Ga naar inhoud

hobbel de bobbel terug van vakantieadres


hobbel de bobbel
 Delen

Aanbevolen berichten

Ger, leuk verslag van je en ik wil zeker ook die reis maken naar de fjorden! Ik was voor het laatst aan het varen daar in 1988 dus schandalig lang geleden. Maar sneu dat ze geen rondleiding gaven op het schip, gemiste kans. Ik weet wel dat er op de MS Rotterdam, die in Rotterdam Katendrecht afgemeerd ligt, continue rondleidingen zijn, zeker ook in de machinekamers. Die heb ik zelf een paar jaar terug gedaan toen ik op dit schip een weekendje was. Optie of heb jij dit ook al lang gedaan waar ik eigenlijk wel rekening mee houd. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur ago , hobbel de bobbel said:

Maar ja, het hoge woord moet eruit, ik mocht NIET in de machinekamer, onder geen enkel beding

Tsja ze willen geen vutters in de machinekamer hebben, ze zullen nog maar wat bijleren.....

Volgend keer je oude overal die nog onder het smeervet zit meenemen en incognito gewoon de machine kamer inlopen.
Doordat je je overal moest aantrekken zijn je handen dan alweer zwart genoeg en dan alleen nog een helmpie en een baco scoren en je loopt ongevraagd binnen...... ( noemde ze dat niet beleefd brutaal ?? )

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur ago , Rosinfield said:

Doet me denken aan dit schitterende essay terzake:

https://en.wikipedia.org/wiki/A_Supposedly_Fun_Thing_I'll_Never_Do_Again

 

18 uur ago , Rosinfield said:

Doet me denken aan dit schitterende essay terzake:

https://en.wikipedia.org/wiki/A_Supposedly_Fun_Thing_I'll_Never_Do_Again

 

professional hospitality industry and the "fun"

Dat is het wat ik ervaren heb, blijkbaar

16 uur ago , Wasmachineman said:

Ger, leuk verslag van je en ik wil zeker ook die reis maken naar de fjorden! Ik was voor het laatst aan het varen daar in 1988 dus schandalig lang geleden. Maar sneu dat ze geen rondleiding gaven op het schip, gemiste kans. Ik weet wel dat er op de MS Rotterdam, die in Rotterdam Katendrecht afgemeerd ligt, continue rondleidingen zijn, zeker ook in de machinekamers. Die heb ik zelf een paar jaar terug gedaan toen ik op dit schip een weekendje was. Optie of heb jij dit ook al lang gedaan waar ik eigenlijk wel rekening mee houd. 

 

Er is een niet onbelangrijk verschil tussen het ss. Rotterdam (ligt in beton en zal ws nooit meer varen)

en het ms. Rotterdam, waarop wij naar Noorwegen vertrokken.

SS = stoomschip (turbines) ligt voor eeuwig afgemeerd in Katendrecht

ms = motorschip (motoren)

Op het ss. Rotterdam ( u weet wel van de foute woningbouwvereniging) kun je ook  een hut huren, maar je komt nergens anders als in Katendrecht !

Maar bij het laatstgenoemde schip kun je met een gerust hart je Yeti parkeren voor langere tijd, hij stond er nog !

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur ago , Cordoba said:

Weet je zeker dat een andere passagier die in de machinekamer wilde kijken, niet het pak van de hoofdmachinist had gepikt, om in de machinekamer te komen? ;)

Nou om het uniform van deze hoofdmachinist te pikken (hoe kom je er trouwens op, Cordoba B)) lijkt me haast onmogelijk, als de machinekamer al op slot zit..

Er waren trouwens van de 1200 passagiers, slechts drie (3) die een verzoek hadden ingediend.

Een kleine moeite dus.

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het schip vaart lijkt het mij logisch om geen rondleiding te verzorgen. Maar ligt het voor anker of aan de kade en is alles stil dan kun je toch altijd een rondleiding verzorgen? 

Wij deden dat altijd met Open Dag of met de Vlootdagen. Zet de boel maar open voor de geïnteresseerden! 

aangepast door Wasmachineman
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@hobbel de bobbel Als je decennia lang in de research hebt gewerkt, is het een 2e natuur geworden om alternatieve mogelijkheden te bedenken. Het zou trouwens wel perfect verklaren waarom ie zelfs bij vlakke zee zeeziek werd (of iets verkeerds gegeven) en beroepsmatig op zee was. Ik weet dat er niet zo iets is als gewenning aan zeeziekte, maar óf men leert in de loop der tijd wat men moet doen om het te voorkomen (volle maag, of juist lege maag) óf men zoekt een andere job.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Cordoba said:

Ik weet dat er niet zo iets is als gewenning aan zeeziekte, maar óf men leert in de loop der tijd wat men moet doen om het te voorkomen (volle maag, of juist lege maag) óf men zoekt een andere job.

Tsja...., of je laat niemand in de machinekamer misschien ????

Tsja Hobble ik hebt nog een rubber opblaasbare boot met peddels waar je mee op weg mag hoor..., alleen die heeft geen machinekamer of ge moet hem zelf inbouwen...8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, EdK said:

Tsja...., of je laat niemand in de machinekamer misschien ????

Tsja Hobble ik hebt nog een rubber opblaasbare boot met peddels waar je mee op weg mag hoor..., alleen die heeft geen machinekamer of ge moet hem zelf inbouwen...8-)

Dat zou weleens de eerste opblaasstoomboot worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur ago , Wasmachineman said:

Als het schip vaart lijkt het mij logisch om geen rondleiding te verzorgen. Maar ligt het voor anker of aan de kade en is alles stil dan kun je toch altijd een rondleiding verzorgen? 

Wij deden dat altijd met Open Dag of met de Vlootdagen. Zet de boel maar open voor de geïnteresseerden! 

Klopt, WMM, dat was gebruikelijk.

Wij zetten de boel ook open, maar de geïntersseerden bleken vaak andere interesses te hebben, zoals de dochter (?) van de dominee van het Nederlandse zeemanshuis te Hamburg, die ik persoonlijk als leerling heb mogen rondleiden.:wub:

We hebben er in ieder geval twee extra barkrukken aan overgehouden, voor onze zelfgemaakte bar.!

aangepast door hobbel de bobbel
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur ago , Cordoba said:

@hobbel de bobbel Als je decennia lang in de research hebt gewerkt, is het een 2e natuur geworden om alternatieve mogelijkheden te bedenken. Het zou trouwens wel perfect verklaren waarom ie zelfs bij vlakke zee zeeziek werd (of iets verkeerds gegeven) en beroepsmatig op zee was. Ik weet dat er niet zo iets is als gewenning aan zeeziekte, maar óf men leert in de loop der tijd wat men moet doen om het te voorkomen (volle maag, of juist lege maag) óf men zoekt een andere job.

Er was geen enkele reden voor zeeziekte en je went er meestal wel degelijk aan.

En iets perfect kunnen verklaren, daar zou ik mee oppassen, ik had ook ooit die neiging, maar naarmate je ouder wordt ga je wat meer nuanceren.

Alternatieve mogelijkheden bedenken, is als je kunt schaken, een tweede natuur geworden, ik doe dat ook, het is een spel, schaken.

En natuurlijk de kunst van het leven.

 

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur ago , hobbel de bobbel said:

"Er was geen enkele reden voor zeeziekte en je went er meestal wel degelijk aan."

 

 

 

Dat kan, maar bij bewegingsziekte is wel degelijk sprake van daar al dan niet gevoelig voor zijn op basis van pure anatomie/fysiologie (m.n. van het binnenoor). 
Bij de luchtmacht zat destijds in de selectieprocedure ook een zgn praktische vliegerselectie, waarin het onder meer ging om vast te stellen of iemand luchtziek werd (dmv het uitvoeren van aerobatics). Derfgelijke kandidaten werden wel aan een desensitisatie programma onderworpen, hetgeen soms hielp, maar vaak ook niet. In dat laatste geval hielp er gewoon geen moedertje lief aan (heel frustrerend want ze hadden al laten zien tot de ca 2% geschikten te behoren en aan de motivatie lag het natuurlijk ook niet)

aangepast door EdK
Quote en tekst gescheiden
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben en blijf een landrot, en heb zelf geen ervaring met zeeziekte, en ook geen idee of ik er gevoelig voor ben, mijn post eerder was gebaseerd op wat ik in de loop der tijd gelezen en gehoord heb.

 

Iets kunnen verklaren staat totaal los van wel of niet nuanceren: als iemand iets van me steelt omdat ie geld nodig heeft (voor normale dagelijkse behoefte, verslaving of wat dan ook), dan begrijp ik de motivatie, maar toch ben ik er niet blij mee. De kunst van het bedenken van alternatieven is, is dat je moet proberen om andere mogelijkheden te beoordelen, en niet met oogkleppen op blijven kijken, waardoor je de alternatieven mist. Bijvoorbeeld bij de missers in de Nederlandse rechtbanken van deze eeuw, zie je bij onderzoek ook steeds dat men andere mogelijkheden niet serieus heeft willen bekijken, waardoor het uiteindelijk fout ging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur ago , Cordoba said:
8 uur ago , Cordoba said:

Ik ben en blijf een landrot, en heb zelf geen ervaring met zeeziekte, en ook geen idee of ik er gevoelig voor ben, mijn post eerder was gebaseerd op wat ik in de loop der tijd gelezen en gehoord heb.

 

Iets kunnen verklaren staat totaal los van wel of niet nuanceren: als iemand iets van me steelt omdat ie geld nodig heeft (voor normale dagelijkse behoefte, verslaving of wat dan ook), dan begrijp ik de motivatie, maar toch ben ik er niet blij mee. De kunst van het bedenken van alternatieven is, is dat je moet proberen om andere mogelijkheden te beoordelen, en niet met oogkleppen op blijven kijken, waardoor je de alternatieven mist. Bijvoorbeeld bij de missers in de Nederlandse rechtbanken van deze eeuw, zie je bij onderzoek ook steeds dat men andere mogelijkheden niet serieus heeft willen bekijken, waardoor het uiteindelijk fout ging.

Ik ben en blijf een landrot, en heb zelf geen ervaring met zeeziekte, en ook geen idee of ik er gevoelig voor ben, mijn post eerder was gebaseerd op wat ik in de loop der tijd gelezen en gehoord heb.

 

Iets kunnen verklaren staat totaal los van wel of niet nuanceren: als iemand iets van me steelt omdat ie geld nodig heeft (voor normale dagelijkse behoefte, verslaving of wat dan ook), dan begrijp ik de motivatie, maar toch ben ik er niet blij mee. De kunst van het bedenken van alternatieven is, is dat je moet proberen om andere mogelijkheden te beoordelen, en niet met oogkleppen op blijven kijken, waardoor je de alternatieven mist. Bijvoorbeeld bij de missers in de Nederlandse rechtbanken van deze eeuw, zie je bij onderzoek ook steeds dat men andere mogelijkheden niet serieus heeft willen bekijken, waardoor het uiteindelijk fout ging.

Jezelf tot landrot verklaren is zeker in dit geval, verstandig.

Het leven is uiteindelijk vrij eenvoudig,, maak je vooral niet te druk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft met de zintuigen te maken, geur (vooral) zicht en evenwicht.

Met gehoor heeft het weer niets te maken, elk verband ontbreekt.

Je voelt , wat ik mij herinner, vooral meteen een soort onthechting , in combinatie met plichtsbesef, je moet hoe dan ook blijiven werken.

Je bent in ieder geval een dweil !

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zit in het binnenoor (evenwichtsorgaan) en het visuele systeem. De informatie welke door beide systemen wordt gegenereerd, levert een conflict op. Het is heel makkelijk te simuleren dmv een draaistoel. 

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/98403-bewegingsziekte-reisziekte-oorzaak-symptomen-behandeling.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe