Ga naar inhoud

Je nieuwe aankoop


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

Ziet er mooi uit! 

 

Mijn fietsenmaker weigert mijn fiets te repareren om dat dit niet uit zou kunnen. Ik vind dat raar. Ik zou liever hebben dat hij gewoon de prijs van de reparatie zou noemen, maar dat doet hij ook niet. Ik heb het idee dat de life time cycle (mooi word in dit verband) van de huidige fietsen een stuk korter is. Prima fiets. Ik heb er meer dan 10.000 km op gefietst. Het frame is nog hetzelfde, de wielen ook, maar de tandwielen en achteras zijn al wel een keer vervangen geweest. De eerste set heft wel een periode met zwaardere overbelasting moeten verduren dan de huidige set.  :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vorige fiets, een Giant hybride fiets, heeft nu 10 jaar dienst gedaan. Kreeg 'm bij mijn eerste Skoda Octavia ;) Inmiddels moest er van alles aan gebeuren: nieuwe banden, tandwielen, derailleur, een en ander aan de remmerij, dat soort werk. Alles bij elkaar zou me dat ongeveer € 250,00 kosten. Een nieuwe fiets kost me € 800,00, en daarvan krijg ik de helft terug via een fietsplan. Geen moeilijke keuze meer dan ;)  

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Skoody Boo Ook fietsenmaker is al decennia een beroep waar een tekort aan is. Veel fietsenmakers zien mensen ergens online een goedkope fiets kopen (omzet/winst die de fietsenmaker dus mis loopt), en vervolgens mag de lokale fietsenboer het oplossen als er een probleem is (die daardoor zijn eigen klanten die wel een fiets bij 'm kopen) in de kou moet laten staan. Veel fietsenmakers hebben daarom een soort policy die eigenlijk nergens terug valt te zoeken, maar er vaak op neer komt dat men 'vreemde' fietsen niet repareert, of  bijv. geen fietsen van internetwinkels repareert. Zoiets wordt zelden hardop gezegd, maar vaak wordt er om de hete brei heen gedraaid, dus lastig om zaken boven water te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur ago , Cordoba said:

Veel fietsenmakers hebben daarom een soort policy die eigenlijk nergens terug valt te zoeken, maar er vaak op neer komt dat men 'vreemde' fietsen niet repareert, of  bijv. geen fietsen van internetwinkels repareert.

Fietsenmaker hier in dorp maakt hier geen geheim van hoor !
Die zegt kneiterhard dat hij de fiets wel repareert maar alleen wanneer het hem uitkomt..
En dat houd in dat je soms 6 weken kunt wachten bij hem..
Zijn vaste klanten gaan bij hem door !

Maar er zit bij mij op het winkelplein dan weer een fietsen reparatie en 2e hands fietsenwinkel en die vaart daar wel bij.
Begon enkele jaren terug in kleinste winkeltje op het plein, maar toen er na 2 jaar een groter winkelpand leeg kwam ging hij heel snel over..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn fietsenmaker op de hoek doet het beter: die bestelde de mountainbike die hij zelf niet meer kon leveren gewoon bij de beste online fietsen winkel van Nederland, en leverde hem afgemonteerd en afgesteld aan mij zonder één euro opslag. 

Niet voor niets heb ik daar dus ook mijn Gazelle gekocht, ondanks dat diezelfde online shop 75 euro goedkoper was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn fietsenmaker om de hoek kan mijn merk fiets niet leveren hij kon blijkbaar niet aan de juiste prijs mijn fiets inkopen dus gaan wij ergens anders.

Nu zie ik in de buurt wel meer fietsenmakers opduiken die net starten in hun garage en die alle merken repareren.

Als klanten die een fiets bij u hebben gekocht als eerst worden genomen kan ik nog aannemen.

Aan die reparatie verdient men ook iets, maar blijkbaar niet genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Snelle Het probleem is niet dat de fietsenmaker niet of onvoldoende aan reparaties verdient, maar dat ie onvoldoende tijd heeft om alle reparaties die aangeboden worden, ook daadwerkelijk te repareren. Als een fietsenmaker erg druk is met het repareren van 'internet-fietsen', en daardoor zijn vaste klanten lang laat wachten, gaan zijn fietsenkopers ook ergens anders shoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik vertelde kan ik het aannemen dat de vaste klant eerst geholpen wordt. En als men dan toch zo veel werk heeft is het mogelijks het moment om iemand in dienst te nemen.

Zoniet zullen de mannen die momenteel in hun garage bezig zijn gaan lopen met de internetklanten en nadien de vaste.

 

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

On ‎12‎/‎03‎/‎2018 at 14:13, MarcoO2 said:

Mijn vorige fiets, een Giant hybride fiets, heeft nu 10 jaar dienst gedaan. Kreeg 'm bij mijn eerste Skoda Octavia ;) Inmiddels moest er van alles aan gebeuren: nieuwe banden, tandwielen, derailleur, een en ander aan de remmerij, dat soort werk. Alles bij elkaar zou me dat ongeveer € 250,00 kosten. Een nieuwe fiets kost me € 800,00, en daarvan krijg ik de helft terug via een fietsplan. Geen moeilijke keuze meer dan ;)  

Fietsplannen, bestaat dat nog? Dan kom je vast ook elke dag op de fiets naar je werk, toch? ;)

Maar inderdaad, simpele keuze zo.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Formeel bestaan fietsplannen niet meer, maar onder de huidige fiscale werkkostenregeling kan je dezelfde constructie (inhouding op bruto salaris) nog wel toepassen. Niet alleen voor fietsen, maar ook voor opleidingskosten, reiskosten, sportschoolabonnementen etcetera.

Op de fiets naar mn werk... hm... da's dan niet zo handig :D

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 21-1-2018 at 20:50, EdK said:

Goed gereedschap is het halve werk is daarom ook een spreekwoord.....

Dat is helemaal waar. Maar als je die onderdelen maar een enkele keer nodig hebt ? Een recent voorbeeld. Zoals de meeste wel weten heb ik naast mijn Rapid een Fiat 124 Sport Spider (bj 1979). Hier heb ik nieuwe spiegels op gemonteerd gewoon met een boutje door de plaat en aan de andere kant een moertje. Dat is lastig als je de spiegel er voor bv spuitwerk vanaf wil halen of als de schroefjes wat los gaan zitten. Dan mag de bekleding er weer vanaf dat is een heel gedoe. Dus heb ik besloten om in de deur blindklinkmoeren te monteren. Een goede blindklinkmoerentang kost wel € 180,-- Voor die 4 moertjes wel erg veel geld. Dus een tang gekocht voor € 40,-- die doet het ook.

Zo koop ik veel gereedschap bij de Lidl, voor wat het kost is de kwaliteit helemaal niet slecht. Zo heb ik een paar jaar geleden een doppendoos gekocht, het rateltje heeft nu zijn beste tijd gehad. Koop ik een nieuwe bij een automaterialen zaak probleem opgelost. (of niet) Dat kost wel meer, maar vraag mij af of de  kwaliteit beter is.......................:)

 

aangepast door Busje
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur ago , Busje said:

Maar als je die onderdelen maar een enkele keer nodig hebt ?

Voor op me werk wil ik gewoon goed gereedschap hebben van een goede kwaliteit.
Voor huis en tuin gebruik 2 a 3 keer per jaar kan het Lidl / Aldi gereedschap voldoende zijn.
Zelf heb ik voor op werk ook wat goedkopere steek/ringsleutels.
Maar dat heeft als reden dat er nog wel eens een stuk gereedschap te water raakt met monteren van kasten op steigers.
En dan mag je een magneet in de wagen hebben liggen , maar dat wil niet zeggen dat je het stuk gereedschap weer op vist.

Maar kennis heeft een Lidl decopeerzaag, en moest daar één en ander maken van hout en te horen gekregen van ik heb wel een decopeerzaag.
Dus mijne thuis gelaten, afijn bij eerste plank die gezaagd moest worden ging de zaag alle kanten op behalve die kant op waar het lijntje stond.
Tsja dan sta ik al met gekromde tenen in de schoenen en ben toen ook weer even naar huis gereden en me eigen decopeer opgehaald.

En als ik dan mijn Bosch decopeer vergelijk met de Festo van een neef van me, dan zie ik ook daar gerust weer het verschil in kwaliteit in terug...
Maar zoals gezegd door je, wat is de frequentie van gebruik en heb je dan het vele geld er voor over.
Maar in sommige gevallen is dan ook huur nog een optie ipv een Aldi of Lidl machine

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur ago , EdK said:

gereedschap leen ik helaas voor jou en anderen NIET uit !
Dus sorry het word dan maar huren !!

Tssss.... Ik stel het klusje dan wel ff uit of kom jij maar hier naar toe met je decopeerzaag morgen? Hoef je het ook niet uit te lenen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor mijn moeder een cameraatje uitgezocht. Een EOS M100 voor 350 euro. Zelfde sensor als een 80d en ook DPAF en touchscreen. Nog een 2ehands lensje 22mm f/2.0 stm er bij voor 150 euro. 

Misschien dat ik er zelf ook nog wel een bestel. Is vast een fijne combi met een adaptertje en dan een 24mm is usm er op, of de 35mm is usm.   Komt er in de basis op neer dat je een sensortje achter je prime-lens hangt. :)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 22-3-2018 at 21:39, EdK said:

afijn bij eerste plank die gezaagd moest worden ging de zaag alle kanten op behalve die kant op waar het lijntje stond.

Ik had ook zo'n decoupeerzaag:D8-):D. Heb het toen maar met de hand gezaagd.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Nadeel van zo´n rf thermostaat is dat er een draadje nodig is voor de voeding.

Persoonlijk zou ik een bedrade thermostaat nemen als je toch alles met je telefoon kan doen.

Ik heb wel eens een Nest geïnstalleerd, er zitten wel veel mogelijkheden en instellingen op, voor mensen die gewoon de temperatuur hoger en lager willen zetten zou ik wat simpelers aanbevelen. Voor diegenen (waaronder ik) die dat leuk vinden om alles te kunnen regelen/zien uitpluizen is er leuk spul op de markt waaronder ook deze Nest.

 

Wat betreft het aansluiten, bijna elke ketel is voorzien van een open therm aansluiting, er zijn uitzonderingen maar daar zijn dan weer convertors voor.

En Ed hadden ze geen rf gasleiding? :P

Intergas maakt al jaren redelijk probleemloze ketels, ik bied ze wel eens aan als alternatief of als geiser (je kan de cv uitschakelen en hoef je niet aan te sluiten).

En dat verhaal dat we van het gas afmoeten kan nog wel even duren aangezien oude woningen niet geschikt zijn voor een warmtepomp.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, Octa Collection said:

Nadeel van zo´n rf thermostaat is dat er een draadje nodig is voor de voeding.

Ehhh ja voor de ontvanger in mijn geval een 230V aansluiting en de OT kabel naar de ketel van de ontvanger af. maar ach op zolder dus dat was er zo bij gelegd.

47 minuten geleden, Octa Collection said:

Persoonlijk zou ik een bedrade thermostaat nemen als je toch alles met je telefoon kan doen.

Ja dat gaat op in geval als er al bedrading ligt, in mijn geval moest ik dan in het zicht een kabeltje gaan leggen, en dan was dit een mooiere optie.
In TT zit wel een backup batterij , maar die is puur voor als de USB voeding wegvalt.
En de TT heb ik wel nodig om de temperatuur te blijven meten, dat gaat nog net niet met de smartfeun.
 

51 minuten geleden, Octa Collection said:

En Ed hadden ze geen rf gasleiding? 

Heb het er nog over gehad me de monteurs, was nog wel een optie en dat was propaan !! Maar dan zou ik me een versuffing met flessen moeten lopen...8-)

52 minuten geleden, Octa Collection said:

Intergas maakt al jaren redelijk probleemloze ketels,

Ik zelf ben gecharmeerd van de Remeha ketels, maar dit komt deels door me vorige werkgever waar ik ze vaak tegenkwam ( ook alweer ruim 10 jaar terug )
Vooral in kantoor situaties zaten met deze ketels had je al standaard veel aanstuur en uitlees contacten voor in een GBS omgeving , bij andere ketels was het ook vaak wel mogelijk maar moest je vaak weer losse modules aanschaffen.
Maar gister ook nog eens even vluchtig de monteurshandleiding en service / onderhoud handleiding doorgebladerd en verbaasde me wat bij deze intergasketel allemaal nog is in te stellen.
En dit is voor straks een leuk projectje om eens uit te dokteren wat er precies allemaal is in te stellen en dus ook eens kijken waar ik met instellingen in mijn woonsituatie de ketel nog zuiniger kan laten draaien.
Want de monteurs passen een paar dingen aan, maar laten de ketel voor grootste deel gewoon in fabrieks instellingen staan is me al opgevallen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur ago , EdK said:

Ehhh ja voor de ontvanger in mijn geval een 230V aansluiting en de OT kabel naar de ketel van de ontvanger af. maar ach op zolder dus dat was er zo bij gelegd.

Ik bedoelde eigenlijk voor de zender (thermostaat)

Kabeltje met de gasleiding mee? Als je een zender met batterijen hebt moet je toch wel regelmatig batterijen vervangen.

Aan de andere kant heeft Intergas (niet alle modellen) al een ingebouwde ontvanger voor Honeywell thermostaten en dat werkt top.
 

Ik ben gestopt met Remeha, alleen de Tzerra is wel ok.

Voordeel van Intergas is dat er geen 3 wegklep in zit (kan ook een nadeel zijn met vloerverwarming) en de onderdelen kosten ten opzichte van Nefit bijvoorbeeld geen drol.

En tja inregelen van de cv installatie wie doet dat nog?

Daar is zeker wat te winnen qua verbruik.
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe