Ga naar inhoud

Schade aan wieldop door tegenligger (bus)


The bone collector
 Delen

Aanbevolen berichten

Toen ik dinsdag van het werk naar huis reed, kom ik in een smalle straat een bus tegen (van De Lijn, openbaar vervoer). Langs de kant van de bus stonden geparkeerde auto's, waardoor de straat te nauw was om elkaar te kruisen. Ik dacht dat die bus even ging wachten op een plaats waar ik even met één wiel op de stoep kon rijden (wat eigenlijk ook al niet mag), maar hij stopt niet. Ik stop, maar om te vermijden dat de bus mijn spiegel zou raken wijk ik natuurlijk te ver uit naar de stoeprand (waar ik nooit kon oprijden), met wieldop-gekraak als gevolg. Ik claxonneer (toeter) nog, maar die bus stopt gewoon nog niet. Toen ik me kon draaien in de volgende straat was die bus natuurlijk al weg. Ik heb wel de nummerplaat genoteerd en een klacht gestuurd naar De Lijn.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik kan waarschijnlijk niet veel meer doen dan hopen dat mijn verhaal wordt geloofd bij De Lijn? Voor de prijs van die wieldop heb ik eerlijk gezegd ook geen zin om mijn verzekering in te schakelen.

Nog een foto van de wieldop, het vuil zat er wel al op ;)

WP_20160503_17_58_10_Pro.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je je band ook niet even laten controleren door bandenboer !!
Zelf verleden jaar gehad dat er een balkje op de weg lag die ik kon ontwijken maar toch nog met rechterband voor pakte.
Bij thuiskomst was er niets te zien, maar enkele dagen daarna toen ik me banden weer ging oppompen zag ik er opeens een ei opzitten.
Tsja dat werd dus een nieuwe band, en bij vervanging liet de bandenman er een half bar uitlopen aan lucht en zag je er niets meer van.
Ook dat hij er naderhand vanaf was kon je niet meer terug vinden waar de inwendige beschadiging zat.

 

En tsja of je het uiteindelijk nog kan verhalen bij de busmaatschappij ? Ben bang van niet, word weer zo'n ja / nee verhaaltje met de bestuurder van de bus ben ik bang voor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Dat had ik ook eerst gedacht, maar uiteindelijk zijn het toch maar lichte krassen op de band. Het zou me toch sterk verbazen mocht dat problemen geven.

Ik denk ook dat het een ja/nee verhaal wordt. Ik kan hopen dat het hoofdkantoor een beetje goodwill toont, maar ik weet niet wat ze in zulke gevallen doen. De buschauffeur was wel in fout, maar daar heb ik natuurlijk totaal geen bewijs van.

 

aangepast door The bone collector
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

De busmaatschappij formeel aansprakelijk stellen. Meld duidelijk de locatie, datum en tijd. Op je foto is goed te zien dat het vers is.

In je nadeel kan werken dat hij niet je spiegel heeft gepakt, maar jij uitweek en daarop schade reed. Op die actie heeft de buschauffeur geen controle.

Als je rechtsbijstand hebt zou ik daar eens informeren naar je recht, ze komen altijd wel met iets waar je niet aan gedacht hebt en kunnen ook vrij snel aangeven wat de kans op slagen is.

p.s. zie ook nu pas goed dat het een wieldop is, scheelt wel gewoon flink in de kosten (wie die ook mag betalen) EN dit topic is kei oud. Maar goed nu al geplaatst.

Hoe is het afgelopen? :P

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe