Ga naar inhoud

Whisky & andere dranken


WillemJan
 Delen

Aanbevolen berichten

Precies en daarom hoef je ook niet te stoppen met autorijden of op gepaste wijze genieten van alcohol of cannabis. Dat kan zelfs de gezondheid bevorderende effecten hebben. Cannabis wordt overigens ook medicinaal voorgeschreven. Dan gaat het via een verdamper, dus je rookt dan niet maar inhaleert alleen de damp. Heb ook zo'n ding nu, zelfs portable 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rosinfield, on 01 Sept 2014 - 15:04, said:

Het zou natuurlijk op zich wel interessant zijn eens te inventariseren wie hier nog wel eens meer wel eens wat opsteekt met cannabis er in. Zo uit mijn hoofd zou ik eigenlijk alleen Kees en Skoody als mogelijke gebruikers zien. 

 

Ik heb niets met dat spul, nooit gebruikt ook. Het kan natuurlijk wel zijn dat mijn lijf de werkzame stoffen intern aanmaakt waardoor gebruik van dit of dat overbodig is om toch met een verruimde geest door het leven te gaan.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet gebruiker, wat gaan we nou krijgen.

Om met Kees van Kooten te spreken :

Af en toe de luikjes tegen elkaar open zetten.

@ menno, Kees heeft een hartaanval moeten doorstaan, maar maakt het inmiddels weer goed, naar eigen zeggen..

Voor alle duidelijkheid, ik ben een niet-gebruiker, te weinig woorden gebruikt, gebeurt me wel vaker.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 jaren later...

Tijd om dit topic eens een flinke trap omhoog te geven 😉 Van 't weekend was ik mijn "whisky-kastje" even aan 't organiseren, en toen alles zo netjes op 't aanrecht stond, ontkwam ik toch niet aan een fotootje links en rechts. 

Wie houdt er nog meer van een goeie whisky, en wat heb je in je kast staan? Bij mij wisselt de collectie continu, maar op dit moment bestaat die uit: 


- The Glenlivet Nadurra Peated (maar liefst 61,8% alcohol)
- Glen Scotia Campbeltown Limited Edition 2003
- Talisker Storm
- Laphroaig Four Oak
- Amrut Fusion (een zeer goede, Indiase whisky: aanrader voor als je eens iets anders wilt!) 
- Talisker "The Distillers Edition 2003"
- The Ultimate Royal Brackla 2003
- Lagavulin 16 2003 (één van de meest smaakvolle whisky's die ik ken)
- Ben Nevis McDonald's Traditional: een bijzondere whisky, lekker vol van smaak;
- Arran Barrel Reserve: niet heel bijzonder, wel lekker;
- Tamdhu Batch Strenght: met stip op nr 1 op mijn lijst. Heerlijk zacht, maar vol en stevig. Een topper!  

- Beek Spiced Rum (hoort hier natuurlijk niet thuis, maar deze combinatie van zuivere caribische rum en rode peper is zálig op een herfstige koude avond. En Beek is gewoon een heel sympathiek merk ;)).

OK, een paar plaatjes natuurlijk:

48895609543_66455cbfd4_b.jpgIMG_9012 1A by marcoeoscanon, on Flickr

48896335062_cee8e23628_b.jpgIMG_9021 1A by marcoeoscanon, on Flickr

48896335177_99d4a0af0d_b.jpgIMG_9018A by marcoeoscanon, on Flickr

48895608863_c169492f99_b.jpgIMG_9020A by marcoeoscanon, on Flickr

48896335307_40ace1ac2f_b.jpgIMG_9017 1A by marcoeoscanon, on Flickr

48896335612_c0004819d2_b.jpgIMG_9014 1A by marcoeoscanon, on Flickr

48895609148_4bb145a967_b.jpgIMG_9016 1A by marcoeoscanon, on Flickr

48895609243_6e72e9126a_b.jpgIMG_9015 1A by marcoeoscanon, on Flickr

48896335697_35328d649a_b.jpgIMG_9013 1A by marcoeoscanon, on Flickr

48896334927_ae6cd4ca24_b.jpgIMG_9022A by marcoeoscanon, on Flickr

49625904151_6b350cb6df_b.jpgIMG_1611 by marcoeoscanon, on Flickr

49626177447_d58a9240bd_b.jpgIMG_1610 by marcoeoscanon, on Flickr

49625385018_6a41fc1060_b.jpgIMG_1612 by marcoeoscanon, on Flickr
 

 

aangepast door MarcoO2
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De meest rechtse fles op de eerste foto is een vreemde eend tussen de flessen , dus geef die maar aan mij dan is deze eind deze maand een stuk leger.
maw Whisky heeft me tot heden nooit veel gedaan, komt ook doordat ik begin jaren tachtig bij vrienden in UK me eerste glas puur kreeg voorgeschoteld en
vanaf dat moment precies wist hoe de slokdarm in het lichaam lag na de eerste slok !

Maar ook de Rum gaat bij mij gemixt in het glas de mond in en niet puur !

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Gisteren nog een nieuwe fles toegevoegd aan het rijtje:
 
- Ballechin 10Years: een stevige, rokerige whisky (gezien de afkomst van de mannen van Edradour niet vreemd), maar toch ook heel zacht en makkelijk drinkbaar. Een soort warmere Laphroaig, zeg maar ;)
 
50043018831_2ab485b02b_b.jpgC by marcoeoscanon, on Flickr
 
50043018901_73aab64b26_b.jpgB by marcoeoscanon, on Flickr
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Tijd voor een update, want er staat weer het nodige nieuws in de kast. Sinds dit topic is de lijst als volgt: 

 

  1. The Glenlivet Nadurra Peated (maar liefst 61,8% alcohol)
  2. Glen Scotia Campbeltown Limited Edition 2003
  3. Talisker Storm
  4. Laphroaig Four Oak
  5. Amrut Fusion (een zeer goede, Indiase whisky: aanrader voor als je eens iets anders wilt!)
  6. Talisker "The Distillers Edition 2003"
  7. The Ultimate Royal Brackla 2003
  8. Lagavulin 16 2003 (één van de meest smaakvolle whisky's die ik ken)
  9. Beek Spiced Rum (hoort hier natuurlijk niet thuis, maar deze combinatie van zuivere caribische rum en rode peper is zálig op een herfstige koude avond. En Beek is gewoon een heel sympathiek merk ;)).
  10. Ben Nevis McDonald's Traditional: een bijzondere whisky, lekker vol van smaak;
  11. Arran Barrel Reserve: niet heel bijzonder, wel lekker;
  12. Tamdhu Batch Strenght: met stip op nr 1 op mijn lijst. Heerlijk zacht, maar vol en stevig. Een topper!
  13. Ballechin 10Years: een stevige, rokerige whisky (gezien de afkomst van de mannen van Edradour niet vreemd), maar toch ook heel zacht en makkelijk drinkbaar. Een soort warmere Laphroaig, zeg maar 😉
  14. Monkey Shoulder: een blend, jawel! Maar wel een heel lekkere. Voor de snelle borrel ertussendoor of bezoekers.
  15. Bowmore 18 yo: lekker krachtig en rokerig, love it!
  16. Coal Ila 12 yo: een stevige whisky, licht rokerig en vol van smaak. Heerlijk! 
  17. Glenmorangie Quinta Ruban: een pittig bakkie, die met elke slok lekkerder wordt. het lijtk wel alsof de inhoud van de fles verdampt 😉
  18. Deventer Whisky: een krijgertje. Grappige blend, voor de prijs zeker niet verkeerd. 
  19. Arran The Amarone Cask Finish: mijn favoriet van dit moment. Stevige whisky, met vooral fruit- en kruidsmaken. Arran is eigenlijk altijd goed, maar dit is een aanrader! 
     
aangepast door MarcoO2
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier ook nog

Aberlour (verschillende)
Cardhu
Knockando
Glenfiddich Solera en ook de IPA (beide bij een tasting ter plekke leren kennen 😋)
Mackmyra Motörhead Single Malt
Filliers 10 years Sherry Cask (vind ik een beetje tegenvallen)

Bier heeft mijn voorkeur maar goede whisky kan ook altijd.
En ik begin die peated whisky ook lekkerder en lekkerder te vinden.

Jammer dat de kast zo klein is of ik zou er nog meer verzamelen 😆

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, canonex zei:

En ik begin die peated whisky ook lekkerder en lekkerder te vinden.

Kwestie van oefenen 😉 ik ben ook met zacht begonnen (en nog vind ik dat af en toe lekker).

52 minuten geleden, NakHarry zei:

Hierbij mijn favorieten, waarbij ik moet toegeven dat de Hibiki voorlopig nog wel even dicht blijft..

Dat snap ik - anders istie leeg 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, NakHarry zei:

en kan hij eigenlijk alleen nog maar tegenvallen

Ach dan drink ik hem wel leeg hoor, mix hem wel met cola.....😎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe