Ga naar inhoud

Rechterraam Fabia blijft opengaan


JvR
 Delen

Aanbevolen berichten

Bij mijn Skoda Fabia (2010/2011) is er plots een probleem met raam rechterportier voor. Wanneer ik op het knopje ofwel aan bestuurderszijde of rechts bij bijrijderszijde druk gaat het raam gewoon open en blijft ook open. Wanneer ik raam wil sluiten en trek knopje omhoog dan gaat raam omhoog en wanneer geheel boven blijft het niet dicht maar gaat weer naar beneden. Dit met knopjes aan beide zijden. Wanneer ik tussentijds bij het omhooggaan van het raam dit stop met het knopje dan lukt dat. Door telkens het raam een beetje dicht te doen en te stoppen dan lukt het soms om het raam bijna dicht te krijgen. Meestal blijft er een kier en als resultaat fluitende wind. kan ik hier zelf wat aan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik mij kan bedenken is, of kabelbreuk, of schakelaar kapot.

 

Schakelaar kan je makkelijk zelf vervangen of controleren.

Voor te testen, haal schakelaar bestuurderskant eruit en schakel je raam met de schakelaar bijrijderskant.

Nog steeds niet goed, dan andersom. Als bij beide het zelfde probleem voordoet dan zal er een kabelbreuk zijn.

 

Dat is een lastig klusje, je deur moet helemaal open.

 

PS. schakelaar kan je er uitwippen. Voorzichtig aan beide kanten omhoog wippen met iets (pas op voor krassen, gebruik iets van plastic)

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je raam krijgt blijkbaar teveel weerstand met het dicht doen en denkt dan dat er een paar vingers tussen zitten en gaat derhalve dus weer open.

Met mijn bedrijfs Caddy hier ook wel eens last van, wat ik daar gedaan heb is in de raamgeleiders vertikaal en waar het raam boven verdwijnt in de sponning heb ik de boel wat ingespoten met Siliconen spray.

Dan meerdere malen met hand open en dicht doen en zodra het raam het weer doet naar behoren dan kijken wat hij automatisch doet.
Hierna kun je het raam nog eventueel opnieuw inleren , maar ben ff kwijt hoe het excact ook alweer ging.
Maar meen dat dit in de manual staat van je wagen en anders vermoed ik zomaar dat @Cordoba dit wel weet !!?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat Snelle het al heeft beantwoord: ramen dicht doen(knop vasthouden) en als de stand dicht bereikt is, nog zo'n 10 seconden 'het raam dicht blijven doen'.  Voor de openstand werkt dit hetzelfde, alleen dan natuurlijk raamknop in open-stand blijven houden als het raam maximaal geopend is. Als het alleen het rechter voorraam is, zou ik alleen dat raam opnieuw inleren en de andere ramen met rust laten.

 

Andere mogelijke oorzaak is één van de schakelaars zoals ABruintje aangeeft, of soms ook losse slingerende bedrading van zo'n schakelaar waarvan de isolatiemantel is beschadigd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe