Ga naar inhoud

regensensor


Aardebaar
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi ik ben bij de skoda dealer in Emmen geweest om mijn regensensor te activeren maar ze zeggen dat er geen regensensor op zit terwijl ik weet dat het wel zo is want de eerste dag dat ik de fabia joy in bezit had (regenachtige dag) deden de wissers het automatisch , Ik hoefde de wissers niet aan of uit te zetten!

Is er iemand onder jullie die de sensor kan activeren voor mij, ik woon in Emmen maar een eindje rijden (100-200 Km) is geen probleem voor mij,

Groeten en in afwachting op reactie,

Aardebaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas geen spullen om dit recht te zetten voor je, maar weet je of de auto een software update heeft gehad? Dergelijke problemen ontstaan vaak als dealers updates doen (sommigen delen het mee aan de klant, anderen niet).

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur ago , Aardebaar said:

Ik hoefde de wissers niet aan of uit te zetten!

Dit is op zich vreemd als ik vanuit mijn ervaring met de Yeti praat.

Daar moet ik hem om hem automatisch te laten werken de hendel wel in de stand interval zetten.
Dit is de eerste stand naar boven, 2e stand is normaal wissen en 3e stand is snel wissen...

Dus maw maak je niet toevallig de denkfout dat je in veronderstelling bent dat hij uit stond maar misschien toch in de eerste stand ?

Als je weet waar de sensor zit dan kun je altijd met een plantenspuit gaan testen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

14 hours ago, EdK said:

Dit is op zich vreemd als ik vanuit mijn ervaring met de Yeti praat.

Daar moet ik hem om hem automatisch te laten werken de hendel wel in de stand interval zetten.
Dit is de eerste stand naar boven, 2e stand is normaal wissen en 3e stand is snel wissen...

Bedankt voor je reactie.

Ja je hebt gelijk eerste klik omhoog en daarna ging het vanzelf. De eerste dag dat ik de auto had heb ik alleen maar gereden, (samen met mijn vrouw) de hele dag regenbuien. Mijn vrouw verbaasde zich er ook over dat het zo goed werkte. Als het even een beetje droog werd stopten de wissers en als het weer een beetje ging druppelen dan wiste die weer één keer en als de regen doorzette gingen ze weer continue, heel fijn! Maar na die eerste dag heeft ie het niet meer gedaan. Nu gaat ie in de interval stand gewoon interval wissen, regen of geen regen. Ik heb wel erg veel met de instellingen zitten spelen om dingen uit te proberen de dagen daarop, daar geef ik in eerste instantie de schuld aan dat het niet meer werkt, zou het anders niet weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de Yeti is het alleen in te stellen met de VAG kabel zoals dus bij mij toen is gedaan.
Maar met de nieuwe Fabia 3 en Octavia 3 schijnt er ook veel in te stellen zijn in de maxidot en in de media / radio module.
En tsja misschien dat je inderdaad daar iets teveel in hebt zitten spelen...??
Dus misschien als mogelijk is naar fabrieks instellingen ??
Misschien dat je het dan weer terug hebt, maar met nadeel misschien dat je vele andere instellingen weer terug moet zetten..

En als een stukje rijden geen probleem is dan zou je eens kunnen vragen aan @PC-fre@k die hiermee aardig op de hoogte is... ( VCDS )

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe