Op momenten dat de sigma 50-100mm op de M50 zit heb ik toch ook wat meer groothoek bij de hand, zonder dat dat (ook nog) meteen heel groot en zwaar wordt.  

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is inderdaad ook een medische versie, maar deze is vooral bedoeld voor bijvoorbeeld lastige plekken in de auto te bekijken (bij sleutelen), klussen thuis (tussen plafonds en dergelijke), en eventueel in afvoeren (de camera en de flexibele nek zijn waterdicht), maar omdat de nek maar 1 meter lang is, doe je in afvoeren niet zoveel. Ik kan bijvoorbeeld voor ik achterspeakers in de achterportieren van de auto ga monteren, even het bedieningspaneeltje van de raambediening los halen, en bekijken of er al bekabeling in het portier zit (hoef ik het maar 1 keer los te halen).

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Had enkele jaren terug een laptop aangeschaft , maar die begon steeds meer kuren te krijgen.
Beeldscherm vertoonde steeds vaker aan linker kant een band van 4cm van boven naar beneden die uitviel.
Maar goed door de laptop op bepaalde manier op schoot te houden kreeg ik het 2 maanden voor elkaar om toch weer volledig beeld te behouden.
Maar 2 maanden terug begon hetzelfde verschijnsel ook aan de rechterkant.
Na een ingeving om eens te kijken of het echt aan het beeldscherm lag of de grafische kaart heb ik de losse monitor er eens bij gepakt en had ik dus weer gewoon beeld.
Maw ligt niet aan de grafische kaart, daar deze was samengesteld bij XNB , maar eens contact met ze opgenomen.
Tsja kwam er op neer dat het een nieuw beeldscherm zou worden en dan montage er bij gaf een prijs die ik er niet meer voor over had.

Dus maar eens rond gekeken voor een nieuwe laptop en zo kwam ik bij BTO terecht.
Week levertijd en ook weer samen te stellen
Veel goede recensies dus maar eens wat samenstellen.

Werd een laptop van ze met een I5 8e generatie processor en een M2 SSD  ISP HD scherm 15 inch 16Mb geheugen en wilde er toch een CD/DVD speler brander bij hebben, dus die er extern bijgenomen !
Bedrag waar ik op uitkwam was voor mij acceptabel.
Dus na nog verder wat rondgekeken te hebben uiteindelijk besloten maar te bestellen.
Netjes een een reactie gekregen van ze dat ze de opdracht hadden ontvangen en dat men deze configuratie ging bouwen en afzenden.
Afijn einde van de week, een email van ze dat ze niet konden afleveren in een beetje standaard mail zonder verdere uitleg van redenen.
Dus mail gestuurd dat ik toch wel graag zou willen weten waar de vertraging zat , want dat was niet echt uit hun standaard mail op te maken.
Dag er op mail dat men op de I5 processors zat te wachten en dat daar de vertraging lag.
En dat het dus twee weken langer zou duren.
Twee weken minus 2 dagen later weer een mail dat de I5 nog steeds niet ontvangen waren en dat het nog een twee weken langer zou duren...
Mmmmm, was er niet echt blij mee, want zat nu me administratie prive en zakelijk met een laptop te doen hangend aan een losse monitor  aan de eettafel...
Maar goed het zij zo en er zijn ergere dingen in het leven.....toch ?
Maar twee weken later was er nog steeds niets aangekomen en werd het ook nog stilmbt levering, dus s'avonds maar een mail verstuurd dat als ze dit lazen ze over de laatste data heen waren en ik nog niets ontvangen had of gehoord had.
Volgende dag werd ik netjes gebeld op mijn werk door een medewerker, die zich verontschuldigde voor de vertragingen en de laatste keer niets laten horen voor einddatum.
Maar om mij tegemoet te komen hadden ze een voorstel, men wilde de zelfde laptop leveren met als enig verschil dat er een I7 8e generatie ingezet zou worden en dat men dan leverde voor het weekend....
En het prijsverschil was op kosten van hun.
Had zoiets van , ach ik word er niet minder van dus ach waarom zou ik er niet mee akkoord gegaan.
Dus mijn akkoord gegeven dat ik hun aanbod aanvaarde en inderdaad kon ik hem bij een DHL afhaalpunt eind van die week ophalen.
En kan in ieder geval de eerste tijd weer voort met deze laptop....
En ondanks de vertraging kan ik niet anders zeggen dat men zeer klantvriendelijk is en snel levert.
Nu nog tussen alle drukte door alle data van oude laptop uitzoeken en op nieuwe aan het overzetten.

https://bto.eu/product/v-book-15cl817/  dit is de laptop geworden met dan mijn eigen specs..

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het begin van je verhaal lijkt op dat van mijn laptop: de constructie van het deksel/scharnieren is grotendeel los geraakt, door een paar scheurtjes in het kunststof op cruciale punten bij de scharnieren. Als ik de laptop open, met wat kunst- en vliegwerk en hem verder open dan 90 graden dan gaat het goed. Bij het sluiten van de laptop op de juiste punten bij het scharnier druk uitoefenen en hij kan netjes dicht. Voorlopig heb ik de levensduur zo al met 3 maanden verlengd, ik wil eigenlijk eerst mijn oudere tablet vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik alle data heb overgezet die ik wil overzetten dan gaat hier ook de schroevendraaier er in om te kijken of het nog is te verhelpen....
Kan ik dochtertje van vriendin weer blij maken, heeft nu een oud laptopje met XP er op....
Maar ja ze worden wat ouder en krijgen ook wat wensen....
Dus er zit er één te duimen dat hij nog gemaakt kan worden....lol

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-12-2018 om 12:53, Skoody Boo zei:

Ik heb nog een witte EOS M100 er bij gedaan. Outlet model voor 225 euro. ? Alleen zo'n OEM Canon-accuutje is al dik 40 euro, en die past ook in m'n M50.  Ik heb ook nog een poging gedaan om 40 euro Cash back te pakken, maar ook als dat niet lukt (ga niet alle voorwaarden napluizen) is het al een hele goeie deal.  En het is lekker klein. Een soort lenskapje dat ook foto's kan maken. ? 

Zo'n opklapbaar schermpje is soms sneller en fijner dan een scherm dat alle kanten op kan draaien. Je hebt snel een laag standpunt wat goed werkt bij een beetje groothoek. Ik denk dat de 24mm f/2.8 IS USM op dit cameraatje gaat wonen. Maar ook de 35mm f/2.0 IS USM zou soms goed kunnen werken. Voor echt wat groothoek is er nog de Samyang 12mm f/2.0 (extreem klein en licht, want zonder adapter).  Op momenten dat de sigma 50-100mm op de M50 zit heb ik toch ook wat meer groothoek bij de hand, zonder dat dat (ook nog) meteen heel groot en zwaar wordt.  

Hm, ik had het toch niet moeten doen.  Ik ben toch iets te verwend geraakt met de autofocus van de M50 om nog heel veel lol te hebben van de M100, terwijl die M100 toch net zo goed is als de live view van de 70D. Met die 12mm manual focus lens is dat geen bezwaar, maar zo vaak gebruik ik die ook weer niet.  Vaak toch liever Sigma 18-35mm, maar die M100 is dan toch vaak nét niet precies genoeg met AF. 

De extra accu is wel handig, en standaard 1 lader in de tas en 1 lader thuis scheelt ook weer een haffelding als je weg gaat. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.coolblue.nl/product/490204/steba-ik-50-ot.html?tid=pla-300980318289&ref=371234&gclid=EAIaIQobChMIisbJ-8eN4QIVC7DtCh2GrAXvEAQYBSABEgLixvD_BwE

322886

 

Ik heb maar eens een inductie-pitje naast m'n gasfornuis gezet. Wat m'n panelen leveren op jaarbasis krijg ik bij lange na niet op, en zo kan het gasverbruik weer wat omlaag.  Extreem handig: je kan de temperatuur instellen.  Onbegrijpelijk dat er inductie is waarbij dat niet kan.  

Koffie uit de perculator binnen een minuut. ?

 

 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe