Ga naar inhoud

airco condens afvoerleiding open maken ?


mistamcgoo
 Delen

Aanbevolen berichten

We hebben met onze pas gekochte tweedehands Fabia enkele problemen met vloeistoffen. Toen we naar de wagen gingen kijken  werkte de airconditioning niet. De verkoper (niet merk garage)  heeft de pomp vervangen bij de verkoop . Nu werkt de airco terug, maar blijkbaar is de afvoerleiding van het condenswater verstopt geraakt . het water loopt ergens achter het dashboard naar de voetruimte van de bestuurder, rond het gaspedaal wanneer we de airco gebruiken . Onder de auto is er geen plasje water zo als normaal zou moeten zijn bij airco gebruik. 

Ik ben langs de verkoper gereden, ze zijn een tijd lang aan het sukkelen geweest onder de wagen en onder het dashboard aan passagiers kant; Daar is een luchtfilter weg gehaald die erg vuil was. Maar volgens de garagist geraken ze niet met perslucht aan de leiding om ze open te maken. Er is mij gevraagd om de wagen daar te laten zo dat ze meer tijd hebben . 

Nu is mijn indruk van deze garage niet zo goed, en zou ik liever bij de merk dealer waar ik al jaren voor mijn andere wagen ga laten herstellen. Dit betekent dat ik het dan wel zelf ga moeten betalen ipv garantie bij de verkoper . Heeft iemand enig idee of de verkoper de waarheid vertelt en het op zich een simpele oplossing is (als ze de leiding kunnen bereiken met perslucht), of toch maar beter bij de merkdealer gaan en hopen dat het geen al te duur herstel wordt ? 

Een tweede reden dat ik niet zo"n goede indruk van de garage van de verkoper heb is dat iemand daar er in geslaagd is de leidingen van de ruitensproeiers voor en achter om te wisselen. :huh:. Ben ik net gisteren achter gekomen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en leg op de natte plekken wat kranten, anders heb je straks op de matten de pado's groeien of schimmels.
En vermoed dat je daar niet zo op zit te wachten.
Plus als het in najaar nog niet droog is dat je veel last gaat krijgen van beslagen ramen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij die garage waar we de wagen gekocht hebben betrouw ik het niet meer zo (ze bedoelen het wel goed maar het leek me daar allemaal nog amateuristisch). dus afspraak bij de Skoda dealer gemaakt. Binnen 10 dagen hoor ik wat de kosten gaan zijn. 

- afvoerleiding aico open maken

- ruitensproeiers leidingen omwisselen

- parkeerlicht herstellen aan passagiers zijde

- aanspannen handrem

We laten de airco voorlopig uit, de matten zijn al terug helemaal droog Ik ben inderdaad niet van plan om champignons te gaan kweken in de voetruimte :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur ago , mistamcgoo said:

We laten de airco voorlopig uit, de matten zijn al terug helemaal droog Ik ben inderdaad niet van plan om champignons te gaan kweken in de voetruimte :)

Ja je matten zijn nu wel lekker gedroogd in de zon, maar is de vloerbekleding ook geheel opgedroogd ?
Want dat is net een spons en je denkt dat deze droog is maar dan is hij het vaak nog niet.

Maar kom je simpel achter als je na een rit de onderzijde van de mat voelt , is deze nat of vochtig dan heb je dus nog steeds vocht in de autobekleding.

Remedie is dan om dagelijks een nieuwe krant onder je mat te leggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe