Ga naar inhoud

VCDS 10,6


markm
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben Mark en ik heb een vraag over VAGCOM 10.6.

Tijdje geleden heb ik hier een volledig topic ( http://www.skodaforum.eu/topic/71-hoe-kom-ik-aan-een-vag-com-vcds-kabel/) gelezen hierover en heb besloten ook zo'n kabel te kopen.

Ik heb m binnen en natuurlijk gelijk geprobeerd.

Ten eerste kreeg ik de software van het cdtje niet geïnstalleerd dus heb ik het gedownload van Ross-Tech (VCDS 10.6.4). Hij kon de interface vinden maar wanneer ik de kabel in mijn auto stak, brandde het ledje rood en de status blijft op "Not plugged into car" staan (mijn contact staat dan wel aan).

Maar nu heb ik ook eens gelezen dat je eigenlijk die originele software niet mag gebruiken. Is dit het probleem wat dan optreed? En belangrijker nog: weten jullie misschien hoe ik dit probleem op kan lossen?

Groeten Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Mark,

allereerst lijkt het me vanzelfsprekend dat als je een niet originele kabel koopt je hier beter geen originele software bij kan gebruiken. Sterker nog, ik ken voorbeelden (zelf ook meegemaakt) dat je kabel direct bij gebruik onklaar wordt gemaakt en niet meer te herstellen is.

Gebruik ook alleen exact dezelfde versie als bij de kabel geleverd is of op de kabel vermeld staat. Afhankelijk van waar je de kabel gekocht hebt moet die cd gewoon werken en doet die het niet dan kan je altijd om een kopie vragen. De versie die ik meekreeg bij mijn kabel heb ik hier online gezet en ook Polypenko heeft zijn versie bij de downloads geplaatst (met daarin Windows 7 x64 drivers).

Ik adviseer je dus de orginele software geheel te verwijderen en alsnog de software op de cd te proberen. Lukt dat niet, gebruik dan dezelfde software versie als je meegeleverd hebt gekregen welke je dus eventueel kan vinden op de download pagina van dit forum bij Tools.

Trouwens wel grappig dat je gelezen hebt dat je de oriinele software niet mag gebruiken, ik dat nu ook zeg en je het dus toch geprobeerd hebt :P

Succes met proberen en helaas, wij zijn geen wonderdokter. Wat ik in ieder geval weet is dat als je de originele kabel koopt je alle versies direct vanaf de Ross-Tech website kan gebruiken. Je hebt dan altijd een werkende kabel die nog eens meer kan ook en je hebt garantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Beste Marc,

Ik heb een kloonkabel gekocht en daar zat een CD-tje bij die gebroken was. Ik heb een email gestuurd naar de verkoper en kreeg daarna de software per mail opgestuurd.

Als je zo'n kloonkabel hebt gekocht, werkt die alleen met de bijgeleverde software. Het downloaden bij Ross-tech heeft dan geen zin, omdat dit de verkeerde versie is.

Als je het handig vind, kan ik mijn software versie hier beschikbaar stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook eens zo'n kloonkabel besteld en er ook een gebroken mini-CD bij gekregen. Na een mail kreeg ik een neiuwe CD toegestuurd. De kabel werkt inderdaad alleen met de "orginele" illegale software, want het is natuurlijk wel een gekraakte versie van Ross-Tech... Daarnaast meldde zich om haverklap de viruschecker vanwege een trojaans paard..

Sinds kort echter overgegaan op de legale versie en die is een stuk actueler... Kost wat, maar dan heb je ook niks..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe