Ga naar inhoud

Van Atos naar Octavia; een octaafje / toontje hoger!


JJM
 Delen

Aanbevolen berichten

Sinds eind januari ben ik de trotse eigenaar van een fraaie Octavia, een serieuze vooruitgang ten opzichte van onze vorige auto; een Hyundai Atos uit 2001. Toen deze na 190.000 kilometer een lekke koppakking kreeg, was het, ook door de komst van een kleine, noodzaak om een andere auto te gaan rijden. Na wat studie kwam de Octavia 1.2 Tsi als zuinig en voordelig uit de bus. Ook qua veiligheid gaan we er flink op vooruit, want na 15 cm hoedenplank in de Japanner, begon de kreukelzone in de vorm van mijn zoontje... Nu word je omgeven door massief staal en diverse airbags. Qua afschrijving is de Skoda uiteraard iets ongunstiger in vergelijking met mijn vorige vierwieler van 830 kilogram. Enfin, het lijkt wel een ruimteschip als je het elementaire dashboard van een Atos gewend bent. Tot nog toe zeer tevreden over de Octavia en over dit forum, waar ik direct al adviezen aangereikt kreeg i.v.m. mijn bluetooth mObridge probleem (zie forumtopic: 'geen geluid via speakers bij bellen via bluetooth'). Tot slot ben ik leerkracht basisonderwijs, evenals mijn vrouw, en daarnaast hebben we een zoontje die de hele achterbank tot zijn beschikking heeft... 

foto 1-10.JPG

foto 2-10.JPG

foto 3-6.JPG

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom en ben je de eerste in de wijk die een wagen heeft ???
Dit is lang geleden dat ik in een wijk maar één wagen zag staan, meen dat ik een jaar of 6 was ( ergens in 1968 ) dat er maar 2 wagens in onze straat stonden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allen, voor het warme welkom! Ik woon in zo'n "Jan Modaal wijk" waar er 's ochtends een exodus plaatsvindt van mensen die met de auto naar hun werk vertrekken. Deze foto is midden op de dag gemaakt toen ik weer eens genoot van een van de vele vakanties in het onderwijs :-) En ja, dan ben je ongeveer de enige in de wijk met een auto :-) Overigens had mijn vrouw liever die VW Kever gehad, die past volgens haar beter bij onze brocante inrichting. Maar in die Kever zat geen automatische regensensor, dus ja, die viel af :-s

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, JJM said:

Overigens had mijn vrouw liever die VW Kever gehad,

Ach in iedergeval één van de weinige VW's die geen foute software heeft............... ohhh toen had men nog geen BC in een wagen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe